Internet: Az iskola és a bambusz irányítótorony

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1544 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 638 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1544 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 638 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1544 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 638 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1544 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 638 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Digitálisan nem lehet rendesen tanítani – hangzik el gyakran. És valóban, nem lehet feleltetni, dolgozatot íratni, de még a diákok figyelmében sem lehet biztos a tanár. A tanárok, akik között visszatérő panasz, hogy milyen eszköztelenek a diákokkal szemben, most még jobban meg vannak fosztva mindattól, ami lehetővé tette a tanítást számukra. Fogadjuk el, digitálisan nem lehet rendesen tanítani, de talán tovább is mehetünk, meglehet, sehogy sem lehet rendesen tanítani, legalábbis nem úgy, ahogyan addig azt megszoktuk. Főként az elitgimnáziumok végzősei között fordul elő gyakran, hogy kihagynak egy vagy több napot az iskolából – mert tanulni akartak. Mi van, ha az iskola valójában már régóta nem a tanulás színhelye, hanem csak egy kargó-kultusz?

 

A kargó-kultuszok a második világháború után terjedtek el Óceánia egyes szigetein. A háború alatt a helybeli törzsek isteni adományként tekintettek az amerikaiak által ledobott ellátmányra, gyógyszert, élelmiszert, fegyvereket dobtak le a csapataiknak, nem mindig nagy pontossággal, így nem egyszer az őslakosok kezébe jutott az értékes rakomány. A háború befejeztével viszont elmentek a katonák és megszűnt az égből érkező áldás is, a helyiek pedig megpróbálták megidézni a hadsereget, amitől a sok jót kapták. Bambuszból, pálmalevelekből repülőgépeket, kifutópályát és irányító-tornyot építettek, fel és alá masíroztak a vállukon fából faragott puskával, remélve, hogy ettől majd visszatér újra az égi rakomány. Tulajdonképpen annyi történt, hogy egy változó világban, nem értve a dolgok valódi okait, a külsőségekhez ragaszkodva, azok imitálásával próbálták meg elérni, amit akartak. Hamis ok-okozati összefüggéseket feltételezve igyekeztek az életüket jobbá tenni. Ahogyan ezt tulajdonképpen az oktatási rendszerünk is teszi.

 

Sokszor mondták mér és mondtuk mi is, hogy a technikai fejlődés legnagyobb hatása az oktatásra nem az interaktív táblák, tabletek, feleltetőrendszerek és adaptív tesztmotorok megjelenése, hanem az, hogy az információ tárolásának és továbbításának technológiai változása maga után vonja a tudás fogalmának változását. Mást jelent tudni abban az esetben, ha mindenki számra bármikor elérhetőek a naprakész tények és mindenki folyamatosan tények, valótlanságok és vélemények áradatában él. Mást jelent a tudás akkor is, ha az ismereteket teremtő és közreadó rendszerek bárki számára könnyen elérhetőek. Ha az iskola erre nem reagál, hanem csökönyösen ragaszkodik a korábbi formákhoz, hogy az majd el fogja hozni a hőn áhított tanulást nem viselkedik másképpen, mint az óceániai szigetek őslakosai.

 

Az iskolarendszer nem rossz, hanem idejétmúlt - állítja híres előadásában Sugata Mitra. Ez önmagában nem szerencsés, de még nagyobb baj, ha kargó-kultuszként ragaszkodik a külsőségeihez. Ilyen külsőség például az osztályzás, amiről csökönyösen állítjuk, hogy a tudásnak valamiféle mérője, sőt, hogy maga az osztályzás hatékony motiváló eszköz, segíti a tanulást. Ilyen külsőség az érettségi és a középiskolai felvételi, minden ősszel hatodikosok ezrei magolják az obskúrus közmondásokat, nem azért mintha bármikor szükségük lenne rá, hanem azért, mert ez szokott lenni a felvételiben. Bambuszból épített kifutópálya a tantárgy egy olyan világban, ahol már minden lényeges tudás multidiszciplináris, fából faragott puska a tanóra, ami minden tanulási eseményt 45 percbe akar beleszorítani. Miközben a világban egyre kevesebbeket érdekel, hogy ki milyen iskolába járt, és még kevésbé az, hogy ott milyen eredményeket ért el, az iskolarendszer ezeknek bűvöletében él továbbra is. Az online oktatás csak sokkal látványosabbá tette azt, hogy a mai világban mennyire értelmetlen sok dolog, amit mi oktatásnak nevezünk. Akár még hálásak is lehetnénk azért, hogy esélyt adott arra, hogy végiggondoljuk minek mennyi értelme van mindabból, amit olyan rutinszerűen csinálunk. Nem csak az derült ki persze, hogy sok klasszikus forma üres és értelmetlen, hanem az is, sok dologra szükség van. Szükség van tanárokra például és szükség van tanításra is, fontos a személyes kapcsolat a tanítási folyamatban és lényeges a differenciálás. Az is kiderült, hogy a technika nagyon sokrétű tanulásra ad lehetőséget a diákoknak, sőt az is, hogy a diákok tulajdonképpen szeretnek tanulni, ha annak értelmét látják, ha abban partnerként kezelik őket.

 

Jó lenne ezeket a tanulságokat összefoglalva elgondolkodni az oktatás jövőjéről. Az alapoktól kellene újraépítenünk az egészet, azért, hogy megfeleljen a kornak és képesnek kellene lennünk elengedni nagyon sok dolgot, amit ma az iskola elengedhetetlen részének tartunk. Hogy milyen gyorsan végezhető el ez a munka, abban nincsenek illúzióim. Végtére a háború már hetven éve véget ért és kargó-kultuszok még mindig vannak.


2020. december 30. | Nádori Gergely

http://www.tanarblog.hu/cikk/az-iskola-mint-kargo-kultusz

 

:::::

 

2022 márciusában példátlan eseménysorozat vette kezdetét Magyarországon. Az országgyűlési választások előtt néhány héttel egy csapat budapesti diák többezres tüntetést szervezett a Parlamenthez, hogy felhívják a közvélemény figyelmét, a pedagógus-szakszervezetek évek óta számos követeléssel élnek a kormányzat felé, hiába.

Néhány nappal később a Fidesz minden korábbinál nagyobb győzelmet aratott a választásokon, az ellenzéki pártok gyakorlatilag megsemmisültek, a kormányváltást tizenkét éve váró ellenzéki szavazók pedig letargiába estek. Mindez azt is jelentette, hogy a tanárok követelései a szabad tankönyvválasztásról, az átfogó oktatási reformokról és a bérek méltányos növeléséről is elérhetetlennek tűnő távolságba kerültek.

A diákoknak azonban az újabb fideszes kétharmad nem szegte kedvét, és a nyári szünet után minden korábbinál komolyabb és látványosabban megmozdulásokat szerveztek. A tanárok polgári engedetlenségi akcióba kezdtek, válaszul pedig a kormány is bekeményített, és elkezdte kirúgni az ellenálló pedagógusokat. A Telex stábja egy évig forgatott az oktatási tüntetéssorozatról, ott voltunk a diákok gyűlésein, beleláttunk a kormánnyal szembeni nyomásgyakorlás dilemmáiba és nehézségeibe, valamint számos olyan felvételt és interjút készítettünk, amelyek korábban nem jelentek meg a sajtóban. Az elárult generáció című dokumentumfilmünkben négy főszervező diák – Gajzágó József, Mihalics Lili, Pirint Gergő és Strbka Anna – szemüvegén keresztül mutatjuk be az eseményeket.

 

Címkék: digitális oktatás diák gajzágó józsef iskola iskolarendszer kargó-kultusz mihalics lili pirint gergő strbka anna tanár

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

Az iskolai laptopprogram keretében több mint két éve kaptuk meg a laptopokat, amelyeket elvileg ki kellett volna osztani a gyerekeknek. Csakhogy a tankerülettől szóltak, hogy addig ne nyúljunk hozzájuk, amíg meg nem kapjuk a digitális táblát is – mesélte lapunknak egy dunántúli általános iskola pedagógusa. – Két évet vártunk, míg valóban megérkezett a tábla, addig a laptopok ott álltak dobozokban. A tankerület ráadásul biztosra akart menni, ezért időről időre le kellett fotóznunk a bontatlan csomagolásokat.

-- A laptopok két évig be sem voltak kapcsolva, így értelemszerűen töltve sem voltak. Ettől az akkumulátoruk teljesen tönkrement, most, hogy végre használhatják már őket a gyerekek, pillanatok alatt lemerülnek.

Megint kiderült, nem a gyerekek vagy az oktatás minősége volt a fontos, hanem a statisztika, illetve az elköltendő pályázati pénz. Csak a mi iskolánkban ötmilliós érték ment tönkre.

„Elkezdődött az oktatás digitalizációjának zászlóshajó-projektje” – jelentette be 2022 februárjának közepén Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár Salgótarjánban, amikor átadták a Digitális Oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeinek biztosítása a tanulók és a pedagógusok számára elnevezésű program első notebookjait egy gimnáziumban. Az akkori projektleírás szerint a következő négy évben az állam több, mint félmillió tanulónak és 50 ezer pedagógusnak ad ingyen notebookokat 200 milliárd forint értékben. Az uniós keretből megvalósított program a Digitális Oktatási Stratégiához (DOS) kapcsolódott, amelyet 2016-ban fogadott el a kormány. Deutsch Tamás állította, „Magyarország 2020-ra eljuthat oda, hogy a digitális írástudás és -használat, az internet elterjedtségének tekintetében, a pedagógusok digitális felkészültségében, az oktatás digitalizáltságában megelőzi az Európai Unió átlagát”, míg Palkovics László akkori oktatásért felelős államtitkár arról beszélt, „a gyorsan változó digitális világhoz az oktatásnak is alkalmazkodnia kell, ezért az új nemzeti alaptantervben (Nat) a digitális képességek-készségek és eszközök használata már nagy szerepet játszik majd”. A DOS-ban rögzítették, a kormány biztosítja a nagy sávszélességű, szupergyors internetelérést és wifit az iskoláknak, a tanárok és a diákok digitális eszközöket kapnak, az összes iskolában alkalmaznak infokommunikációs technológiai pedagógiai asszisztenst.

-- A digitális tananyag, amely a Krétából is elérhető, egy nagy rakás szar – jelentette ki egy másik pedagógus.

-- Tulajdonképpen a meglévő tankönyveket digitalizálták, nincs semmi új benne, hiányzik az interaktivitás, ami a lényege lenne, helyette egybites feladatok vannak, amelyekhez teljesen felesleges a digitalizáció.

Nem véletlen, hogy a pedagógusok nem használják, akik elhivatottabbak, azok saját tananyagot állítanak össze, a többség viszont megmaradt a papíralapú oktatásnál. Így viszont semmi szükség a digitális táblákra, illetve a kiosztott notebookokra, ugyanis a tanulásban nem használják, helyette otthon csak simán neteznek rajtuk a diákok és a tanárok. Az iskolában pedig marad a hagyományos oktatás, hiszen a legtöbb helyre a telefonokat sem lehet bevinni, pedig azokkal is csuda dolgokat lehetne csinálni.

Pedig a kiosztott eszközök elvileg direkt a digitális oktatáshoz lettek kifejlesztve, a programban a beszerzések során olyan kisképernyős laptopokat vásárolt az állam – ahogyan anno a 24.hu megírta, darabonként átlagosan bruttó 235 ezer forintért többek között Orbán Viktor testvére barátjának, illetve Palkovics László egyik üzlettársának cégétől –, amelyek a szakértők szerint kifejezetten az iskolai körülményekre optimalizált termékek, normál felhasználóknak nem forgalmazzák őket, játékra, filmnézésre kevéssé alkalmasak.
Sem a diákok, sem a szülők nem kapkodnak az iskolákban ingyenesen kölcsönözhető, de használt állami laptopokért

A Népszava információi szerint az október 1-jén…

– A DOS a kormány más nagy bejelentéseihez hasonlóan csak egy hangzatos ígérethalmaznak bizonyult – jegyezte meg egy gimnáziumi tanár. – Elköltötték a pénzt, darabra meg is vannak a szükséges digitális berendezések, csakhogy nincs mögöttük semmi, szimpla statisztika az egész.

Azok sem járnak jobban, akik megpróbálnak tenni valamit. Egy fővárosi iskolában az egyik történelemtanár egy programozásban jártas ismerősével hosszú hónapok alatt digitális tananyagot állított össze az 5-8. osztályok számára, amelyet a diákjai a tankönyvvel párhuzamosan használhattak. Újításának híre, ha lassan is, de eljutott a tankerülethez, ahol erősen nehezményezték, hogy eltér a NAT-tól, s végül az intézményvezető közölte vele, hogy nem használhatja a digitális tananyagot, maradjon a tankönyvnél, füzetnél.

https://nepszava.hu/3299140_digitalis-tananyag-kreta-oktatas-magyarorszag-nagy-rakas-szar

Deutch, Maruzsa, Palkovics pedig hihetetlen „koponyák” (állítólag). Vagy mégsem?!

Válasz

M Imre üzente 2 hete

Összesen 24 192 fő tankerületi iskolában dolgozó pedagógus maradt ki a 2025. őszi béremelésből, amely az előző tanévben először tartott teljesítményértékelés után járt, írta a Népszava a tankerületi központokat működtető Klebelsberg Központ (KK) adatai alapján.

Idén 58 685 pedagógus részesülhetett béremelésben a teljesítménye alapján, a tankerületi fenntartású intézményekben pedig 82 877 pedagógus dolgozott az előző tanévben. A pedagógusok munkáját az iskolaigazgatók értékelték több szempontot figyelembe véve. Minden pedagógusnak három teljesítménycélt is ki kellett jelölnie a tanévre, ezek megvalósulását is ellenőrizték az igazgatók. Összesen 100 pontot lehetett szerezni, kiemelkedő teljesítményűnek a 80 pontot elérők számítottak, ők havi bruttó 20 és 60 ezer forint közötti összegeket kaphattak. Az átlagos teljesítményűeknek (50-79 pont) maximum bruttó 20 ezer forint járhat. Az 50 százalék alatti eredményűek pedig a fejlesztendő kategóriába kerültek.

A Népszavához eljutott adatok szerint 3939 tanár kapott bruttó 10 ezer forint alatti, 9390 tanár bruttó 10-20 ezer forint közötti illetményemelést, 29 749-en bruttó 20-30 ezer forint közötti összeget, 8801 fő bruttó 30-40 ezer forintot, 3734 fő 40-50 ezer forintot, további 3063 fő 50-60 ezer forintot. A fejlesztendő kategóriába 450 pedagógus került.

A lap szerint azok után, hogy a KK korábban az közölte velük, hogy 45 357 pedagógus érte el a kiemelkedő teljesítményi szintet, meglepő, hogy a legtöbben alacsonyabb mértékű béremelést kaptak.

Nagy Erzsébet, Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke szerint az adatokból az látszik, hogy az értékelés során nagy volt a szubjektivitás, a besorolások és az összegek elosztása nem arányos, hanem inkább véletlenszerűnek vagy önkényesnek tűnik, és indokolatlanul nagy különbségeket eredményez azok között, akik ugyanazt a munkát végzik.

A Népszava által közölt adatok egybevágnak a lapunknak korábban nyilatkozó pedagógusok tapasztalataival, akik szintén arról számoltak be, hogy hiába kaptak magas pontszámokat, azzal nem feltétlenül járt béremelés. Magát a teljesítményértékelési rendszert is sokan kritizálják, mert az nem objektív, és átláthatatlan, hogy ki mi alapján kap pluszpénzt.

https://telex.hu/belfold/2025/10/15/24-ezer-pedagogus-maradt-ki-az-oszi-beremelesbol

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

2025.coktóber 1-jén a Kúria jogerősen kimondta: jogszerű volt a budapesti Kölcsey Ferenc Gimnázium négy pedagógusának azonnali elbocsátása, amiért 2022 őszén a tanítványaikért és a kollégáik sztrájkjogáért, magasabb bérért és a közoktatás megújításáért polgári engedetlenségben vettek részt.

Ezzel a döntéssel végleg elutasították a tanárok kérelmét azzal kapcsolatban, hogy a bíróság mondja ki: az ellenük alkalmazott legsúlyosabb munkajogi szankció aránytalan, diszkriminatív és igazságtalan volt.

Számunkra világos az üzenet: ma Magyarországon a pedagógusokat a véleménynyilvánítás szabadságának gyakorlásáért gond nélkül el lehet bocsátani.

Az ítélet különösen fájó, mert figyelmen kívül hagyja mindazt, amiért kollégáink kiálltak: hogy évtizedeken át gyerekek ezreit nevelték, hogy tiltakozásuk célja a gyerekeknek biztosított jobb oktatás volt, és hogy mellettük álltak diákok, szülők és tanárok ezrei. A bíróság értelmezésében mindez nem számított – csak az, hogy néhány órában nem tartottak tanórát.

De a négy tanár – Törley Katalin, Sallai Katalin, Molnár Barbara és Palya Tamás – nem adja fel. Az Alkotmánybírósághoz fordulnak, és ha kell, Strasbourgig viszik az ügyet, a Magyar Helsinki Bizottság segítségével és a Tanítanék Mozgalom támogatásával.

Bár a mai ítélet lesújtó, a küzdelem nem ért véget. Együtt folytatjuk veletek – szülőkkel, diákokkal, kollégákkal és támogatókkal. Nem hagyjuk, hogy az önkény uralja a mindennapjainkat: közösen építünk újra egy emberségesebb, szabadabb oktatást és társadalmat.

Köszönjük, hogy mellettünk álltok és támogattok minket!

Barátsággal,
a Tanítanék csapata​

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A pincébe költöztetik le több egyetem diákjait

„A stadionok, Várban épített giccspaloták, horribilis pénzből vett új irodaházak és persze az ellopott ezermilliárdok bőven fedezték volna annak a költségét, hogy a jövőre, a diákjainkra is költsünk” – vélekedik Hadházy Ákos.

„Ez kérem egy egyetemi kollégiumi szoba, plusz a közösségi helyszínek. Annyira kevés a kollégiumi férőhely, hogy még a pincébe is küldik a diákokat. Több egyetem hallgatói is élhetnek ezzel a jóval az »Óbudai Diákhotelben« (tényleg ez a neve). Például a Semmelweis, a Károli és a Testnevelési egyetem hallgatói is élvezhetik itt a diákéveiket” – írja Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, aki képeket is megosztott bejegyzésében az áldatlan állapotokról.

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1353041809517443

Hadházy posztjában idézi is az óbudai kollégiumba beköltöző diák testvérét, aki arról ír, amikor jelezték a felháborodásukat az egyetem felé, közölték velük, hogy a diákhotel éppen akkor lett felújítva. „Sokkban vagyok azóta is, hogy ezt érdemlik a magyar fiatalok. A kutyámat nem hagynám ilyen körülmények között élni” – jegyezte meg a Hadházynak levelet író illető.

A független országgyűlési képviselő rengeteg hasonló jellegű üzenetet kap, miután néhány hete a Vásárhelyi Pál kollégium „bizarr szobáját” bemutatta. „Azóta onnan azt a hírt kaptam, hogy a diákokat értesítették, hogy hamarosan »felmérik« a szobák állapotát. Nos, repes a szívem az örömtől, hogy talán volt értelme a posztomnak… De mégsem vagyok maradéktalanul boldog. Hiszen egyrészt ettől még nem biztos az sem, hogy a BME kollégiumát fel is újítják. Másrészt az önök üzeneteiből tudom, hogy az ország mennyi kollégiumában állt meg hasonlóan az idő… Harmadrészt az óbudai alagsori kényszermegoldás mutatja legjobban, mekkora hiány van kollégiumi szobából” – teszi hozzá.

-- Az a baj, hogy aki ezt a posztot olvassa, tudja, a propaganda által megtévesztett honfitársaink pedig nem: a stadionok, Várban épített giccspaloták, horribilis pénzből vett új irodaházak és persze az ellopott ezermilliárdok bőven fedezték volna annak a költségét, hogy a jövőre, a diákjainkra is költsünk.

https://hvg.hu/itthon/20250921_Hadhazy-szerint-a-pincebe-koltoztetik-le-tobb-egyetem-diakjait

... az nem pince, hanem 1. emelet (jó kilátással).. csak fejen állva kell nézni!

Semmiből sincs hiány... óhóo ( mindenki az én bajtársom )

https://youtu.be/0eEq3VL698o?si=dp4C-sYMCW9DDxNw&t=333

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

Oktatói Hálózat - OHA: Hankónál elmentek otthonról... Az egyetemi modellváltásról is úgy beszél, mintha ez az egyetemek kérésére történt volna: „Öt éve a magyar felsőoktatás legbátrabb intézményei új úton indultak el, nagyobb függetlenséget akartak, és ehhez partnerként hívták az államot.”

https://444.hu/2025/09/07/hanko-balazs-az-europai-bizottsag-minden-erejevel-besugokkal-arulokkal-kuzd-a-magyar-egyetemek-ellen

Érdemes a videón a diákok arcát nézni a beszéd közben.

https://www.youtube.com/watch?v=vACGhNpKSCI

A modellváltás valódi eredményeiről érdemes ezt a cikket elolvasni.

https://qubit.hu/2025/03/07/egyetemek-cernaszalon-ot-hazai-felsooktatasi-intezmeny-ahol-helyzet-van

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

PDSZ - Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete: "Pedagógus részére kiadó a Városliget szomszédságában, a Hungária körútön egy egyszobás, fürdőszoba, konyhás lakás, havi 95e Ft+villany, gáz áron, mely árat kizárólag pedagógusok részére szeretnék fenntartani. További részletekért, kérem keressen emailben: solyom.z.a@gmail.com. Köszönöm ezúton is a PDSZ-nek a megosztást.” Fotók:

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1175006761331163

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Szakmai oktatásirányítás helyett fideszes kádertemető – A szakképzési centrumok egyharmadát vezeti fideszes politikus

Néhány éve, amikor a tankerületi vezetők milliós motivációs jutalmait publikáltam, sokan megdöbbentek, hogy milyen sok tankerületi vezető volt fideszes politikus. Nos, a tankerületekben tapasztalt 10%-os arány semmi ahhoz képest, amit az oktatás másik területén, a szakképzésben fedeztünk fel az elmúlt időszakban a munkatársaimmal.

A 46 szakképzési centrumból ugyanis 15-ben van olyan vezető, aki fideszes politikusként állt az oktatásirányítás szolgálatába. Ez közel egyharmados arány. Sokan ráadásul nem is szüneteltetik politikai pályafutásukat: van több aktív kistelepülési polgármester és önkormányzati képviselő is közöttük.

Például a tatabányai Gál Csaba, aki a tavalyi polgármesterválasztáson a Fidesz jelöltjeként indult, majd veresége után a képviselőtestület fideszes frakcióvezetője lett, mellette pedig a helyi szakképzési centrum kancellárja. Vagy ott van a kecskeméti Leviczky Cirill, aki fideszes képviselősége mellett tölti be a kancellári pozíciót. Illetve ne feledkezzünk meg Rostás Jánosról sem, aki úgy vezeti a mátészalkai szakképzési centrumot, hogy mellette a közeli kistelepülés, Nyírkércs fideszes polgármestere.

A 15 fideszes politikusi múlttal és jelennel rendelkező vezetőn kívül találtunk 3 olyat is, akik bár választott tisztséget nem vállaltak, de aktivistaként vagy fideszes önkormányzatok bizalmi embereiként egyértelmű az elkötelezettségük az állampárt irányába.

A szakképzésben 2015 óta kétfejű vezetés van: a főigazgató és a kancellár vezeti az intézményeket, így bőven van lehetőség elhelyezni a fideszes kádereket ebben a szektorban.

A túlpolitizáltságnak sajnos következményei is vannak. Jól mutatja ezt a kecskeméti eset, ahol facebook-bejegyzései miatt mondták vissza egy ellenzéki érzelmű tanárnő állását. De a fideszes káderek magukkal hozzák a pártból az átláthatóságtól való rettegésüket, a korrupcióra való hajlamot, és a felmerülő problémák megoldása helyett azok eltussolására való törekvést.

Nagyon szomorú, hogy pont a szakképzésben, ahová nagyon sok nehéz sorsú gyerek is jár, tették ennyire kiszolgáltatottá a politikának az oktatásirányítást. Egy új kormánynak ezen is változtatnia kell majd! Az oktatásirányításban szakmai vezetőkre van szükség, nem politikai végrehajtókra és sportállásokra!

https://www.facebook.com/photo?fbid=1171510754988804
___

Fideszes kádertemetőként működnek a szakképzési centrumok | 2025. július 1.

https://magyarnarancs.hu/belpol/fideszes-kadertemetokent-mukodnek-a-szakkepzesi-centrumok-276818

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Diáktüntetés a szabad oktatásért! Élőben a Mércén!

https://www.facebook.com/magyarinfo/videos/721235230869211/

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Már nyelvvizsga-bizonyítvány sem kell ahhoz, hogy valakiből nyelvoktató lehessen | 2025. június. 13.

Nem feltétel a jelentkezéshez.

Legalább B2-es nyelvtudás igen, ennek nyelvvizsga-bizonyítvánnyal való igazolása azonban nem szükséges ahhoz, hogy valakiből nyelvoktató lehessen - ilyen akkreditált pedagógus-továbbképzést találtunk az interneten.

A képzés honlapján azt írják, 69 ezer forintért cserébe a jelentkezők egy 4 hetes, 30 órás képzésen vehetnek részt. Ebből 2 hét maga a képzés, 2 hét pedig a vizsgára készülés.

https://www.rask.hu/nyelvoktat%C3%B3-k%C3%A9pz%C3%A9s

A tanfolyamra bárki jelentkezhet, aki

-- elmúlt 18 éves, rendelkezik legalább érettségi vizsgával, beszél valamely idegen nyelvet legalább B2 szinten (nem kérünk papírt róla), vagy magyar mint idegen nyelvet szeretne tanítani, valamint kedvet és elhivatottságot érez más emberekkel való foglalkozásra, hogy segítsen nekik céljaik megvalósításában.

Hogy felmérik-e valahogyan a jelentkezők nyelvtudását, arról nem írnak, a tanúsítvány megszerzéséhez azonban a képzésen résztvevőknek vizsgázniuk kell - amennyiben úgy döntenek. Ezzel kapcsolatban a honlapon ugyanis az szerepel, hogy a vizsga választható opció, nem kötelező; "ám a tanúsítvány kiállításának feltétele."

https://eduline.hu/nyelvtanulas/20250613_nyelvoktato_kepzes_nyelvvizsga_bizonyitvany_nelkul

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Mostantól online workshopokat szervezünk, ahol megkezdjük a javaslatcsomag előkészítését. Ha szeretnél csatlakozni ehhez a körhöz, akkor jelentkezz itt:

https://a.tanitanek.info/forms/regisztralj-itt-az-oktataspolitikai-elokeszito-workshopokra

Az oktatás helyzetére vonatkozó kérdőívet több, mint 6000-en töltötték ki. A megfogalmazott vélemények kirajzolnak néhány irányt. A legfontosabb problémák ugyanis a pedagógusok túlterheltségéből, a tanárhiányból, a rossz minőségű tankönyvekből és az oktatásirányítás lekezelő és arrogáns hozzáállásából fakadnak.

A nagy kérdés persze az, hogy mit lehet tenni mindezzel. Erre fogjuk keresni a választ a workshopokon! A cél, hogy letegyünk az asztalra egy olyan szakpolitikai javaslatcsomagot, ami egy potenciális kormányváltás esetén jól használható útmutatóként szolgál egy a jelenleginél demokratikusabb és együttműködőbb kormány számára.

Köszönjük, hogy velünk vagy!

Barátsággal,
a Tanítanék csapata​

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Mindennapi bosszúságaink - megoldásokkal fórumtémában:

5.5 JÓLVANAZÚGY: Átvernek a hőszigeteléssel! Kömkel: ...

M Imre írta 2 napja a(z) Az utolsó hajó (r.: Tarr Béla, 1990. | teljes verzió) videóhoz:

„A film és irodalom kapcsolata sokkal könnyebb, hiszen ezek...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

Hová menjünk, miket nézzünk novemberben? ...

M Imre írta 2 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

A Pentagon rábólintott a Tomahawk rakéták átadására ...

M Imre írta 2 napja a(z) Havas Henrik Digitális Polgári Kört alapított! | Magyar Közöny Podcast videóhoz:

Az egészségügy csődjéről, és arról, véletlen, hogy egyáltalán ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 2 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

Pápai Gábor: A reklám helye Balásy Gyula újabb határozott ...

M Imre írta 2 napja a(z) Óvatos ellenzéki összecsapás a miniszterelnök-jelöltek első vitáján blogbejegyzéshez:

Havas Henrik: Magyar Narancs... a mienk https://www.facebook...

M Imre írta 3 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:

VARGA JUDIT megvédi a gyerekeket, indul a NEMZETI ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu