Internet: Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma (kép)

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1037 fő
  • Képek - 4201 db
  • Videók - 1490 db
  • Blogbejegyzések - 1410 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 637 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1037 fő
  • Képek - 4201 db
  • Videók - 1490 db
  • Blogbejegyzések - 1410 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 637 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1037 fő
  • Képek - 4201 db
  • Videók - 1490 db
  • Blogbejegyzések - 1410 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 637 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1037 fő
  • Képek - 4201 db
  • Videók - 1490 db
  • Blogbejegyzések - 1410 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 637 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma

A kép forrása:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1907033149655837&set=a.307859019573266
___

A vallási vezetőt az Országgyűlés Magyar-Tibeti Baráti Társasága és a magyarországi tibeti buddhista szervezetek látja vendégül hazánkban - közölték a szervezők.
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/hazankban-a-dalai-lama-oszentsege
___

Dzsepcun Dzsampal Ngagvang Loszang Jese Tendzin Gyaco (olykor Gjaco átírással is), született Lhamo Donrup (Takcer, 1935. július 6. –) a tizennegyedik dalai láma, a tibeti emigráns kormány egykori vezetője, akinek rezidenciája az indiai Dharamszala városában található. A karmapák mellett ő a tibetiek legfőbb spirituális vezetője, akit úgy is neveznek, hogy Gyalva rinpocse („drága győztes”) vagy Jise norbu („kívánságteljesítő drágakő”). A tibeti buddhizmus felfogása szerint bódhiszattvaként tekintenek rá, aki - elődeihez hasonlóan - Avalókitésvara bódhiszattva megtestesüléseként (manifesztációjaként) született e világra. Ő a tibeti buddhizmus gelug iskolájának vezetője, amelyet formálisan a ganden tripa irányít. 1959-ben Tibet központi kormánya, a Ganden Podrang, ideiglenesen a dalai lámát bízta meg vezetői tisztséggel. 1959. április 29-én a dalai láma felállította a Központi Tibeti Adminisztrációt, amely jelenleg Dharamszalában székel. 2011-ben a dalai láma teljes egészében visszavonult politikai tisztségétől, ezzel megkezdődött a demokratikus kormányzás.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tendzin_Gyaco
___

A Dalai Láma nyelvének margójára | TibetPressNews
https://drive.google.com/file/d/18x4RH7XQnTF6SxJIQBgafqtqJNbylK47/view?usp=share_link
vagy
http://www.tibet.hu/tibetpress/a-dalai-lama-nyelvenek-a-margojara

Látta 134 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hónapja

KORÁBBI CIVILIZÁCIÓK ÉS AZ EMBERISÉG JÖVŐJE

Indiában meleg trópusi és szubtrópusi éghajlat uralkodik. Ez azt jelenti, hogy India nem szenvedett annyira a jégkorszak szélsőséges hidegétől, amely megnehezítette az emberi életet és kultúrát a bolygó nagy részén, beleértve Európát és Észak-Amerikát is, amelyeket kiterjedt jégtakarók borítottak.

MANU VIVASWAN
A hindu Védák és Puránák több emberiségről is beszélnek a jelenlegi Vaivasvata Manu korszaka előtt, egy özönvíz alakjáról, aki ezt a jelenlegi emberi civilizációs ciklust jelölte ki, amely egy nagy árvíz után kezdődött mintegy 12 000 évvel ezelőtt, ami egyben az utolsó jégkorszak végét is jelentette. India meg tudta őrizni régebbi civilizációját a jégkorszakból, bár az ezzel járó nagy éghajlati változások során csak némi fennakadással.

India a jégkorszak alatt, amikor Ázsia egyik szubkontinensének számított, ökológiai értelemben kapcsolatban állt a mai Indonézia és Délkelet-Ázsia területéből álló Szundaland növény- és állatvilágával. Míg azonban Szundaland nagy része víz alá került a jégkorszak végén, addig Indiában csak bizonyos part menti területek, nevezetesen a Srí Lankához vezető szárazföldi híd, valamint a Gudzsarát és Bengália körüli partvidék. Ez azért volt így, mert India kontinentális talapzata magasabb volt, mint Szundalandé. Manu Vivasvan a dél-indiai Keralából a himalájai alapú folyókra, mint például északon Szaraszvati, ahogyan azt a Matsya Purana is említi.

KORÁBBI HUMÁN TUDOMÁNYOK
Ez azt jelenti, hogy a puránai állítások, miszerint már korábban is sok emberiség létezett saját Védákkal és hét bölccsel, egyre hitelesebbé válnak. Mivel a jelenlegi homo sapiens valószínűleg 300 000 éve él a bolygón, nehéz azt állítani, hogy a civilizáció csak 5000 évvel ezelőtt kezdődött. Azt is látjuk, hogy a jógikus és spirituális tudás sokkal elterjedtebb volt az ókorban, mint manapság, például az ókori Egyiptomban, Mexikóban, Peruban, Kínában, a kereszténység előtti Európában, tulajdonképpen az egész világon és természetesen Indiában.

RISHIK, JÓGIK ÉS ÉLET HARMÓNIÁBAN A TERMÉSZETTEL
A védikus szemlélet szerint azonban az igazi civilizáció a magasabb tudatosságra való törekvés, nem pedig egyszerűen a külső világ irányítása. Az erre törekvő rishik és jógik, akár ma, akár az ókorban, egyszerű, a természettel harmóniában élő külső életet követtek. Az ő útjuk a lemondás volt, nem pedig a külső terjeszkedés.

Ezt látjuk a rishikulákban, az erdei és hegyi ashramokban vagy a barlangokban élő jógiknál, akik még a testhőmérsékletüket is képesek voltak szabályozni, így nem volt szükségük ruhákra. Ez azt jelenti, hogy a fejlett technológia hiánya és a létezés vagy az egyszerű életmód nem feltétlenül jelent primitív, civilizálatlan vagy barbár embereket. Jelezhet egy jógikus kultúrát is.

A KÜLSŐ TECHNOLÓGIÁN TÚL A BELSŐ TUDATOSSÁGIG
Valószínű, hogy a nagy rishik és jógik végig az emberiséggel voltak, bár kevesen. Igaz a technológiának megvan a maga helye, lehet, hogy végül túl kell tekintenünk rajta, és meg kell tanulnunk felfedezni a bennünk lévő univerzumot. Az idő- és térutazás a finom- vagy asztráltesten keresztül érhető el, és nem igényel külső technológiát, ahogyan azt a jógik a különböző lokákba vezető belső utazásaikban jelzik.

Ez azt jelenti, hogy végül talán meg kell tanulnunk a külső technológián túlra tekinteni, és a jógikus tudás segítségével megtanulni, hogyan fedezzük fel az egész univerzumot, miközben harmóniában élünk a természettel, és mindenhol megtaláljuk az Istenit.

~ David Frawley tollából

https://www.facebook.com/photo/?fbid=918670003795244

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

A buddhizmus azért maradt évezredeken keresztül élő hagyomány, mert megtartotta módszer jellegét. Nem hittételeket tanít, nem megállapításokat tesz, s nem leírást ad a dolgok állapotáról. Igazsága a gyakorlásában áll: abban, ahogyan a gyakorlás folyamatát átéljük, s a belátásokban, amelyek eközben születnek bennünk.

~ Pressing Lajos Lílávadzsra: Tanítások a tudat természetéről
Az őszi félév utolsó előadása január 13-án 17:30-kor:
https://dakiniland.net/videoteaching

Válasz

M Imre üzente 3 hónapja

Itt a képen Tenzin Palmo-t láthatjátok, aki Diane Perry néven született 1943-ban. 18 évesen olvasta az első könyvét a buddhizmusról és elhatározta, hogy ő is buddhista lesz. 1964-ben nekivágott Indiának, és csatlakozott az ott száműzetésben élő tibetiek közösségéhez. Itt kapta meg az új nevét.

A nők helyzete nem volt túl jó a szanghában: amikor Indiába érkezett, 100 férfi szerzetes mellett ő volt egyedül nő. A szerzetesek alávetettként, szolgaként kezelték. Azt mondták neki, hogy imádkoznak azért, hogy a következő életében olyan szerencsés lehessen, hogy férfi testbe születik, és akkor igazán befogadhatják maguk közé. Hiszen végül is nem tehet róla, hogy ilyen alacsonyabb rendű testbe született.

Micsoda együttérzés!

Tenzin Palmo egyszer megkérdezte az egyik tanítóját, hogy vajon van-e bármilyen előnye annak, hogy női testbe született. A mester azt mondta, alszik rá egyet, és átgondolja a választ. Másnap így szólt: "Átgondoltam a kérdésedet, és nincs semmilyen előnye annak, hogy női testbe születtél."

"Na, hát akkor mégiscsak van egy előnye, hogy nem férfi testbe születtem," állapította meg Tenzin Palmo. "Legalább nincsen férfi egóm."

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1212387940476990

Válasz

M Imre üzente 4 hónapja

Amit a tizmillós napokon gondolsz, tízmilliószoros erővel válik valóra. A tibeti kultúrában "nagy" Buddha (Dharmacsakra) napokat hívják 10 milliószoros napoknak. Évente négy ilyen nap van a tibetiek szerint.A tízmilliószoros napokon érdemes minden gondolatunkra ügyelnünk, mert óriási teremtőerővel hatnak vissza. Ajánlatos ilyenkor pozitív gondolatokra koncentrálni, illetve jót kívánni másoknak és a világnak. A negatív gondolatokat lehetőleg hagyjuk másnapra. Ezeken a napokon minden teremtés tízmilliószoros erővel hat. A telihold és újhold napjai pedig 100-szorosak! Tegyetek meg mindent, amit szeretnétek tízmilliószoros erővel hatni!

https://www.buddhistaegyhaz.hu/tanitasok/dharmacsakra_napok

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

TÍZ DOLOG, AMIT MINDIG MEG KELL TENNED

1. Fürödj meg. Még ha nem is akarsz, és kényelmesebb neked az ágyban maradni, kelj fel és állj a zuhany alá. Megszabadítod magad a nap folyamán felgyülemlett negatív energiáktól.

2. Tedd fel a legjobb parfümödet, és ne feledkezz meg a rúzsról sem (nyilván a hölgyek) Ez önbizalmat ad majd neked.

3. Vedd fel a legjobb ruháidat. Ne várj egy fontosabb alkalomra, hogy azt vedd fel, amiben jól érzed magad, és ami összhangban van a belső állapotoddal.

4. Menj ki a szabadba, függetlenül attól, merre mész. Vedd pórázra a kutyát, és menj ki a szabadba. Vagy fogj egy könyvet és irány a legközelebbi park. Vagy egyszerűen csak állj csendben és áldd meg a járókelőket. Ez megemeli a tested rezgését.

5. Mosolyogj minden nap, apránként, anélkül, hogy észrevennéd, és sokkal jobban fogod érezni magad. Akik pedig körülvesznek, mindig mosollyal fognak válaszolni neked. Ez a legegyszerűbb módja annak, hogy szebbé tedd a napodat.

6. Kényeztesd magad egy jó kis finomsággal. Kényeztesd magad! A sóvárgás senkit sem öl meg.

7. Szeresd magad!!! Könnyű mondani, tudom. Nézz a tükörbe tisztelettel és nyugalommal. Ha nincs semmi szép mondanivalód, maradj csendben. Ne feledd, hogy a belső hangod beszél hozzád, és beszélj magadhoz szeretettel és szelíden.
Ha nem tanulod meg elfogadni a túlsúlyodat, magasságodat, mellbőségedet, terhességi csíkjaidat, narancsbőrödet, akkor könnyen előfordulhat, hogy valaki megbánt.

8. Ne feledd, hogy minden elmúlik. Semmi sem tart örökké. Hagyd, hogy folyjanak a könnyeid, de ne maradj a fájdalomban. Ne maradj lehorgonyozva a szenvedésben. Meglátod, hogy a sebek ellenére meg fogsz gyógyulni.

9. Távolíts el az életedből mindenkit, aki megbántott téged, vagy aki miatt rosszul érzed magad. Ne függj tőlük teljesen, és ha ez befolyásolja a hangulatodat, tanulj meg NEM-et mondani, és lépj ki a sorból.

10. Maradj azokkal, akik álmodozásra késztetnek, akik arra ösztönöznek, hogy fejlődj, akik meglátják benned a varázslatot, és akik boldoggá tesznek.
# Sarasvati Alapítvány, Jóga-, és Oktatási Központ

https://www.facebook.com/photo/?fbid=849283770733868&set=a.480128507649398

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

Spirituális Mesterkurzus Berlinben!

Reméljük, jól vagytok és élvezitek az ősz mindenféle élénk színeit :) És egyben talán a belső tisztaság, egyszerűség és békesség növekvő szükségét is érzitek az évnek ebben a különleges szakaszában.

SEMMI SEM TÁMOGAT MINKET ANNYIRA, mint a mély meditáció és a spirituális tudás. 2025 január 4-5-én lehetőségünk van részt venni egy Art of Living Mesterkurzuson Berlinben Sri Sri Ravi Shankarral!

Ezen az alkalmon Gurudev végigvezet bennünket erőteljes spirituális gyakorlatokon és meglátásokon, amik segítenek nekünk legyőzni az akadályainkat, feltornázni az energiaszintünket, és válaszokat találni az élet mélyebb kérdéseire.

Nézzétek meg ezt a rövid, 40 másodperces angol nyelvű videót:

https://www.youtube.com/watch?v=HmC21eFkBJg

A Mesterkurzus tartalmazza:

1) Egyedi meditációk - tapasztald meg a Gurudev által vezetett meditációkat, melyek összekapcsolnak téged legbelső önmagaddal!

2) Jógikus bölcsesség - fedezd fel az univerzum, az élet és a létezésed rejtett titkait!

3) Önmagad visszatükröződése - ismerd meg önmagad jobban, engedd el a korlátozó hiedelmeidet és találd meg a belső igazságodat!

Korábbi Mesterkurzusok résztvevői mondták

Tanulj az egyik legelismertebb spirituális Mestertől, Sri Sri Ravi Shankartól, ezen a 2 napos csodálatos programon, ahol spirituális tudással és meditatív élményekkel gazdagodhatsz.

Regisztrálj még ma! Kedvezményes jegyárak november 30-ig!

https://www.events-artofliving.de/masterclass

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

A Kajlás-hegyet több milliárd ember ismeri, buddhista, hindu és dzsainista hívők szent helye, de még soha senki nem mászta meg a 6638 méter magas csúcsot, annak ellenére, hogy évente több ezer látogató érkezik ide.

A híres hegy évente ezreket vonz, de még soha senki nem bátorkodott a meghódítására a helyi legendák miatt.
Magasan a Tibeti-fennsíkon a Kajlás-hegy jellegzetes csúcsa magasodik a távoli táj fölé. A világ egyik legszentebb hegye, a buddhisták Meru hegynek, a világegyetem központi tengelyének nevezik, míg a hinduk szerint Siva főisten otthona.

Zarándokok ezrei teszik meg minden évben a fáradságos utat, hogy meglátogassák a hegyet Tibet távoli sarkában. A hívők a Kora néven ismert rituálé keretében háromszor járják körbe a hegy lábát az óramutató járásával megegyező irányban. Eközben a dzsain és a bön vallás zarándokai az óramutató járásával ellentétes irányban haladnak.

A világhíre ellenére még soha senki nem tette fel a lábát a hegy csúcsára, és ennek mitikus okai vannak. A hegyet tilos megmászni, mert félő, hogy ezzel megzavarnák annak szentségét – írja a Times of India.

Milarepa nevű szerzetes megmászta a hegyet, majd azzal a figyelmeztetéssel tért vissza az emberekhez, hogy „ne zavarják a magas csúcson pihenő Istent”.

Amikor Herbert Tichy osztrák hegymászó megkérdezett egy helyi tibeti vezetőt, hogy a Kajlás megmászható-e, a férfi azt válaszolta:
„Csak egy bűntől teljesen mentes ember mászhatja meg a Kajlást. De egy ilyen embernek másznia sem kellene, tisztasága miatt egyszerűen csak madárrá változtatná magát és felrepülne a csúcsra.”

Reinhold Messner hegymászó az 1980-as évek közepén a kínai kormánytól kapott lehetőséget a hegy megmászására. Ő azonban visszautasította, mondván: „Ha meghódítjuk ezt a hegyet, azzal meghódítunk valamit az emberek lelkében, amire senkinek nincs joga.”

https://www.facebook.com/photo/?fbid=8357896510940542&set=a.667216446675292

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Egyszer volt egy nagy kolostor Kína egyik részén, ahol körülbelül 500 szerzetes élt. Mindannyian az önmegvalósítás útját gyakorolták mesterük irányítása alatt. Egy nap egy férfi elment a kolostorba, hogy tanítványa legyen. Azt mondta a zen mesternek: “Mester, meg akarom ismerni önmagam. Meg akarom tudni az igazságot.”

A zen mester ránézett és azt mondta: “Ha meg akarod ismerni az igazságot, akkor az egész életedet kockára kell tenned. Lehet, hogy az egész életedbe beletelik, hogy megismerd, és még sincs garancia arra, hogy ebben az életben megtalálod az igazságot. Készen állsz erre?”

A tanítvány azt mondta: “Uram, azért jöttem ide, hogy ne forduljak vissza. Készen állok rá.”

A mester így szólt: “Ha ez így van, akkor tegyél meg egy dolgot. Ebben a kolostorban 500 szerzetes van. Te gondoskodsz a rizsdarálásukról. Csak verjed a rizst reggeltől estig. Amikor elfáradsz, menj aludni. És amikor reggel felébredsz, akkor kezdd el újra verni a rizst. Ne csinálj semmi mást. Ne gondolj semmi másra. Csak kövesd ezt az utat. És ne gyere hozzám többé. Majd én magam jövök hozzád, ha szükség lesz rá.”

A fiatalember elkezdte döngölni a rizst, ahogyan a mestere utasította. Abban a kolostorban 500 tanítvány élt, és mindannyiuknak szüksége volt időnként ételre. Ezért korán reggel felkelt, és elkezdte a rizsdarálást estig. Amikor elfáradt, elaludt ugyanabban a szobában, ahol a rizst verte. Nem beszélt senkivel, és senki sem ment oda hozzá meglátogatni.

Néhány hónapig, miközben a rizst verte, számtalan gondolat jutott eszébe folyamatosan. De amikor a gondolatok nem kaptak új témát, maguktól is elhalványultak. Lassan-lassan a gondolatai is kezdtek alábbhagyni. Néhány év múlva már a nevét is elfelejtette. Mindig csak hallgatott, és gondolattalanul püfölte tovább a rizst. Nem meditált, és nem olvasott semmilyen szentírást.

A kolostor fő tanítványai ostobának és maguknál sokkal alacsonyabb rendűnek tartották őt. Tizenkét év telt el így. Tizenkét év elteltével egy nap a zen mester bejelentette, hogy lassan közeledik az élete vége, és ki kell választania az utódját, aki utána ennek a kolostornak a vezetője lesz. Ezért bármelyik tanítványa, aki önmegvalósítottá vált, jöjjön el, és írjon néhány sort az ajtaja mellé éjszaka. Néhány sort, amely az egész élettapasztalatát lefedi.

Sok tanítvány gondolt erre. A kolostor egyik vezető tanítványa odament, és odatett az ajtóhoz néhány jól átgondolt sort. Nagyon jól ismerte a buddhista szentírásokat, és minden tanítvány úgy tekintett rá, mint mesterük lehetséges utódjára. Ezt írta: “Az elme olyan, mint egy tükör, amelyen a gondolatok és vágyak pora felgyülemlik. Ezt a port lesöpri a meditáció. Akinek a por eltűnik, és az elme tükre tisztává válik, az elérte az üdvösséget”.

Amikor a mester reggel felébredt, és meglátta ezeket a sorokat, nagyon dühös lett, és így szólt: “Melyik idióta írta ezt a sok szemetet ide?”. A főtanítvány hallgatott. Pedig a sorok, amiket írt, tele voltak bölcsességgel…

De mindez csak könyvből szerzett tudás volt. A főtanítvány nagyon okos volt; megírta a sorokat, de nem írta alá, mert ő maga sem volt biztos benne, hogy helyes-e vagy sem, mivel nem volt önmegvalósító.

A mester teljesen elutasította ezeket a sorokat. Mindenki meglepődött, amikor ezt látta. Ez az eset az egész kolostorban beszédtéma lett. Két törekvő, miközben erről a témáról beszélgettek, elhaladtak a tanítvány mellett, aki 12 évvel ezelőtt érkezett oda, és éjjel-nappal rizst püfölte. Halkan felnevetett, miután végighallgatta mindkettőjük beszélgetését.

Mindkét tanítvány megkérdezte tőle: “Miért nevetsz?”. Azért kérdezték, mert az a válaszadó szerintük egy nagyon jelentéktelen szerzetes volt. Soha senki nem látta őt szentírást olvasni vagy meditálni. Mindenki bolondnak tartotta, aki csak folyton rizst döngöl. Abban a kolostorban nagy tudósok voltak, ez a rizskörmölő pedig nem jelentett nekik semmit.

Ezért is csodálkoztak, amikor látták, hogy mosolyog. Ismét megkérdezték tőle: “Miért nevettél?”. A rizskörmös azt mondta: “Azért nevettem, mert a mester igazat mond. Ezek a sorok mind szemét. Ezeknek a soroknak nincs értékük.”

A tanítványok megdöbbenve kérdezték tőle: “Tudsz-e ennél jobb sorokat is írni?” A rizsörlő így felelt: “Hát, nem tudok írni, mert analfabéta vagyok. De igen, tudok néhány sort mondani, és ha meg tudod írni azokat a sorokat, akkor kész vagyok veled tartani.”

Megegyeztek, így hát a mester szobája közelébe mentek. Várták, hogy a mesterük ismét ugyanígy reagáljon. A sorok, amiket mondott, hogy írjanak, mindenki számára irreálisaknak tűntek: “Az elme csak illúzió. Nincs elme, és az elmének nincs tükre sem. És amikor az elme nem létezik, hol fog leülepedni a por? Aki ezt tudja, az megismerte az igazságot.”

Amikor a mester meglátta ezeket a sorokat, az éjszaka közepén felkelt, és eljött a fiatal válaszadóhoz, miközben az aludt. Felébresztette, és így szólt: “Fogd ezt, fogd a botomat és vedd a köntösömet. Mától kezdve te vagy az utódom. De most azonnal hagyd el ezt a kolostort, és menj el innen valamivel messzebbre. Tudom, hogy ebben a kolostorban nagyon sok olyan tudós van, aki felsőbbrendűnek tartja magát nálad. El fognak tenni láb alól téged, mert nem tudják elviselni, hogy egy egyszerű válaszadó megvilágosodott, míg ők nem tudtak.

Mindent megkaptál, amim van, és mindezt rizsdarálás közben szerezted meg. És tudom, hogy bárhová mész, az emberek elkezdenek majd hozzád jönni, mert amikor egy virág kivirágzik, az illata mindenfelé terjedni kezd.”

Így hát a rizsdaráló törekvő elment a kolostorból.
___

Sokan azt gondolják, hogy meditálni csak úgy lehet, ha egy helyen ülünk csukott szemmel. A valóságban azonban ez nem így van. A meditációt akár séta közben is lehet gyakorolni. Meditálni lehet még munka közben is. A meditáció valódi jelentése az, hogy bármit is csinálsz, annyira elmerülsz benne, hogy még a testeddel sem vagy tisztában. Mint az a rizsőrlő, aki annyira belemerült a rizskörmölésbe, hogy nem volt semmi érzéke önmagához, és egy nap rizskörmölés közben elérte az önmegvalósítást.

Hasonlóképpen, a zen azt jelenti, hogy mindig a jelen pillanatban kell lenni, anélkül hogy másra gondolnál, mert az elme addig létezik, amíg vannak gondolatok. Amikor eloszlanak a gondolatok, akkor az elme ereje is eltűnik, és amikor az elme már nem tud téged kontrollálni, akkor csak a saját tiszta éned marad.

Valójában nincs szükségünk semmilyen más lelki gyakorlatra ahhoz, hogy megismerjük valódi természetünket. Csak teljesen el kell vesznünk abban, amit éppen csinálunk, annyira bele kell merülnünk a munkánkba, hogy az végül meditációvá váljon. <3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=715650007430579&set=a.480128507649398

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Kedvesek! Elsősorban bentlakásos vegetáriánus szakácsot keresünk a templomba a bentlakók és a hozzánk érkező elvonulók táplálására.

Mi az, amit nyersz ezzel a pozícióval:
- együttműködés magas szintű művelése
- emberek koordinálásának megtanulása, delegálás és bevonás kifejlesztése
- "nem"-et mondás képességének fejlesztése
- rendszer szemlélet elsajátítása
- önzetlenség kifejlődése - mindennap másokat táplálsz a főztöddel és ezáltal a jóllétük egy jelentős részérére hatással vagy :)

Mire van szükség ehhez a pozícióhoz:
- a legfontosabb, hogy tudj és szeress főzni és táplálni a főztöddel

- legyen lelkesedésed a belső fejlődés iránt - ez azt jelenti, hogy akard ledönteni az elvárásaid falát, elvárások helyett magadat építsd és változtasd

- a konyhai munka ugyanúgy, mint a templomban minden más munkakör szolgálat, másokat szolgálunk az erőfeszítéseinkkel, másoknak biztosítasz lehetőséget a fejlődésre és ebben az erőfeszítésben sokszor észrevétlenül (de kikerülhetetlenül) kinyílsz, felismersz, megismered a valódi működésedet és a valós belső motivációidat

- hasznos, ha van tapasztalatod abban, hogyan kell nagyobb csoportnak főzni, ismered az alapanyagokat, átlátod az alapvető konyhai folyamatokat és van nyitottságod a helyi étkezési formákat és sajátosságokat megtanulni

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?
El kell jönni és meg kell tapasztalni :)

A tapasztalat a legnagyobb tanító és tanítás. Lépni kell és csinálni, a többi jön magától.

Ehhez első lépésben azt kérjük, hogy figyelmesen olvasd végig a bentlakásos önkéntességről szóló tudnivalókat az alábbi linken! Minden fontos információt és a pályázat folyamatát is itt találod meg:
https://templom-ter.hu/onkentesseg/bentlakasos-oenkentesseg
Várunk sok szeretettel! <3 <3 <3

Eredeti Fény Zen Templom / Won Kwang Sa Zen Temple | március 16.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=737111955230750&set=pcb.737120381896574

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A türelemnek három különböző fajtáját ismerjük. Az első a közömbösség türelme, amely ügyet sem vet a sértésekre, jól tűri a bántalmakat. A második a viszontagságokat önkéntesen vállalók türelme, a harmadik pedig a tanítás megértéséből származó, tudatosan fejlesztett, mindenre kiterjedő türelem.
Dalai Láma

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 órája a(z) Bardóczi Sándor: Rákosrendező Budapest titkos fegyvere videóhoz:

Bardóczi Sándor: Olvasom itt a hírekben, hogy a Magyar ...

M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

Hadházy Ákos: Ez kérem egy 340 milliós (!) bölcsőde, ...

M Imre írta 1 napja a(z) Lázár nem kért bocsánatot... videóhoz:

Földvásárlásokkal terjeszkedik a Lázár-birtok a felújított úton ...

M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

A Fidesz gigantikus álcivil hálózatot épített a...

M Imre írta 2 napja a(z) Szép (?) új világ... (a könyv) képhez:

Szep__uj_vilag_a_konyv_2058917_4242_s

„Minden mondatából süt a fiatalokba vetett remény és...

M Imre írta 2 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

Magyar és Hadházy is arról ír, hogy Matolcsyék ...

M Imre írta 2 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

Alaposan szánkba rágja a kormány, hogy szerintük miért ...

M Imre írta 2 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

Nincs mag-Orbán – így magyarázza meg Haraszti ...

M Imre írta 2 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Őrizetbe vették Törökországban a svéd újságírót, aki korábban ...

M Imre írta 2 napja a(z) Orosz befolyás Magyarországon videóhoz:

A közösségi média és a dezinformáció...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu