Internet: Az iskola és a bambusz irányítótorony

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1047 fő
  • Képek - 4191 db
  • Videók - 1441 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 629 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1047 fő
  • Képek - 4191 db
  • Videók - 1441 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 629 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1047 fő
  • Képek - 4191 db
  • Videók - 1441 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 629 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1047 fő
  • Képek - 4191 db
  • Videók - 1441 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 629 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Digitálisan nem lehet rendesen tanítani – hangzik el gyakran. És valóban, nem lehet feleltetni, dolgozatot íratni, de még a diákok figyelmében sem lehet biztos a tanár. A tanárok, akik között visszatérő panasz, hogy milyen eszköztelenek a diákokkal szemben, most még jobban meg vannak fosztva mindattól, ami lehetővé tette a tanítást számukra. Fogadjuk el, digitálisan nem lehet rendesen tanítani, de talán tovább is mehetünk, meglehet, sehogy sem lehet rendesen tanítani, legalábbis nem úgy, ahogyan addig azt megszoktuk. Főként az elitgimnáziumok végzősei között fordul elő gyakran, hogy kihagynak egy vagy több napot az iskolából – mert tanulni akartak. Mi van, ha az iskola valójában már régóta nem a tanulás színhelye, hanem csak egy kargó-kultusz?

 

A kargó-kultuszok a második világháború után terjedtek el Óceánia egyes szigetein. A háború alatt a helybeli törzsek isteni adományként tekintettek az amerikaiak által ledobott ellátmányra, gyógyszert, élelmiszert, fegyvereket dobtak le a csapataiknak, nem mindig nagy pontossággal, így nem egyszer az őslakosok kezébe jutott az értékes rakomány. A háború befejeztével viszont elmentek a katonák és megszűnt az égből érkező áldás is, a helyiek pedig megpróbálták megidézni a hadsereget, amitől a sok jót kapták. Bambuszból, pálmalevelekből repülőgépeket, kifutópályát és irányító-tornyot építettek, fel és alá masíroztak a vállukon fából faragott puskával, remélve, hogy ettől majd visszatér újra az égi rakomány. Tulajdonképpen annyi történt, hogy egy változó világban, nem értve a dolgok valódi okait, a külsőségekhez ragaszkodva, azok imitálásával próbálták meg elérni, amit akartak. Hamis ok-okozati összefüggéseket feltételezve igyekeztek az életüket jobbá tenni. Ahogyan ezt tulajdonképpen az oktatási rendszerünk is teszi.

 

Sokszor mondták mér és mondtuk mi is, hogy a technikai fejlődés legnagyobb hatása az oktatásra nem az interaktív táblák, tabletek, feleltetőrendszerek és adaptív tesztmotorok megjelenése, hanem az, hogy az információ tárolásának és továbbításának technológiai változása maga után vonja a tudás fogalmának változását. Mást jelent tudni abban az esetben, ha mindenki számra bármikor elérhetőek a naprakész tények és mindenki folyamatosan tények, valótlanságok és vélemények áradatában él. Mást jelent a tudás akkor is, ha az ismereteket teremtő és közreadó rendszerek bárki számára könnyen elérhetőek. Ha az iskola erre nem reagál, hanem csökönyösen ragaszkodik a korábbi formákhoz, hogy az majd el fogja hozni a hőn áhított tanulást nem viselkedik másképpen, mint az óceániai szigetek őslakosai.

 

Az iskolarendszer nem rossz, hanem idejétmúlt - állítja híres előadásában Sugata Mitra. Ez önmagában nem szerencsés, de még nagyobb baj, ha kargó-kultuszként ragaszkodik a külsőségeihez. Ilyen külsőség például az osztályzás, amiről csökönyösen állítjuk, hogy a tudásnak valamiféle mérője, sőt, hogy maga az osztályzás hatékony motiváló eszköz, segíti a tanulást. Ilyen külsőség az érettségi és a középiskolai felvételi, minden ősszel hatodikosok ezrei magolják az obskúrus közmondásokat, nem azért mintha bármikor szükségük lenne rá, hanem azért, mert ez szokott lenni a felvételiben. Bambuszból épített kifutópálya a tantárgy egy olyan világban, ahol már minden lényeges tudás multidiszciplináris, fából faragott puska a tanóra, ami minden tanulási eseményt 45 percbe akar beleszorítani. Miközben a világban egyre kevesebbeket érdekel, hogy ki milyen iskolába járt, és még kevésbé az, hogy ott milyen eredményeket ért el, az iskolarendszer ezeknek bűvöletében él továbbra is. Az online oktatás csak sokkal látványosabbá tette azt, hogy a mai világban mennyire értelmetlen sok dolog, amit mi oktatásnak nevezünk. Akár még hálásak is lehetnénk azért, hogy esélyt adott arra, hogy végiggondoljuk minek mennyi értelme van mindabból, amit olyan rutinszerűen csinálunk. Nem csak az derült ki persze, hogy sok klasszikus forma üres és értelmetlen, hanem az is, sok dologra szükség van. Szükség van tanárokra például és szükség van tanításra is, fontos a személyes kapcsolat a tanítási folyamatban és lényeges a differenciálás. Az is kiderült, hogy a technika nagyon sokrétű tanulásra ad lehetőséget a diákoknak, sőt az is, hogy a diákok tulajdonképpen szeretnek tanulni, ha annak értelmét látják, ha abban partnerként kezelik őket.

 

Jó lenne ezeket a tanulságokat összefoglalva elgondolkodni az oktatás jövőjéről. Az alapoktól kellene újraépítenünk az egészet, azért, hogy megfeleljen a kornak és képesnek kellene lennünk elengedni nagyon sok dolgot, amit ma az iskola elengedhetetlen részének tartunk. Hogy milyen gyorsan végezhető el ez a munka, abban nincsenek illúzióim. Végtére a háború már hetven éve véget ért és kargó-kultuszok még mindig vannak.


2020. december 30. | Nádori Gergely

http://www.tanarblog.hu/cikk/az-iskola-mint-kargo-kultusz

Címkék: digitális oktatás diák iskola iskolarendszer kargó-kultusz tanár

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 4 napja

PDSZ: szükségtelen a mobiltelefonok használatát korlátozó rendelettervezet | 2024. július 22.

A szakszervezet szerint jobb lenne, ha a hasonló szabályokat saját hatáskörben hozhatnák meg az intézmények.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete (PDSZ) álláspontja szerint szükségtelen a kormány mobiltelefonok használatát korlátozó rendelettervezete, és a gyermekvédelem ennél sokkal komplexebb téma – írták a Telexhez eljuttatott reakciójukban.

Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, egy tervezet szerint kitiltaná a mobiltelefonokat az iskolákból a kormány.

https://cdn.kormany.hu/uploads/document/4/45/45d/45ded583cd4f3eb3b211c86b217dec039afdb01c.pdf

Az indoklás szerint az új szabályozás célja „a köznevelési intézményekben az egyes erőszakos cselekmények megelőzése, tanulók testi, lelki egészségének megóvása”.

A PDSZ álláspontja szerint a tiltott tárgyakra már eleve van szabályozás,

-- a mobilhasználathoz hasonló szabályokat pedig sokkal jobb lenne, ha az intézmények saját hatáskörben hozhatnák meg.

A szakszervezet ezt azzal indokolta, hogy minden intézménynek más kapacitásai vannak. Egyes iskolákban akár 800 okoseszköz tárolását kellene megoldani, ami nem is biztos, hogy lehetséges, főleg annak tekintetében, hogy rengeteg intézményben pedagógushiány van.
https://magyarnarancs.hu/belpol/pdsz-szuksegtelen-a-mobiltelefonok-hasznalatat-korlatozo-rendelettervezet-269703

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Tényleg katonákkal töltik fel az iskolák tantestületeit?
Szabad Vonalzó | 2024. júl. 2.

„Egy teljesen laikus szülőnek is nyilvánvaló, hogy nem a katona a megfelelő ember egy iskolában” – mondja a Szülői Hang alapítója, Miklós György, a bizarr törvénymódosításról, amely szerint a 55 év feletti hivatásos katonákat vezényelhetnek ki az oktatási intézményekbe.

https://www.youtube.com/watch?v=7NyOadC7QT0

Cikk:

https://www.szavon.hu/2024/07/02/tenyleg-katonakkal-toltik-fel-az-iskolak-tantestuleteit/

A 2023. évi LII. törvény 4. § (6), (7)-ben található passzusok szerint ha a katonának nincs megfelelő végzettsége, akkor a tankerületnek kell biztosítania a képzést, de már a képzés ideje alatt is munkát adnak neki. A tankerület nem utasíthatja vissza a kivezényelt katonát.

A pedagógushiányt nem így kell megoldani! A törvény következtében arra alkalmatlan személyek foglalkozhatnak gyermekeinkkel. A katonák jelenléte félelmet, szorongást válthat ki a gyerekekből.

Szülőként úgy tehetünk ez ellen, ha hallatjuk a hangunkat, hogy minden szülő megtudja, mi készül. Kérjük, ha még nem tetted, írd alá szülői kiáltványunkat!

https://szuloihang.hu/p/katona/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

Na de mi is az az EFOTT? Bulizókat kérdeztünk | 2024. júl. 13.

Remek válaszok születtek, de csak kevés tudta eltalálni teljes valójában a betűszó megfejtését. Bónuszként arra is rákérdeztünk: kinek mi volt a legutáltabb kötelező olvasmány az iskolában.

https://www.youtube.com/watch?v=-gCD83AbTqY

Lassan generációk nőnek fel úgy, hogy nyári bulizási egyik alapélményük egy jó buli az EFOTT-on, azaz a... pontosan min is?
https://www.szeretlekmagyarorszag.hu/felfedezo/egyetemista-foiskolasok-orszagos-fszomtudja-vajon-tudjak-e-az-efott-on-bulizok-hogy-mi-az-az-efott/

Válasz

M Imre üzente 1 hete

A vakációval elindult a tanárkeresés is | 2024. július 13.

Bár a kormányzat rendszerint tagadja, hogy pedagógushiány lenne, ennek a Magyar Nemzeti Bank legutóbbi tanulmánya is ellentmond, mely szerint jelenleg nagyságrendileg 16 ezer pedagógus hiányzik a rendszerből. Az, hogy az álláshirdetések száma ennél jóval alacsonyabb, egyrészt annak “köszönhető”, hogy a betöltetlen állások óraszámait sokszor szétosztják a többi tanár között vagy helyettesítésekkel próbálják kezelni a helyzetet. Másrészt a kormány könnyített a nyugdíjas pedagógusok visszafoglalkoztatásán: az Oktatási Hivatal lapunkkal korábban azt közölte, idén februárban mintegy 6300 nyugdíjas pedagógust foglalkoztattak a köznevelési intézményekben.

A közszféra állásportálja mellett a Facebookon is megjelentek az iskolai álláshirdetések, például az Üllői Árpád Fejedelem Általános Iskolába testnevelő tanárt, matek, technika-informatika, angol szakos tanárt, két tanítót (az egyiket angol nyelvterülettel), rendszergazdát, iskolapszichológust és gyógypedagógust is keresnek.
https://magyarnarancs.hu/belpol/a-vakacioval-elindult-a-tanarkereses-is-269517

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Katonákkal pótolhatják a légiirányítókat is a tanárok és a járművezető-oktatók után | 2024. július. 11.

Tűzoltó leszel s katona – írta József Attila, és a katonákat, ha tűzoltóként nem is, de egy sor más hiányszakmában alkalmazná a kormány. Már most is átvezényelhetők tanárnak, folyik a járművezető-oktatóvá átképzésük, és egy minisztériumi tervezet szerint az önkéntes tartalékos katonák légiirányítókként is bevethetők lennének – akár gyakornokként is, ha valaki közben figyel rájuk.

Alighanem a már a nyári káosz előtt is gondot okozó létszámhiány enyhítésére vetődhetett fel vészmegoldásként a Honvédelmi Minisztériumban az az ötlet:

-- mi lenne, ha önkéntes tartalékos katonákat ültetnénk be a ferihegyi irányítótoronyba és gyakornokokat is bevetnénk?

Olyannyira komoly volt a felvetés, hogy miniszteri rendelet-tervezet is íródott belőle még május végén. Az indoklása szerint „a rendelet megteremti a lehetőségét, hogy a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. -nél önkéntes tartalékos légiforgalmi irányítókat alkalmazzanak és bevezeti a gyakornok szakszolgálati engedélyt.” A tervezett módosítás után szakszemélyzetnek minősülne önkéntes tartalékos légiforgalmi irányítóként az önkéntes tartalékos repülőtéri-, bevezető, és körzeti irányító, valamint az önkéntes tartalékos gyakornok légiforgalmi irányító.

Az általános körülmények ráadásul mit sem javultak azóta, hogy 2021-ben óriási botrányt okozott, amikor a kormány lényegében megtiltotta a légiirányítóknak, hogy sztrájkba lépjenek. Később, 2021 végén a kormány a HungaroControl-t más katonai és polgári jellegű állami tulajdonú vállalkozásokkal együtt egy védelmi ipari holdingba szervezte a kabinet: a 8 milliárd forintból korszerűsített Hungarocontrol immár 2,5 éve az N7 Holdig Zrt. alá tartozik. Az N7 Holding vezérigazgatója az exminiszter Palkovics László, maga a cég pedig a Honvédelmi Minisztérium alá tartozik, a Szalay-Bobrovniczky Kristóf vezette tárca a tulajdonosi jog gyakorlója.
https://hvg.hu/itthon/20240711_honvedseg-legiiranyito-legi-kozlekedes-budapest-airport-keses

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Több pedagógus csak az elmúlt hetekben kapta meg azt a táppénz-kiegészítést, amit még 2022-ben igényeltek koronavírusos megbetegedések miatt | 2024.07.11.

A Covid-19-járvány 2020 márciusában tört ki Magyarországon,

-- az Orbán-kormány 2020 szeptemberében jelentette be, hogy minden megbetegedett pedagógusnak 100 százalékos táppénz jár. Ezt azonban két részletben kaphatták meg:

először a fizetésük 60 százalékának megfelelő táppénzre voltak jogosultak, a maradék 40 százalékra pedig azt követően számíthattak, miután a hatóságok befejezték a megbetegedéssel kapcsolatos eljárást. Az igénylés sem volt egyszerű: egyrészt bizonyítani kellett, hogy a munkahelyükön fertőződtek meg, másrészt a hatóságok csak a PCR-tesztek eredményeit fogadták el, az otthon elvégezhető teszteket nem.

– A házorvosnak is a megfelelő kódszámon kellett regisztrálni a betegséget, emellett a tankerülettől is kaptunk egy nonszensz kérdésekkel teli nyomtatványt, amit ki kellett tölteni. Például meg kellett adni, kik voltak a kontaktszemélyek, ami nem egyszerű, ha valaki hét osztályban legalább 150 diákot tanít – mondta a lapunknak nyilatkozó pedagógus, aki a Covid-járvány idején a Kelet-Pesti Tankerületi Központ egyik iskolájában dolgozott.

Érdeklődtünk a tankerületi központnál, mi az oka, hogy több pedagógusnak csak évekkel később sikerült kifizetni a teljes táppénzt. Válaszukban lényegében a bürokratikus eljárásrendet okolták a késlekedésért. Mint írták,

-- az eseteket nem a tankerület, hanem a Nemzeti Népegészségügyi Központ Munkahigiénés és Foglalkozás-egészségügyi Főosztálya bírálja el, megvizsgálva, hogy az eset elfogadható-e foglalkozási megbetegedésnek. Ezt követően a munkavédelmi hatóság értesíti a Fővárosi Kormányhivatalt, amely aztán a Magyar Államkincstárt és a tankerületi központot tájékoztatja a foglalkozási betegség elfogadásáról.

Megtudtuk azt is, a Kelet-Pesti Tankerületben, foglalkozási megbetegedés jogcímén mintegy 200 munkavállalónak fizettek eddig 100 százalékos táppénzt, ami megközelítőleg 33,8 millió forintot jelent.

Kerestük a tankerületek felügyeletét ellátó Klebelsberg Központot (KK), hogy megtudjuk, országosan mennyi esetben fizettek 100 százalékos táppénzt a tankerületekben. Válaszukból az derült ki, hogy nem tudják, mert a pedagógusok munkáltatói a tankerületi központok, a KK pedig nem kért tőlük ilyen adatokat.
https://nepszava.hu/3242525_covid-19-tappenz-tanar-igeret-orban-kormany

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Az új oktatáspolitikáról | Marian Dénes
https://www.youtube.com/watch?v=pDrC-iyJBKE

Válasz

M Imre üzente 3 hete

2024. szeptember elsejével a középiskolai oktatás részévé válik a KRESZ és az egészségügyi oktatás, illetve hogy a kormány pilot jelleggel elindítja a gyakorlati oktatás ingyenes megszervezését is.

A magyar kormány furcsa módját választotta annak, hogy biztosítsa a magyar diákok jogosítványszerzését. Az autós oktatók körében tapasztalható szakemberhiányt ugyanis abszurd módon azzal próbálja a kabinet leküzdeni, hogy magyar katonákat képez át oktatóvá. De lássuk hogyan fogalmaz a tankokból az iskolapadba átülő magyar katonákról maga a Honvédelmi Minisztérium.

„A magyar kormány korábbi döntései alapján az állam 2024. szeptember 1-jétől térítésmentesen biztosítja a végzős középiskolásoknak a B kategóriás vezetői engedély megszerzését, ami a KRESZ- és az egészségügyi oktatást tartalmazza. A Magyar Honvédség a gyakorlati képzést támogatja, és a kiválasztott intézményekkel kötött együttműködési megállapodás alapján már ősszel elindítja a jogosítvány megszerzéséhez szükséges tanfolyamokat” – írták a közleményben. Hozzátették, a projekthez kapcsolódó pilotprogramban folyamatban van a kijelöltek szakoktatói képzése, amelyet a vonatkozó jogszabályi rendelkezések alapján a KTI Nonprofit Kft. tart.

-- A szakoktatói képzésben a Magyar Honvédség állományába tartozó katonák vehetnek részt, amennyiben betöltötték 23. életévüket, középiskolai érettségivel, valamint legalább két éve érvényes „B” kategóriás vezetői engedéllyel és egészségügyi alkalmassági vizsgával rendelkeznek.

Kitértek rá, a tervek szerint a képzés a képesítő vizsgákkal együtt augusztus hónapban lezárul. Tudatták továbbá azt is, hogy a diákok képzése a Magyar Honvédség és a középiskolák együttműködési megállapodása alapján valósul meg.
https://168.hu/itthon/jogositvany-honvedelmi-miniszterium-katonak-oktato-279145

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Csillag Ádám - Gimnazisták lázadása

Viszlát Viktor, viszlát Rózsa, mi vagyunk a jövő kulcsa | 2012. dec. 14.
Gimnazisták lázadnak a jövőjükért, Hoffmann Rózsa hivatala előtt.
Részlet a Gimnazisták lázadása című dokumentumvideóból.

https://www.youtube.com/watch?v=wPth50lXbxo

Teljes film:

https://vimeo.com/55616830

készítette Csillag Ádám.
___

A tandíj kiterjesztése miatti országos tiltakozási akciókhoz csatlakoztak a fővárosi Kölcsey Ferenc Gimnázium tanulói is csütörtökön. Reggel rövid ülősztrájkot tartottak, majd egész napos „sztrájkot hirdettek.” A középiskolások eltökéltek, azt mondják, ha kell, rendszeresen tiltakoznak, mert nem hagyják, hogy a családok többsége számára megfizethetetlen tandíjjal a kormány tönkretegye álmaikat, jövőjüket.

http://nol.hu/belfold/_a_jovonkkel_nem_szorakozhatnak__-1353143

___

Csillag Ádám gyermekkora és ifjúsága szép is volt, konfliktusos is, bonyolult is.

A gimnáziumban lefasisztázta az igazgatóhelyettest, aki a hajuknál fogva rángatta fodrászhoz a hosszabb hajú fiúkat. Rajzolt, írt, rockot énekelt, imádta a filmeket. Az Apa, az apahiányról szóló nagy Szabó István-mű volt a meghatározó filmélménye. A filmrendezésben látta a sokszálú érdeklődéséhez illő komplex alkotási lehetőséget. Rendező szakra diplomával vagy filmszakmai előélettel lehetett jelentkezni. A bölcsészkarról eltanácsolták azzal, hogy fél kézzel nem lehet tanár. Maradt a filmes gyakorlat. Hivatalsegédként kezdte, első rendezőasszisztens volt, amikor felvették a főiskolára. Harmincévesen végzett.

http://nol.hu/kultura/20140106-a_kronikas_ki_mit_sem_er-1436041
___

1980-84 között végezte el a Színház- és Filmművészeti Főiskolát Fábri Zoltán és Gábor Pál tanítványaként.

A Balázs Béla Stúdióban készítette első dokumentumfilmjét, a nagy visszhangot keltett „Dunaszaurusz”-t (1984-1988). A film a bős–nagymarosi vízlépcső történetét ábrázolja, megszólaltatva az elhallgattatott tudósokat, az illegalitásban szervezkedő környezetvédőket. A filmet azonnal betiltották.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Csillag_%C3%81d%C3%A1m

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Címzett: Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár
Ne katonákkal oldják meg a pedagógushiányt!
( ez egy talán eredményesebb kiáltvány..., aláírói létszámban: mindkettőt írd alá )

Nemrégiben jelent meg egy jogszabály, amely szerint szakképzettség nélküli katonákkal enyhítenék a tanárhiányt. A tervezet szerint 55 évnél idősebb tiszteket és altiszteket vezényelhetnek tankerületekhez, akár oktatói munkára is. Ha nincs megfelelő képzettségük, a tankerület kiképzi őket, és eközben már taníthatnak is.

Követeljük, hogy vonják vissza ezt a jogszabályt, amely minden szakmai állásponttal szembe megy.

Miért fontos?

Nem katonák kellnek az iskolákba, hanem megfelelő munkakörülmények és versenyképes bérek! Számos oktatással foglalkozó civil- és szakmai szervezet kifejezte a tiltakozását az új szabállyal szemben.

Ha versenyképes, XXI. századi oktatást szeretnénk, amely képes felkészíteni a gyermekeket a jövő kihívásaira, akkor azt nem képzetlen katonákkal kell megtenni!

Csatlakozz, írd alá a kiáltványt, és add tovább!

https://szabad.ahang.hu/petitions/ne-katonakkal-oldjak-meg-a-pedagogushianyt

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) November 25.: a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja blogbejegyzéshez:

Zoora Shah közel tizennégy évet ült életfogytiglani ...

M Imre írta 9 órája a(z) A gyilkosok emlékműve (a hegyvidéki turul) videóhoz:

„Ez a történet az évtizedek óta tartó hazudozásról szól” |...

M Imre írta 9 órája a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

Megvan a gyilkos, az ország örül, kék dicsfény a fejed körül |...

M Imre írta 9 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Lánczi Tamás még szigorúbban védené a szuverenitást, Kósa ...

M Imre 10 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 10 órája a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:

Az OKFŐ is betiltotta a home office-t | 2024. július. 26. Csak...

M Imre írta 11 órája a(z) A gyilkosok emlékműve (a hegyvidéki turul) videóhoz:

Kovács Gergely, a Magyar Kétfarkú Kutya Párt társelnöke ...

M Imre 11 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 11 órája a(z) Hulladékcsökkentési Eszköztár blogbejegyzéshez:

Genetikailag módosított legyek fogyaszthatják el az emberek ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu