Internet: Első kerékpáros lépéseink az egészségünkért

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Akár süt a nap, akár esik - jól mozogni. Spórolhatunk a benzinen és egészségesebben telnek napjaink. Mindehhez csak az első biciklizős lépéseket  esik nehezünkre megtenni. Ha még nincs biciklink, be kell szerezzünk egyet – de vajon milyet és mennyiért, hol és milyen kiegészítőkkel?

- Nem vállaljuk – fogadnak az egyik budapesti biciklibolt- és szervizben, amikor meglátják, hogy mivel érkezem. – Nem is azért jöttem, kérdezősködni szeretnék. Az érdekel, hogy hétköznapi használatra, munkába járáshoz milyen biciklit érdemes venni. – Hát ilyet nem – méri végig szegény kétkerekűmet a szerelő. – Áruházi, semmit sem ér.


De tekintsük végig a kínálatot inkább! A legkézenfekvőbb megoldás a klasszikus „városi kerékpár” – neve, a „city bike” szó szerint ezt jelenti magyar fordításban. Kényelmes, széles ülése van, kormányát úgy alakították ki, hogy ne kelljen előrehajolni a biciklin ülve. Fájós hátúaknak és kényelmes típusoknak ideális megoldás – tudom meg a klasszikus, békebeli kerékpárokat idéző bicikliről. Aszfaltúton tökéletesen használható, akár hosszabb távon is – két hátránya van: nem lehet különösebben gyorsan hajtani vele és meglehetősen súlyos, ami gondokat okozhat, ha a lépcsőházban kell felcipelnünk a harmadik-negyedik emeletre.


Az univerzális megoldás a mountain bike – ért egyet mindenki. Városban és terepen is lehet használni, könnyebb a city bike-nál, gyorsan lehet vele haladni. Nézelődök az üzletben: tele vannak mountain bike-okkal, ezekből a legnagyobb a választék. – Persze valójában mindenféle kerékpárt lehet használni a városban, akár túrabiciklit is, csak azt nem pont erre találták ki – derül ki. Típustól függően számos további variáció is adódik: széles vagy keskeny gumi, nagyobb vagy kisebb kerék, váltó, fék, teleszkóp – minden attól függ, mire szeretnénk majd használni a bringát.

Ha valaki biciklit vesz, jobb, ha ezt annak tudatában teszi, hogy az élete is múlhat rajta – szól a figyelmeztetés. Az olcsóbb, áruházi példányok csak igénytelen utánzatai minőségi, biztonságos társaiknak. Még csak komolyabb baleset sem kell ahhoz, hogy felmondják a szolgálatot, ráadásul, mint azt már a cikk elején láthattuk, a szervizekben sem szívesen foglalkoznak velük. Ezért biciklit a bicikliboltból vegyünk, ahol szakértők segítenek eldönteni, hogy pontosan mire van szükségünk, és szánjunk rá legalább 50-60 ezer forintot – ennyi pénzért már kapni  országúton használható kerékpárt. Ha ezt nem engedhetjük meg magunknak, akkor se vegyünk áruházi biciklit – annál még az is jobb, ha előássuk a kamrából a húszéves kempinget.


A biztonság azonban nem áll meg itt. Egy szezonban legalább kétszer vigyük szervizbe az új szerzeményt, ne felejtsünk el lámpát szerelni rá, és mindig hordjunk kényelmes, könnyű, jól szellőző bukósisakot. Ilyeneket 5 ezer forinttól lehet kapni, és akár az életünket is megmenthetik. Láthatósági mellényt is tartsunk magunknál, hiszen a KRESZ egyes esetekben kötelezővé teszi a használatát. Ha összeszámoljuk a kiadásokat, a végösszeg elsőre talán ijesztő lehet – de ne felejtsük el, a biciklit jó esetben csak egyszer kell megvenni, és később sem kell műszakiztatni, tankolni és súlyadót fizetni utána – csak élvezni.

Fotó: Király Botond
A szakértői segítségért és a kalauzolásért köszönet Barak Norbertnek.

Forrás: Szabad Föld Online

Címkék: city bike egészség kerékpár mountain országúti városi üzlet

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hónapja

Csoda Párizsban! Gratulálunk, Attila! | 2024
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1020792016713358&set=a.528547175937847
___

Feltartható, vagy fenntartható? - Bringás Brigantik vLog 2024 ep. 10.
Bringás Brigantik | Premier dátuma: 2024. aug. 1.
Évente egyszer körbetekeri néhány tízezer ember Budapestet, aztán a feje fölé tartja a kerékpárját. A mégoly szimbolikus gesztus ma már kevés ahhoz, hogy az unokáink is biciklizhessenek alufólia sisak nélkül a sivatagi napon. Tehetünk valamit, hogy ne így legyen, vagy bízzunk benne: elég lapos ahhoz a Föld, hogy ilyesmi történjen velünk. Erről beszél nekünk az asztrofizikus-mestertanár, a biológus, a közgazdász és a Sziget Fesztivál fenntarthatósági menedzsere. No meg azért, hogy miért érdemes biciklizni. Például egy Sziget VIP kempingjegyért. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=RHpQjtLgk2w
___

BUBI, or not BUBI? - Bringás Brigantik vLog 2024 ep. 9.
Bringás Brigantik | 2024. júl. 18.
A kerékpározás kapcsán rengeteg szenvedélyes embert ismertünk meg: versenyzőket, szerelőket, bringaépítőket, mozgalmárokat és szimplán csak lelkes bringázókat. Zombor kicsit kilóg a sorból: az ő szenvedélye a kutatás. Közel egymillió soros Excel táblázatokból, kérdőívek elemzéséből következtet kerékpáros szokásainkra. Azokonn belül is a budapesti közbringa rendszer, a BUBI használatával kapcsolatos tendenciák érdeklik leginkább: immár évek óta készít társaival együtt kutatásokat a BKK számára. Epizódunkban ezeket az adatokat fordítja le nekünk közérthető nyelvre és olyan eredményeket prezentál, amelyek elgondolkodtatóak a hétköznapi bringások számára is. A címben feltett kérdés pedig nem kérdés: egyértelműen: BUBI! Sőt várjuk a BUBI 3.0-át!
https://www.youtube.com/watch?v=fIMCg7khkUE

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Elindult Budapesten az idei közösségi költségvetés, amiben most is szuper ötletek megvalósítására szavazhattok 1 milliárd forint értékben az otlet.budapest.hu-n!

Mindenkinek nagyon ajánlom azt a pár percet, amibe a szavazás kerül! 5 kategóriában több tucat ötlet közül választhattok.

Ha szeretsz kerékpározni, válaszd például ezeket:

- Zöld Budapest: Kisebb kerékpárhálózati hiányok felszámolása
- Nyitott Budapest: Kerékpáros alapismeretek és rutin megszerzése
- Esélyteremtő Budapest: Iskolautcák - iskolák és óvodák környékének biztonságosabbá tétele
- Helyi nagy fejlesztés: Biztonságosabb gyalogos és kerékpáros közlekedés a Szent Gellért rakparton
- Helyi kis fejlesztés: Kerékpáros biztonság növelése a Nagykörúton

Rengeteg jó lakossági ötlet megvalósult már a védett kerékpársávoktól biciklitárolókon és új zebrákon át a kulturális és sportprogramokig, ne hagyjátok ki szerintem.
https://otlet.budapest.hu/

Válasz

M Imre üzente 15 éve

Tankolni kell! A gyomrunkat. De az le is megy és izmosabbak leszünk. :D

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 16 órája a(z) November 25.: a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja blogbejegyzéshez:

Mérő Vera 2.0: Amit egy hete megjósoltam, tegnap este ...

M Imre írta 19 órája a(z) Mi a véleményed a klub tartalmáról? fórumtémában:

"Tizenhat évesen beültem a Tabán moziba, majd ...

M Imre írta 19 órája a(z) Az iskola és a bambusz irányítótorony blogbejegyzéshez:

Nem működik a mindennapos iskolai testnevelés mostani ...

M Imre írta 21 órája a(z) Természetes szerek a penészesedő fal kezelésére blogbejegyzéshez:

Téli penészesedés tavaszi elhárítása | 2014-03-19 A...

M Imre írta 1 napja a(z) Közösségi tudástár koronavírus idejére blogbejegyzéshez:

December elejétől a háziorvosnál igényelhetők a ...

M Imre írta 2 napja a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

Különleges fotókon mutatkoznak be a magyar ...

M Imre írta 2 napja a(z) Az volt a furcsa, hogy lehetett ilyen rádió Magyarországon – A Petőfi Rádió sztorija videóhoz:

Múzeumfejlesztési stratégiát vázolt fel Demeter Szilárd |...

M Imre írta 2 napja a(z) LegSZABAD.abb póló képhez:

Legszabadabb_polo_2146651_4314_s

Egy nagy gondolkodó kisesszéje | 2024. október 29. ...

M Imre írta 3 napja a(z) Lolka és Bolka-Olimpia videóhoz:

Kemény Dénes és három másik olimpiai bajnok adta be...

M Imre írta 3 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Mesterséges beavatkozásra hivatkozva leállította a ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu