Internet: Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma (kép)

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.


Kérjük, add meg, hány másodpercenként változzanak a képek

Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma

A kép forrása:
https://www.facebook.com/photo/?fbid=1907033149655837&set=a.307859019573266
___

A vallási vezetőt az Országgyűlés Magyar-Tibeti Baráti Társasága és a magyarországi tibeti buddhista szervezetek látja vendégül hazánkban - közölték a szervezők.
http://netpolgar.network.hu/blog/netpolgar_avagy_digitalis_irastudo_klub_hirei/hazankban-a-dalai-lama-oszentsege
___

Dzsepcun Dzsampal Ngagvang Loszang Jese Tendzin Gyaco (olykor Gjaco átírással is), született Lhamo Donrup (Takcer, 1935. július 6. –) a tizennegyedik dalai láma, a tibeti emigráns kormány egykori vezetője, akinek rezidenciája az indiai Dharamszala városában található. A karmapák mellett ő a tibetiek legfőbb spirituális vezetője, akit úgy is neveznek, hogy Gyalva rinpocse („drága győztes”) vagy Jise norbu („kívánságteljesítő drágakő”). A tibeti buddhizmus felfogása szerint bódhiszattvaként tekintenek rá, aki - elődeihez hasonlóan - Avalókitésvara bódhiszattva megtestesüléseként (manifesztációjaként) született e világra. Ő a tibeti buddhizmus gelug iskolájának vezetője, amelyet formálisan a ganden tripa irányít. 1959-ben Tibet központi kormánya, a Ganden Podrang, ideiglenesen a dalai lámát bízta meg vezetői tisztséggel. 1959. április 29-én a dalai láma felállította a Központi Tibeti Adminisztrációt, amely jelenleg Dharamszalában székel. 2011-ben a dalai láma teljes egészében visszavonult politikai tisztségétől, ezzel megkezdődött a demokratikus kormányzás.
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tendzin_Gyaco
___

A Dalai Láma nyelvének margójára | TibetPressNews
https://drive.google.com/file/d/18x4RH7XQnTF6SxJIQBgafqtqJNbylK47/view?usp=share_link
vagy
http://www.tibet.hu/tibetpress/a-dalai-lama-nyelvenek-a-margojara

Látta 83 ember.

Értékeld!

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 3 hete

Egyszer volt egy nagy kolostor Kína egyik részén, ahol körülbelül 500 szerzetes élt. Mindannyian az önmegvalósítás útját gyakorolták mesterük irányítása alatt. Egy nap egy férfi elment a kolostorba, hogy tanítványa legyen. Azt mondta a zen mesternek: “Mester, meg akarom ismerni önmagam. Meg akarom tudni az igazságot.”

A zen mester ránézett és azt mondta: “Ha meg akarod ismerni az igazságot, akkor az egész életedet kockára kell tenned. Lehet, hogy az egész életedbe beletelik, hogy megismerd, és még sincs garancia arra, hogy ebben az életben megtalálod az igazságot. Készen állsz erre?”

A tanítvány azt mondta: “Uram, azért jöttem ide, hogy ne forduljak vissza. Készen állok rá.”

A mester így szólt: “Ha ez így van, akkor tegyél meg egy dolgot. Ebben a kolostorban 500 szerzetes van. Te gondoskodsz a rizsdarálásukról. Csak verjed a rizst reggeltől estig. Amikor elfáradsz, menj aludni. És amikor reggel felébredsz, akkor kezdd el újra verni a rizst. Ne csinálj semmi mást. Ne gondolj semmi másra. Csak kövesd ezt az utat. És ne gyere hozzám többé. Majd én magam jövök hozzád, ha szükség lesz rá.”

A fiatalember elkezdte döngölni a rizst, ahogyan a mestere utasította. Abban a kolostorban 500 tanítvány élt, és mindannyiuknak szüksége volt időnként ételre. Ezért korán reggel felkelt, és elkezdte a rizsdarálást estig. Amikor elfáradt, elaludt ugyanabban a szobában, ahol a rizst verte. Nem beszélt senkivel, és senki sem ment oda hozzá meglátogatni.

Néhány hónapig, miközben a rizst verte, számtalan gondolat jutott eszébe folyamatosan. De amikor a gondolatok nem kaptak új témát, maguktól is elhalványultak. Lassan-lassan a gondolatai is kezdtek alábbhagyni. Néhány év múlva már a nevét is elfelejtette. Mindig csak hallgatott, és gondolattalanul püfölte tovább a rizst. Nem meditált, és nem olvasott semmilyen szentírást.

A kolostor fő tanítványai ostobának és maguknál sokkal alacsonyabb rendűnek tartották őt. Tizenkét év telt el így. Tizenkét év elteltével egy nap a zen mester bejelentette, hogy lassan közeledik az élete vége, és ki kell választania az utódját, aki utána ennek a kolostornak a vezetője lesz. Ezért bármelyik tanítványa, aki önmegvalósítottá vált, jöjjön el, és írjon néhány sort az ajtaja mellé éjszaka. Néhány sort, amely az egész élettapasztalatát lefedi.

Sok tanítvány gondolt erre. A kolostor egyik vezető tanítványa odament, és odatett az ajtóhoz néhány jól átgondolt sort. Nagyon jól ismerte a buddhista szentírásokat, és minden tanítvány úgy tekintett rá, mint mesterük lehetséges utódjára. Ezt írta: “Az elme olyan, mint egy tükör, amelyen a gondolatok és vágyak pora felgyülemlik. Ezt a port lesöpri a meditáció. Akinek a por eltűnik, és az elme tükre tisztává válik, az elérte az üdvösséget”.

Amikor a mester reggel felébredt, és meglátta ezeket a sorokat, nagyon dühös lett, és így szólt: “Melyik idióta írta ezt a sok szemetet ide?”. A főtanítvány hallgatott. Pedig a sorok, amiket írt, tele voltak bölcsességgel…

De mindez csak könyvből szerzett tudás volt. A főtanítvány nagyon okos volt; megírta a sorokat, de nem írta alá, mert ő maga sem volt biztos benne, hogy helyes-e vagy sem, mivel nem volt önmegvalósító.

A mester teljesen elutasította ezeket a sorokat. Mindenki meglepődött, amikor ezt látta. Ez az eset az egész kolostorban beszédtéma lett. Két törekvő, miközben erről a témáról beszélgettek, elhaladtak a tanítvány mellett, aki 12 évvel ezelőtt érkezett oda, és éjjel-nappal rizst püfölte. Halkan felnevetett, miután végighallgatta mindkettőjük beszélgetését.

Mindkét tanítvány megkérdezte tőle: “Miért nevetsz?”. Azért kérdezték, mert az a válaszadó szerintük egy nagyon jelentéktelen szerzetes volt. Soha senki nem látta őt szentírást olvasni vagy meditálni. Mindenki bolondnak tartotta, aki csak folyton rizst döngöl. Abban a kolostorban nagy tudósok voltak, ez a rizskörmölő pedig nem jelentett nekik semmit.

Ezért is csodálkoztak, amikor látták, hogy mosolyog. Ismét megkérdezték tőle: “Miért nevettél?”. A rizskörmös azt mondta: “Azért nevettem, mert a mester igazat mond. Ezek a sorok mind szemét. Ezeknek a soroknak nincs értékük.”

A tanítványok megdöbbenve kérdezték tőle: “Tudsz-e ennél jobb sorokat is írni?” A rizsörlő így felelt: “Hát, nem tudok írni, mert analfabéta vagyok. De igen, tudok néhány sort mondani, és ha meg tudod írni azokat a sorokat, akkor kész vagyok veled tartani.”

Megegyeztek, így hát a mester szobája közelébe mentek. Várták, hogy a mesterük ismét ugyanígy reagáljon. A sorok, amiket mondott, hogy írjanak, mindenki számára irreálisaknak tűntek: “Az elme csak illúzió. Nincs elme, és az elmének nincs tükre sem. És amikor az elme nem létezik, hol fog leülepedni a por? Aki ezt tudja, az megismerte az igazságot.”

Amikor a mester meglátta ezeket a sorokat, az éjszaka közepén felkelt, és eljött a fiatal válaszadóhoz, miközben az aludt. Felébresztette, és így szólt: “Fogd ezt, fogd a botomat és vedd a köntösömet. Mától kezdve te vagy az utódom. De most azonnal hagyd el ezt a kolostort, és menj el innen valamivel messzebbre. Tudom, hogy ebben a kolostorban nagyon sok olyan tudós van, aki felsőbbrendűnek tartja magát nálad. El fognak tenni láb alól téged, mert nem tudják elviselni, hogy egy egyszerű válaszadó megvilágosodott, míg ők nem tudtak.

Mindent megkaptál, amim van, és mindezt rizsdarálás közben szerezted meg. És tudom, hogy bárhová mész, az emberek elkezdenek majd hozzád jönni, mert amikor egy virág kivirágzik, az illata mindenfelé terjedni kezd.”

Így hát a rizsdaráló törekvő elment a kolostorból.
___

Sokan azt gondolják, hogy meditálni csak úgy lehet, ha egy helyen ülünk csukott szemmel. A valóságban azonban ez nem így van. A meditációt akár séta közben is lehet gyakorolni. Meditálni lehet még munka közben is. A meditáció valódi jelentése az, hogy bármit is csinálsz, annyira elmerülsz benne, hogy még a testeddel sem vagy tisztában. Mint az a rizsőrlő, aki annyira belemerült a rizskörmölésbe, hogy nem volt semmi érzéke önmagához, és egy nap rizskörmölés közben elérte az önmegvalósítást.

Hasonlóképpen, a zen azt jelenti, hogy mindig a jelen pillanatban kell lenni, anélkül hogy másra gondolnál, mert az elme addig létezik, amíg vannak gondolatok. Amikor eloszlanak a gondolatok, akkor az elme ereje is eltűnik, és amikor az elme már nem tud téged kontrollálni, akkor csak a saját tiszta éned marad.

Valójában nincs szükségünk semmilyen más lelki gyakorlatra ahhoz, hogy megismerjük valódi természetünket. Csak teljesen el kell vesznünk abban, amit éppen csinálunk, annyira bele kell merülnünk a munkánkba, hogy az végül meditációvá váljon. <3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=715650007430579&set=a.480128507649398

Válasz

M Imre üzente 3 hete

Kedvesek! Elsősorban bentlakásos vegetáriánus szakácsot keresünk a templomba a bentlakók és a hozzánk érkező elvonulók táplálására.

Mi az, amit nyersz ezzel a pozícióval:
- együttműködés magas szintű művelése
- emberek koordinálásának megtanulása, delegálás és bevonás kifejlesztése
- "nem"-et mondás képességének fejlesztése
- rendszer szemlélet elsajátítása
- önzetlenség kifejlődése - mindennap másokat táplálsz a főztöddel és ezáltal a jóllétük egy jelentős részérére hatással vagy :)

Mire van szükség ehhez a pozícióhoz:
- a legfontosabb, hogy tudj és szeress főzni és táplálni a főztöddel

- legyen lelkesedésed a belső fejlődés iránt - ez azt jelenti, hogy akard ledönteni az elvárásaid falát, elvárások helyett magadat építsd és változtasd

- a konyhai munka ugyanúgy, mint a templomban minden más munkakör szolgálat, másokat szolgálunk az erőfeszítéseinkkel, másoknak biztosítasz lehetőséget a fejlődésre és ebben az erőfeszítésben sokszor észrevétlenül (de kikerülhetetlenül) kinyílsz, felismersz, megismered a valódi működésedet és a valós belső motivációidat

- hasznos, ha van tapasztalatod abban, hogyan kell nagyobb csoportnak főzni, ismered az alapanyagokat, átlátod az alapvető konyhai folyamatokat és van nyitottságod a helyi étkezési formákat és sajátosságokat megtanulni

Hogyan is néz ki ez a gyakorlatban?
El kell jönni és meg kell tapasztalni :)

A tapasztalat a legnagyobb tanító és tanítás. Lépni kell és csinálni, a többi jön magától.

Ehhez első lépésben azt kérjük, hogy figyelmesen olvasd végig a bentlakásos önkéntességről szóló tudnivalókat az alábbi linken! Minden fontos információt és a pályázat folyamatát is itt találod meg:
https://templom-ter.hu/onkentesseg/bentlakasos-oenkentesseg
Várunk sok szeretettel! <3 <3 <3

Eredeti Fény Zen Templom / Won Kwang Sa Zen Temple | március 16.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=737111955230750&set=pcb.737120381896574

Válasz

M Imre üzente 1 hónapja

A türelemnek három különböző fajtáját ismerjük. Az első a közömbösség türelme, amely ügyet sem vet a sértésekre, jól tűri a bántalmakat. A második a viszontagságokat önkéntesen vállalók türelme, a harmadik pedig a tanítás megértéséből származó, tudatosan fejlesztett, mindenre kiterjedő türelem.
Dalai Láma

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Gyémánt Út Buddhista Közösség: a Budapesti Országos Meditációs Központunkban hétfőnként bevezető tanítást hallhatnak az érdeklődők a buddhizmus alapjairól.
A program ingyenes.
Részletek:
https://www.facebook.com/events/253379894302713/253379937636042/

Válasz

M Imre üzente 2 hónapja

Zen szertartás és beszélgetés

A Tan Kapuja Zen Közösség közös gyakorlást és zen szertartást tart minden szerdán a Börzsöny utcai Dharma-teremben 18:00 órai kezdettel. A szertartáson szívesen látnak érdeklődőket is, akik szeretnék megismerni a zen gyakorlatát.

Azok részére, akik nem tudnak részt venni a jelenléti szertartáson, lehetőség van az online szertartáson résztvenni!

Az online szertartást 18:00 órai kezdettel tartják a Zoom alkalmazás segítségével, melyhez az alábbi linken lehet csatlakozni:
https://zoom.us/j/97716502617

Érdeklődni az info@zen.hu e-mail címen lehetséges.

"Használjuk ki a nyári időszakot is jól, végezzünk sok kreatív tevékenységet, oldjuk meg az eddig még meg nem oldott problémáinkat, foglalkozzunk tudati tevékenységeinkkel, alakítsunk ki elképzeléseket a jövőnkről és annak megfelelően döntsünk elkötelezettségeinkről, feladatainkról!"

(Dobosy Antal apát, a közösség rangidős dharma tanítója)
https://www.tkbe.hu/programok/zen-szertartas-es-beszelgetes

Válasz

M Imre üzente 5 hónapja

A Dalai Láma találkozója európai békeaktivistákkal

Október 8-án reggel Őszentsége a Dalai Láma dharamszalai rezidenciáján fogadta európai békeaktivisták küldöttségét. Vezetőjük, a francia Sofia Stril-Rever kijelentette, hogy szívük tele van örömmel amiért újra találkozhatnak Őszentségével. Elmondta továbbá, hogy nagyon inspirálólag hat a munkájukra Őszentségének az emberiség szolgálatában mutatott példája. Beszámolt arról is, hogy a csoport részt fog venni az ENSZ által támogatott április 5-i lelkiismeret világnapja megtartásában. Ezen a napon az emberi- és szabadságjogok megteremtésének fontosságára emlékeznek.
http://www.fowpal.org/Endorse/doidoc_endorse/index.php

Stril-Rever ezután arról kérdezte Őszentségét, hogy a lelkiismeret és a szeretet hogyan járulhat hozzá a tartós békéhez a világban. Őszentsége így válaszolt:

-- “Emberi lényként mindannyian részesülünk az anyai szeretetben attól a pillanattól fogva, hogy megszülettünk. Kisgyermekként habozás nélkül játszunk más gyerekekkel, nem törődve a származásukkal, hogy ők vagy családjuk miben hisznek. Ez a fajta nyitottság alapvető emberi természetünk.

-- Felnőttként már sokan közülünk a ‘mi’ és az ‘ők’ fogalmi keretein belül tekintünk a többi emberre, a megkülönböztetéseinket a köztünk lévő másodlagos politikai vagy vallási különbségekre alapozva. Ha meg akarjuk teremteni a békét magunk között, meg kell találnunk a módját annak, hogy elfogadjuk azt, hogy emberi lényként alapvetően egyformák vagyunk. Közösek a tapasztalataink. ugyanúgy születünk és végül mindannyian meghalunk.

-- A nemzetiségi vagy hitbéli különbségekre való összpontosítás csak ürügyet szolgáltat egymás megölésére. Ez elképzelhetetlen. Még az állatok is békésebben élnek együtt. Ha azt akarjuk, hogy a dolgok megváltozzanak, nekünk, a nyolcmilliárd embernek kell megtanulnunk együtt élni ezen a bolygón. fel kell ismernünk a bennünk közöset, az emberségünket. Ezért van az, hogy amikor egy új emberrel találkozom, mindig úgy tekintek rá, mint egy hozzám hasonló emberi lényre. Ezért felismerem, hogy mindannyian ugyanahhoz az emberi családhoz tartozunk.”

Az éghajlati válságra irányuló kérdéssel kapcsolatban Őszentsége megjegyezte, hogy a bekövetkező változásokat úgy tűnik nem tudjuk befolyásolni. Megismételte továbbá, hogy emberi lényként egyformák vagyunk és nem csak együtt élni, de közös érdekünkben együtt dolgozni is meg kellene tanulnunk.

-- “Amíg még van rá időnk érdemes lenne ápolni a testvériség érzését és segíteni egymást. Meg kell találnunk a módját annak, hogy kitágítsuk azt az alapvető emberi szeretetet, amelyet anyánk a születésünkkor táplál irántunk, és életünk hátralévő része alatt kiterjesszük azt másokra is.”

Őszentsége dharamszalai rezidenciáján fogadta az európai békeaktivistákat november 8-án

Arra a kérdésre, hogy a vallás miként befolyásolhatja a világ jövőjét, Őszentsége így válaszolt:

-- “A vallás lényege a jószívűség. Minden vallás ezt tanítja függetlenül attól, milyen filozófiai álláspontot is képvisel. A jószívűség a lényeg: ennek ápolása az ami segít.”
https://www.buddhafm.hu/hirek/a-dalai-lama-talalkozoja-europai-bekeaktivistakkal/

Forrás – Őszentsége hivatalos honlapja
https://www.dalailama.com/news/2023/meeting-with-european-campaigners-for-peace

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Nagyon könnyű türelmetlenül bánni az emberekkel. A bölcs ember tudja, hogy kedvességgel és együttérzéssel hozhatjuk ki a legjobbat másokból!
-- Dalai Láma
https://www.facebook.com/photo/?fbid=6683923351663887&set=gm.6550857651687695

Válasz

M Imre üzente 7 hónapja

Az ÖTVENES KOROSZTÁLY AZ ÚJ HARMINCAS <3

Olyan mintákat adnak át a fiatal generációnak, amit ők nem kaptak meg…

Az ötven év körüli életszakasz nem a változó kor, hanem a VÁLTOZTATÓ kor.

Napjaink ötvenes generációja már egészen más, mint eddig bármikor is.

Egyre több a fiatalos, sportos ötvenes,
- akiknek céljaik vannak,
- akik maratont futnak,
- akik 5000m-es, vagy magasabb csúcsokat hódítanak meg,
- tavakat kerülnek meg kerékpárral,
- akik keresik a kihívásokat, s
mindezt élvezik is.

Akik a szexuális életet, a szeretkezés csodáját sem hagyják abba életük derekán, sokkal inkább megújítják.

Egyre többen teszik rendbe egészségüket, életenergiáikat, nem működő szexuális életüket.
Egyre többen szeretnének szexuálisan is aktívak maradni, s akik tudatosan figyelik testüket, erősítik életenergiájuk központját, a mellékvese energiáit is.
Testünk legerősebb energiáját, a szexuális energiát nem kimerítik, de gyógyulásukra fordítják.

Képesek gyökeresen változtatni eddigi megszokott életükön.
Étkezési-, és alvási szokásaikon, életmódjukon.

A férfiak nagy része elhagyja “sörivós” életét, kerüli a zsírban tocsogó ételek fogyasztását, felszámolja a hatalmas pocakot és kopasz fejet.
Tudják, a hajnak igen fontos szerepe van az erőteljes létezésben.

A nők sem csokoládétorta-, és antidepresszánsok segítségével OLDják feladataikat.
Lehúzó, megalázó, szolga életüket felszámolják, lezárják.

Az ötvenes korosztály soha nem látott változásban mutat példát.
Aktívabb, sportosabb, természetközelibb életet választanak.

Egyre többen vannak, akik az ötvenedik születésnapjukra azzal lepik meg magukat, hogy megoldják a szexuális problémáikat és megfiatalítják a házasságukat, társkapcsolatukat.
Az egyedülélők nem másért, de önMAGukért teszik rendbe magukat.

Egyre többen képesek böjtölni, víznapokat tartani, nélkülözni, testüket figyelni, rugalmasan változtatni és változni, fogyni, bőrt szépíteni, fiatalodni.

Óriási előnye az ötvenes korosztálynak, hogy koruknál fogva van önismeretük.
A fiatalkori vehemencia csitult, bölcs, megfontolt, agilis és igényes szemléletmóddá szelídült, de az életerő még mindig aktiválható.

Ez a generáció az, akinek az életében egy vagy több válás is előfordult már, s ez egy markáns újrakezdést igényelt, tehát kellő élettapasztalattal is rendelkeznek.

Az elmúlt években és napjainkban is,
sok meghatározó változás történt a világban.
A RUGALMASSÁG naponkénti gyakorlása ÉLETSZÜKSÉGLET.

Szükségessé vált a paradigmaváltás, azaz egy merőben más szemlélet elsajátítása ahhoz, hogy túlélhessünk korszakokat.

Az ötvenes korosztály életének derekán felgyorsult a világ.
Már nem dolgozhatunk nyugdíjas korunkig az első munkahelyen, ezért meg kellett tanulnunk váltani.
Sokan azt látták a szüleiktől, hogy az első munkahelyről mentek nyugdíjba.
Az ötvenes korosztálynak meg kellett tanulnia minden előzetes, a szüleiktől megszerzett tapasztalat nélkül, hogy akár évente új helyen kell dolgozniuk vagy akár egy teljesen más szakmát kell tanulniuk.
Ehhez változni és alkalmazkodni kell, mert máshogy nem megy.

Ha vállalkozóként dolgoznak, akkor azt kellett megtanulniuk, hogy nem létezik olyan, hogy biztos.
Minden bizonytalan, és ebben kell tudni létezni, örülni, tervezni és talpon maradni.
Az élethosszig tartó tanulás fogalma mára minden tudatosan élő ember számára egyértelmű.

Az ötvenes korosztályban olyan készségek alakultak ki, amit sem a fiatalok, sem az idősebbek nem gyakorolnak.
Ezeket a készségeket a munkáltatóknak is érdemes lenne szem előtt tartaniuk.
Ma már kezdik felismerni, hogy egy jó karban lévő ötvenesnek van munkaerőpiaci értéke.

A LÉNYEG!!!
Eddig soha nem látott, nem gyakorolt mintákat kezdenek példaként működtetni a felnövekvő generációnak, olyan mintákat, amit ők nem kaptak meg annak idején.
A tudatosan élő ötvenes korosztály gyökeresen átírja a szülőktől kapott mintákat mert tisztában vannak vele hogy rugalmasan kell alkalmazkodniuk felgyorsult világunk változásaihoz.

Megtanítják gyermekeiknek, mert ők már alaposan megtanulták, hogy nem tétlenkedni és sajnálni kell önmagukat, ha valami nem úgy jön össze, ahogyan tervezték, helyette érdemes a sokszor nem hagyományos megoldásokon gondolkozni, s az ötvenes korosztálynak erre még elég ideje is van. Húsz, harminc, negyven vagy akár ötven évig rugalmasságot gyakorolva mutathatják az ÚJ mintát, hogy változzon a kollektív tudat, változzon a világ.

RÁNCOK
Igen, vannak ráncaik mint minden korosodó korosztálynak.
Ezek a ráncok az életüket mesélik.
Minden ránc arról szól, hogy valamit túléltek.
Túlélték a túlélhetetlent és felálltak akkor is, amikor lehetetlennek tűnt.
Legyünk büszkék a ráncainkra, és arra is, hogy a mi példánk sok erőt ad majd a mai fiataloknak is.

Bármilyen korosztály is vagyunk, mutassunk egy teljesen új, egész-séges példát ami belső érzésink, szívünk vezérelte életről szól, s azt őszintén, az Ő szintjén…<3
https://www.facebook.com/photo/?fbid=602727212056193&set=a.480128507649398
Bibók Bea, Hesse Heidi Tóth

Válasz

M Imre üzente 1 éve

A nyelvöltés tibeti szokásáról kulturantropológus szemmel

– Szathmári Botond és Kuzder Rita válaszol /Mindent Tibetről!

Mindent Tibetről sorozatunkban Szathmári Botond filozófus, kulturantropológus, buddhista tanító, A Tan Kapuja Buddhista Főiskola adjunktusa, a Tibetet Segítő Társaság tagja és Kuzder Rita tibeti nyelv és filozófia szakos buddhista tanító, folklórkutató, orientalista, tibeti szakos előadó bölcsész, A Tan Kapuja Buddhista Főiskola docense arról mesélnek nekünk, miért és hogyan érkezett a nyelvöltés szokása Tibetbe, milyen ma is élő szokások vannak Tibetben ezzel kapcsolatban és hogy milyen – néha tréfás, máskor kellemetlen, megint máskor elgondolkodtató félreértéseket okozhat, amikor két különböző kultúra különféle szokásai találkoznak.

Az adás időpontjai:
2023. április 17., hétfő 07:10
2023. április 18., kedd 10:10
2023. április 19., szerda 13:10
2023. április 20., csütörtök 16:10
2023. április 21., péntek 21:10
2023. április 22., szombat 07:10
2023. április 23, vasárnap 21:10
https://www.buddhafm.hu/musorajanlo/a-nyelvoltes-tibeti-szokasarol-kulturantropologus-szemmel/

Válasz

M Imre üzente 1 éve

... 2013-ban Ausztráliában (Adelaide) a következőket mondta egy beszéde során a boldogságról:

„Általában a boldogságot az elégedettséggel szoktam jellemezni. A boldogság nem feltétlenül valamilyen kellemes élmény, hanem egy olyan semleges élmény, amely mélyebb boldogságot okoz. Úgy hiszem, hogy a jószívűségből fakadó nyugodt tudat csillapítja a gonosz érzelmeket mások irányába és csökkenti a bizalmatlanságot is. Sosem tekintettem magamat különlegesnek. Ha úgy vélném, hogy különbözöm tőletek - például, hogy én buddhista vagyok, vagy esetleg én vagyok Őszentsége a dalai láma, vagy egy Nobel-békedíjas, akkor valójában saját magam számára teremtenék egy börtönt. Ezeket a dolgokat elfelejtem. Egyszerűen csak egy vagyok a 7 milliárd ember közül, hiszen mentálisan, érzelmileg és intellektuálisan ugyanolyanok vagyunk. Amikor a repülőn néha előjön az a bizonyos „gáz” probléma, azt néha nehéz „elengedni”. Ezért alkalomadtán az ember körbenéz aztán így csinál [oldalra dől a fotelban – hatalmas nevetés]. Az elégedettség legvégső forrása bennünk van. Ha helytelen dolgokat cselekszünk, főleg ha bántunk másokat, akkor annak negatív következményei lesznek. Ha segítünk másoknak és boldogságot okozunk nekik, akkor hasznunk származik belőle. Ha erősebb belső tartásunk van és erősebb az élet értelmébe vetett bizalmunk és van célunk, amit el akarunk érni, akkor mindig boldognak érezzük magunkat. Amikor fiatalok vagyunk, akkor ezek a belső értékek még erősen élnek bennünk. Aztán felnövünk és – főleg ebben a társadalomban, amelyben nem sok szó esik ezekről az értékekről, csupán az újság van és a tv, amelyben a sportról, pénzről, reklámról és egyéb anyagi értékekről esik szó – senki nem beszél, senki nem magyarázza el a jószívűség fontosságát. Pedig sok dolog van ami miatt boldogok lehetünk. A 20. század elején és később is sok pozitív változás történt. Azt hiszem, hogy a világon sok rossz dolog van és sok a gond, azonban sok jó dolog is van. Mégis azt tanították, hogy féljünk mindenkitől. És valójában ez megtámadja a boldogság alapját. Mivel társas lények vagyunk, ezért a barátság nagyon lényeges dolog. A barátság a bizalomból fakad. A félelem és a bizalom ellentmondanak egymásnak. Minél több a félelem, annál kevésbé lehet kiépíteni bizalmat. Félelemmel hogyan lehet barátságokat kötni? A nagy városokban sok ember él, de mindenki csak magára gondol, önző a látásmódjuk és nem törődnek a szeretet érzésével. Túl nagy a versengés és az irigység. Az irigység bizalmatlanságot szül, a bizalmatlanság pedig frusztrációt és félelmet. Ebből automatikusan keletkezik a magány érzete. Tehát a magány érzete nem a környezet eredménye, hanem a saját mentális hozzáállásunk következménye. Azt hiszem, hogy képesek vagyunk arra, hogy mélyebb tapasztalatra tegyünk szert a saját életünkről. Tegyünk egyfajta fogadalmat, hogy mostantól egy új személy leszek. Ugyanaz a test, de egy új személy.”

... így fogalmazott meg kritikát a kapitalizmussal szemben.

„Nemcsak szocialista vagyok, de enyhén baloldali is, tehát kommunista. Gazdaságelméleti szempontból marxista vagyok. Azt hiszem, sokkal inkább baloldali vagyok, mint a kínai vezetők [hatalmas nevetésben tör ki]. Ők kapitalisták.”

... a kapitalizmusnál többre tartja a marxizmust, mert nézete szerint az előbbinél csak a nyereségszerzés számít, az utóbbinál pedig a „morális etika”. 1993-ban a következőket mondta:

„Az összes közgazdaságtani elmélet közül a marxista gazdasági rendszer morális elvekre, a kapitalizmus pedig a növekedésre és a jövedelmezőségre épül. A marxizmus a vagyon egyenlő arányú elosztását, illetve a termelőeszközök igazságos használatát tartja fontosnak és egyaránt törődik a munkásosztály sorsával – amely az emberek többségét jelenti –, valamint a nem kiváltságos és szükséget szenvedők sorsával. Ezen felül nem hagyja figyelmen kívül kisebbségi kizsákmányolás áldozatait sem. Emiatt tetszik nekem ez a rendszer, és igazságosnak tűnik. Nemrégiben olvastam egy írást, amelyben őszentsége a római pápa is a marxizmus pozitív aspektusairól beszélt.”

... a Hamburgi Egyetemen tartott 2007-es Nők a buddhizmusban című előadáson a következőket mondta:

„Hagyományosan a háborúkat férfiak indították, mivel úgy tűnik, hogy ők fizikailag jobban fel vannak szerelkezve az agresszív viselkedésre. A nők viszont sokkal inkább törődőek és érzékenyebbek mások kényelmetlenségére és fájdalmára. Annak ellenére, hogy a férfiak és a nők ugyanúgy képesek az agresszióra és a jószívűségre, különböznek abban, hogy a kettő közül melyik mutatkozik meg könnyebben. Ezáltal, ha a világi vezetők többsége nő volna, talán kevesebb veszélye lenne a háborúk kitörésének, és több együttműködés lehetne a globális törődés alapján – természetesen, léteznek nehéz esetek a nők között is! Én szimpatizálok a feministákkal, de nem elég egyszerűen csak kiabálniuk. Erőfeszítést kell tenniük annak érdekében, hogy pozitívan járuljanak hozzá a társadalomhoz.”

... „szekuláris etikának” nevezi a valóság tudományos vizsgálatára épülő, modern világnézetet, amelyben az egyetlen logikus viselkedésforma alapja az együttérzés, a tolerancia, a gondoskodás, a megbocsátás, stb. 2012. szeptember 10-én a következő üzenet jelent meg a dalai láma hivatalos facebook oldalán:

„A világ összes fő vallása - azáltal, hogy a szeretetre, az együttérzésre, a türelemre, az elfogadásra és a megbocsátásra helyezi a hangsúlyt - képes rá és valóban támogatja a belső értékeket. Azonban a mai világban a vallásos etika már nem elegendő. Emiatt egyre inkább azt tartom biztosnak, hogy eljött az ideje, hogy találjunk egy spiritualitással és etikával kapcsolatos olyan gondolkodásmódot, amely túlmutat a vallásokon.”
https://hu.wikipedia.org/wiki/Tendzin_Gyaco

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

Az izraeli impulzusbomba, amivel visszarepítheti Iránt a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Elon Muskról és emberszerű robotjáról, optimusról: Bazsó Gábor, szakújságíró (F.P.62.) videóhoz:

Boston Dynamics: új Atlas http://autovezetes.network....

M Imre írta 1 napja a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:

Udvaros Dorottya férfiszerepben látható – A népszerű, jelenleg...

M Imre írta 1 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

HVG: távozik Dezső András tényfeltáró újságíró és Nagy...

M Imre írta 1 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:

Még 106 református értelmiségi írta alá azt a nyílt levelet, amely...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál | Április 29-től május 12-ig 30 helyszínen, közel 50 program lesz látogatható 2024.04.29.

M Imre írta 1 napja a(z) Mi a véleményed a klub tartalmáról? fórumtémában:

A héten az Egyesült Arab Emírségekre és Ománra ...

M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

„Sunnyogva beterjesztett kormányzati szándék” – ...

M Imre írta 1 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

„Ide kell jönni, hogy valaki értse, mi van itt ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Schmidt Éva emlék-idő sorozat, újra kezdődik - folytatódik | 2024. április 19. 18:00, Sambhala központ: l. ker Attila u 123. 2024.04.19.

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu