Internet: Mentsük meg a gyermekeink tankönyveit! | Szülői aktivista program

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1463 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1463 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1463 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1463 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A 2019/2020-as tanévtől kezdve a kormányzat – néhány kivételtől eltekintve – gyakorlatilag megszünteti a nem állami kiadású tankönyvek iskolai rendelhetőségét. Az állami támogatással a jövő tanévre megrendelhető tankönyvek listájáról újabb több száz olyan tankönyv kerül le, amelyeket a pedagógusok és a tanulók évek óta sikeresen használtak. Ezzel a tanárokat végleg megfosztják a szabad, szakmai alapú tankönyvválasztás lehetőségétől, a gyerekek pedig a szűkebb választékból kapnak gyengébb minőségű kiadványokat.

 

Mindehhez a kormányzat az “ingyenesség” csábításával próbálja megvásárolni a szülők támogatását, holott tudjuk: az ingyenesség valójában kölcsönkönyveket takar, amelyeket a gyerekek sokszor használtan kapnak meg, azokba év közben nem írhatnak, később ismétléshez vagy a középiskolai felvételire és érettségire történő felkészüléshez már nem használhatják, a sérült könyveket pedig a szülőknek kell kifizetni.

 

A bevált könvvek egy részét a kormányzat már ellehetetlenítette, a még létező tankönyvek megmentésére azonban a szülőknek még van lehetősége. Ha teszünk érte, még megszerezhetjük gyermekeinknek a jól használható tankönyveket! Keressük meg a gyerekeink tanárait, kérdezzük meg őket, melyik könyvet használnák legszívesebben, fogjunk össze szülőtársainkkal, és vegyük meg a választott könyveket magunk!

 

Ezzel a céllal indít szülői aktivista programot a Szülői Hang Közösség.

 

Tegyen Ön is gyermekeink érdekében, és vegyen részt aktivista programunkban, hogy közösen, egymást segítve cselekedhessünk a jobb oktatásért.

 

Természetesen hosszú távon nem tekintjük jó megoldásnak, hogy a szülők saját maguk veszik meg azokat a könyveket, amelyek biztosítása az állam feladata lenne. Aktivista programunk egyfajta tiltakozás is az állam korlátozó tankönyvszabályozásával szemben, és kiállás a szabad tankönyvválasztás visszaállítása mellett. Elégedetlenségünket külön is kifejezzük kiáltványunkban, melyhez reméljük, minél többen csatlakoznak. De nem várhatunk: gyermekeink most járnak iskolába, az ő érdekükben fontos, hogy most cselekedjük!

 

Akciónk a szülők és az iskolák együttműködésére épül. Még ha állami támogatással nem is rendelhető meg, szülőként jogunk van arra, hogy gyermekeinknek tanulást segítő kiadványokat vásároljunk, és minden tanárnak és tanulónak joga van ahhoz, hogy azokat használja. Ha szakmai meggyőződésük alapján a tanárok továbbra is egy-egy nem állami kiadvány használatát tartanák legjobbnak, akkor az osztály szülői közössége fogjon össze, és rendelje meg.

 

A szülői aktivista program az önkéntességre épül, és kiegészíti a szokásos tankönyvrendelési folyamatot. Annál némileg több egyeztetést igényel, mert össze kell vetni a pedagógusok által jelzett igényeket a kiadók kínálatával és a szülők anyagi erőforrásaival. De lehetséges, hogy az állami keretből zajló iskolai rendeléseket a szülői rendelésekkel kiegészítve, diákonként már 1-2 ezer forintos nagyságrendű megrendeléssel is nagy segítséget nyújthatunk a pedagógusoknak, és rajtuk keresztül gyermekeinknek.

 

Egy szülői közösségben mindig lehetnek olyanok, akik nehezen tudják vállalni a plusz kiadásokat; fontos, hogy az ő gyermekeik se maradjanak ki. Támogassuk a hátrányosabb anyagi helyzetben lévőket: ha maguk nem tudják megoldani, akkor az ő költségeik fedezésére közös megoldást kell keresni, esetleg anyagi áldozatot is kell vállalni. Az is elképzelhető, hogy egyes szülők nem anyagi, hanem elvi okok miatt nem akarnak részt venni, vagy esetleg nem mutatnak érdeklődést. Függetlenül az okoktól, a szülői közösség találhat megoldást, hogy minden gyermek hozzájusson ugyanahhoz a könyvhöz. A csoportosan leadott rendeléseknél a kiadók sok esetben kedvezményt tudnak adni, amelyből lehetőség nyílik (részben) fedezni azoknak a könyveit, akik bármilyen okból nem tudnak részt venni a könyvvásárlásban, és természetesen szóba jöhet a könyvtári vagy használt könyvek beszerzése, illetve külső támogatók megkeresése is.

 

Tegyen Ön is a jobb oktatásért, és csatlakozzon szülői aktivista programunkhoz! Közösen könnyebben boldogulunk. A csatlakozás után részletes tájékoztatás mellett végigvezetjük a szükséges lépéseken, probléma esetén segítünk megtalálni a lehetséges megoldást, később a visszajelzések alapján, a tapasztalatok megosztásával pedig olyan közös tudásbázist hozhatunk létre, amely segítséget nyújthat felkészülni a leggyakoribb problémákra és azok megoldására.

 

A csatlakozás anonim, nem kell megadnia sem a nevét, sem az iskolát. A tanárokkal és a szülőtársakkal azonban érdemes minél előbb, már jóval az áprilisi hivatalos iskolai tankönyvrendelés előtt felvenni a kapcsolatot, hogy kellő idő álljon rendelkezésre mind a tanárok, mind a szülők számára átgondolni és megszervezni a rendelést. Amennyiben további információra van szüksége, olvassa el a gyakori kérdésekre adott válaszainkat és háttéranyagunkat; ha ezután is maradtak kérdései, akkor felveheti velünk a kapcsolatot a tankonyv@szuloihang.hu címen.

 

A csatlakozás önmagában nem jelent kötelezettséget, később meggondolhatja magát (de természetesen ha sikeresen létrejött a megrendelés, fontos, hogy a könyveket aztán át is vegyék és az árát kifizessék).

network.hu

 

Néhány nap múlva, várhatóan április 1-jén megjelenik az állami tankönyvjegyzék, és ezzel megkezdődik az idei tankönyvrendelés. Nagy változás, hogy idén kb. 800 nem állami kiadású tankönyv lekerül az iskolák által rendelhelhető könyvek listájáról annak ellenére, hogy pedagógusok tízezrei ezeket tartják pedagógiai szempontok alapján a legjobbnak. A Szülői Hang Közösség számos alkalommal szót emelt az egyentankönyv rendszer ellen; kiáltványunkhoz több mint ötezer szülő csatlakozott már, és nyílt levélben is tiltakoztunk Kásler Miklós miniszternél.

 

Bár a nem állami kiadású tankönyvek iskolai rendelhetőségét megakadályozzák és a gyerekeknek gyengébb minőségű egyentankönyveket adnak, szülőként továbbra is van jogunk és lehetőségünk a tanár által jobbnak tartott könyvek beszerzésére. Keressük meg gyermekeink tanárait, kérdezzük meg őket, melyik könyvet használnák legszívesebben, fogjunk össze szülőtársainkkal, és vegyük meg a választott könyveket magunk! Ebből a célból indítottunk szülői aktivista programot. Csatlakozzon most, tegyünk közösen gyermekeinkért!


<< S z ü l ő i   a k t i v i s t a   p r o g r a m >>

 

Honlapunkon további részletes leírást találhat, megválaszoljuk a leggyakrabban felmerülő kérdéseket, és praktikus információt adunk a tankönyvrendeléshez. Szülők, tanárok, pszichológusok és szakértők videóüzenetekben mondják el, miért fontos a minőségi tankönyvválaszték.

 

Akciónkról a sajtó is részletesen beszámol, többek között:

 

 

Köszönjük mindazoknak, akik már csatlakoztak akciónkhoz!

Szülői Hang Közösség

Címkék: gyermek hátrányosabb anyagi helyzetben lévők iskola oktatás szülő szülői aktivista program szülői hang közösség tankönyv állami kiadású tankönyvek iskolai rendelhetősége

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Ez agyrém, taníthatatlan!

Tíz éve, 2013 végén fogadták el azt a törvényt, amely mára szinte teljesen monopolizálta az állam kezében a tankönyvpiacot. A szakemberek szerint a gyermekbetegségeket leküzdötték, de a színvonal vegyes. A kormány ugyanakkor az ingyenességet hangsúlyozza és elégedett a könyvek minőségével. A szülők viszont nem mindenhol, ezért mai napig előfordul, hogy saját szakállukra megvesznek más könyveket, munkafüzeteket is, hivatalosan csupán „taneszközként”. Ezt a lehetőséget azonban nagyban beszűkítheti az új NAT bevezetése.

Tankönyv nélkül

„Én egyáltalán nem tanítok évek óta tankönyvekből” – árulja el Repárszky Ildikó. Fontos hozzátenni, hogy az ő helyzete azért speciális, mert ő számos történelemtankönyv szerzője is, ezért korábban a saját könyveit használta, ám amióta azok lekerültek a központilag engedélyezett tankönyvlistáról, saját prezentációkat használ helyette. „Megrendeljük a tankönyveket, az egy támpont, a Covid miatt is fontos, hogy legyen a gyerekek kezében valami, ha nagyon extra helyzet van, de én nem használom” – fejti ki, hozzátéve: minden témakörhöz több száz diás részletes ppt-vázlatot készít szöveggel, forrásokkal, kérdésekkel, feladatokkal, ezt a diákoknak előre odaadja Teamsen és plusz gyakorló feladatokat és fogalomtárakat is használ.

Azt mondja, ez nem szabálytalan, hiszen, „ha bárki megkérdezi, a gyereknek van tankönyve, azt még senki nem nézi meg, hogy az órán melyik leckével, melyik oldallal mit kezdek”. Hozzáteszi, nem biztos, hogy ez akkor is így marad, ha a státusztörvényt „lenyomják a torkukon”, de most úgy tapasztalja, sok kollégája nem használ tankönyvet, ám azt is elismeri: ez nem tipikus helyzet országosan nézve (ő is a rangsorok alapján az egyik legjobbnak számító fővárosi gimnáziumban tanít), sok iskolában sokkal jobban rá vannak utalva az aktuálisan megrendelhető tankönyvekre.

A szabad, szakmai alapú tankönyvválasztás központi megszüntetése miatt az elmúlt tanévekben az iskolák és a szülők sok helyen összefogtak, és egyénileg szerezték be a Mozaik taneszközeit közvetlen kiadói rendeléssel” – olvasható az egykor piacvezető, 2013-ban még 4,5 millió tankönyvet eladó Mozaik Kiadó weboldalán, melynek a jövő évre összesen háromféle könyve szerepel a tankönyvjegyzékben. Ám egyúttal ők az egyik olyan, a központi, ingyenes listáról nem rendelhető kiadványokat gondozó tankönyvcég, amelyről számos helyről lehet azt hallani, hogy a szülők mégis megrendelik a könyveiket, munkafüzeteiket más kiadók termékeivel egyetemben.

-- „Én is megveszem szülőként a saját gyerekemnek”

– erősíti meg Repárszky Ildikó az erről szóló információinkat.
https://eduline.hu/kozoktatas/20230601_tankonyvpiac_kozpontositas_merleg_NAT

Válasz

M Imre üzente 4 éve

Megszólalt a miskolci Herman nevelőtestülete is az új NAT-tal kapcsolatban
Tanítanék·2020. február 10.

NYÍLT KÉRDÉSEK
a társadalomhoz

Mint sok más iskolában, így mi is azt tanítjuk a gyerekeknek, hogy ha nem értenek valamit, akkor bátran kérdezzenek. A módosított Nemzeti Alaptanterv megjelenése után nekünk is rengeteg kérdésünk van. Ezek közül teszünk fel néhányat:

· Ha a magyar diákok tanóráinak száma és az otthoni készülés ideje több, mint a Munka Törvénykönyvében megszabott heti munkaidő, akkor a módosítás szerinti 1 órás mérséklés a diákterhek - az ígértnek megfelelő - radikális csökkentésének nevezhető-e?

· Ha azonos óraszámban több tananyag van előírva, mint eddig, akkor az tehercsökkentés-e?

· Az előbbi kettőt figyelembe véve gyermekközpontú NAT-ról beszélhetünk-e?

· Ha megszűnik egy adott iskolatípusban valamelyik tantárgy, akkor az adott szakos kolléga esetében ezt tehercsökkentésnek nevezhetjük-e?

· Ha a pedagógusnak olyat kell tanítania a tantárgyak átstrukturálása miatt, amire nincs képesítése, akkor az vele szemben etikus-e, a tanítás szempontjából szakszerű-e?

· Ha több lexikális, leíró tananyagot ír elő a módosított NAT, akkor az tényleg modern-e?

· Ha pont a természettudományos tantárgyak szorulnak háttérbe, akkor az XXI. századi-e?

· Ha néhányan, a nyilvánosságot kizárva készítik az egyik legfőbb pedagógiai szabályozó dokumentumot, akkor az konszenzuson alapulónak tekinthető-e?

· Ha a diákokat nem kell kritikus gondolkodásra, véleményalkotásra nevelni, akkor az egy demokráciában elfogadható-e?

· Ha a középiskolás korosztály nagyobbik részére nem is vonatkozik az új alaptanterv, akkor az nemzeti-e?

· Ha olyan tartalmak kerülnek bele, melyekkel kapcsolatban nincs egyetértés, viszont alkalmas arra, hogy sokadszorra is egymásnak ugrassza a szétszabdalt társadalom különböző csoportjait (és ezzel elvonja a figyelmet a NAT valódi pedagógiai problémáiról), akkor szintén az a kérdés, hogy nemzeti-e?

· Ha egy szabályozás megnyomorítja, maradék kedvüket is elveszi azoknak, akikre vonatkozik, akkor humánus-e?

· Ha ez az a NAT, amit a 2016-os (!) nyílt levelünk óta ígérnek, akkor elégedettek lehetünk-e?

· Ha mindez nekünk adófizetőknek milliárdos összegbe került, akkor megérte-e?

· Végezetül ettől a törvénytől a magyar közoktatás színvonala jobb lesz-e? ...

Nyílt kérdéseinkre őszinte választ várunk! De mindenki jól gondolja meg, mert ezeket a válaszokat saját gyerekei, unokái, tanítványai szemébe nézve kell elmondani! Kérünk mindenkit, hogy legjobb lelkiismerete szerint ezt így tegye meg!

Miskolc, 2020. február 10.

https://www.facebook.com/notes/tan%C3%ADtan%C3%A9k/megsz%C3%B3lalt-a-miskolci-herman-nevel%C5%91test%C3%BClete-is-az-%C3%BAj-nat-tal-kapcsolatban/2241044146192222/?hc_location=ufi
a Miskolci Herman Ottó Gimnázium nevelőtestülete

Válasz

M Imre üzente 5 éve

Jogos a diákkövetelés: minőségi oktatás nélkül nem elvárható a nyelvvizsga | 2019-04-24

„Nincs elég angoltanár. Évek óta nem tudnak újat felvenni. Aki jön, az alkalmatlan és hamar távozik.”
„Az angolt a történelemtanár vállalta be, mert van alapfokú nyelvvizsgája.”
„Elment a némettanár év közben, azóta sincs másik (közben új tanév kezdődött).”
„Angoltanárból 6 év alatt 5-öt fogyasztottunk el, közülük mindössze 1 volt, aki valóban tanított is angolt.”
„Egy évig nem pedagógus tanította az angolt.”

– így szól néhány idézet
https://szuloihang.hu/tanarhiany-komment2018/
azoktól a szülőktől, akik szembesültek a tanárhiány által sújtott iskolai nyelvoktatással. A 2018-as szülői felmérés eredményei
https://szuloihang.hu/tanarhiany2018/
szerint a tantárgyak közül az angol nyelv esetében a második legmagasabb a tanárhiány, ennek következtében minden iskolatípusban a szülők legalább 9%-a számolt be arról, hogy az elmúlt év során minimum két héten keresztül nem volt érdemi tanítás. A tanárhiány csupán a jéghegy csúcsa, gyakori a tanári fluktuáció, a tanári kontraszelekció, és sokan jelzik, hogy a csoportbontás hiánya hátráltatja az oktatást; korábbi részletes szülői felmérésünkből
https://szuloihang.hu/2017/08/11/iskolai-nyelvoktatas/
pedig kiderül: a tanulók 58%-a nem a tudásszintjének megfelelő képzésben részesül.

Miközben a szülők csupán 26%-a látja úgy, hogy közoktatásban a gyermek érettségiig eljut legalább egy középfokú nyelvvizsga megszerzéséig, a minisztérium úgy viselkedik, mint a legrosszabb fajta tanár. Ahelyett, hogy a kudarcai láttán elgondolkodna azon, hogy a saját munkáján mit kellene változtatnia, hogyan nyújthatna jobb minőségű oktatást, csak szigorítja a feltételeket. Buktat, elgáncsolja és ellehetetleníti azokat, akiket ő maga nem képes megfelelően felkészíteni, és eközben a minőségi tankönyvválaszték durva leszűkítésével
https://szuloihang.hu/a3/tk2019/?ref=nyelvvizsga
tovább rontja a nyelvoktatás helyzetét.

Ilyen körülmények között a minisztérium intézkedése súlyos támadás az esélyegyenlőség ellen. Rengeteg olyan diák szorul ezzel ki a felsőoktatásból, akiknél a szülőknek nincs anyagi lehetőségük a gyenge iskolai oktatást drága nyelvtanfolyamokkal kompenzálni. Ezzel a jó anyagi körülmények között élő szülők sem lehetnek elégedettek. Még ha képesek is előnyhöz juttatni a gyermekeiket, azt súlyos áldozatok árán érhetik el. Rengeteg pénzt fizetnek ki és feláldozzák a gyermekük szabadidejét egy olyan iskolán kívüli szolgáltatásért, amit egy jól működő oktatási rendszerben iskolaidőben, ingyen is megkaphatnának.

Mire használta a minisztérium a törvény kihirdetése óta eltelt időt? Nem látjuk, milyen eredményeket tud felmutatni az oktatási kormányzat a nyelvoktatás javítása terén. Ha az oktatás vezetői nem végezték el házi feladatukat, és nem tudták biztosítani a diákok számára a színvonalas nyelvoktatást, akkor milyen alapon zárják ki a gyenge nyelvoktatásban részesülőket a felsőoktatásból?
„A nyelvoktatás kizárólag a grammatikai struktúra mentén halad, csak nagyon kis hangsúlyt kap a szóbeli kommunikáció, az önálló szövegalkotás és a fordítás egyaránt.”
„Túlságosan nagy hangsúlyt helyeznek a helyesírásra, a nyelvi kreativitás és szóbeliség háttérbe szorul.”
„3 évnyi nyelvtanulás után nem tud kérni egy pohár vizet vagy összerakni helyesen egy alapmondatot, ha nem látta már szó szerint a könyvben. Pedig mindig ötösöket kap.”
„Magyar nyelven oktatnak nyelvet, nyelvtanon a hangsúly, szódolgozat az osztályzási alap, a leggyengébbhez alkalmazkodnak, ezért nem haladnak a jobbak sem, avítt eszközök stb.”
„Évente akár többször is váltják egymást a tanárok, sajnos nem egyforma a színvonal. Van, aki csak szavakat magoltatott, mindenféle beszédhelyzetek gyakorlása nélkül.”

Gyakori, hogy az iskolában elavult módszereket alkalmaznak, túlzottan erőltetik az elméleti nyelvtant és a szavak bemagolását, miközben háttérbe szorul a valós kommunikációs helyzetek gyakorlása. Emiatt nagyon sok gyerek nem tanulja meg, hogyan kell nyelvet tanulni, és ezért nem tud hatékonyan haladni. A megfelelő iskolai módszertan hiányában a szigorú felvételi kritérium nem hat motiválóan, inkább elrettenti a tanulókat, akik nem alaptalanul úgy érezhetik, hogy esélyük sincs teljesíteni a felvételi követelményt.

Attól, hogy a kormányzat törvényt hoz a nyelvvizsga-kötelezettségről, még nem oldódnak meg a nyelvoktatás súlyos problémái. Ne feledjük, hogy az Iparkamara, mint a nyelvvizsga-szigor egyik lelkes szószólója, elsősorban nem a magasabb képzettség támogatásában, hanem az alacsonyabb képzettséget igénylő szakmák terén jelentkező munkaerőigény rövid távú biztosításában érdekelt. Bár az egyetemek dolgát könnyítené, ha a közoktatás elvégezné a feladatát és mindenkinek biztosítaná a minőségi nyelvoktatást, a felvételi szigortól nem javul az oktatás színvonala, csak a képzésből kiszorultak száma nő. Mi felnőttek nem nézhetünk gyermekeink szemébe tiszta lelkiismerettel úgy, hogy a megfelelő tanulási feltételek biztosítása nélkül várunk el vizsgateljesítményt, mintha minden a legnagyobb rendben lenne. Mindezzel pedig nemcsak a gyerekek járnak rosszul, hanem az ország is elesik számtalan tehetséges és szorgalmas diák szakmai kiteljesedésétől.

Jövőt a diákoknak! Április 26-án a diákok szerveznek tüntetést
https://www.facebook.com/events/1140079612833470/
azért, hogy halasszák el a felvételihez kötelező nyelvvizsgát addig, amíg az ország minden iskolájában elérhetővé nem teszik a minőségi nyelvoktatást. Van olyan szülő, aki szerencsés, mert gyermeke jó nyelvoktatásban részesül, és van sok olyan is, aki erről csak álmodhat. Április 26-án álljunk ki valamennyien egymásért, a gyermekeink jövőjéért és a jobb oktatásért!

https://szuloihang.hu/2019/04/24/nyelvvizsga-szigor/
Szülői Hang Közösség

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 2 napja a(z) Csányi Vilmos, etológus, író (podcast, 2021. július 1.) videóhoz:

Felhívás! Van egy önjelölt "igazságosztó" -ja...

M Imre írta 3 napja a(z) Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma képhez:

Tendzin_gyaco_a_14_dalai_lama_2180237_4442_s

Itt a képen Tenzin Palmo-t láthatjátok, aki Diane Perry ...

M Imre írta 3 napja a(z) Óvatos ellenzéki összecsapás a miniszterelnök-jelöltek első vitáján blogbejegyzéshez:

Elbukott a Fidesz javaslata a Budapesti Drogstratégia ...

M Imre írta 3 napja a(z) November 25.: a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja blogbejegyzéshez:

Drogriporter: A minap egy podcast beszélgetésben ...

M Imre írta 5 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

„Nekem kellett volna fogadnom a pápát, nem Tóth ...

M Imre írta 5 napja a(z) Újraindult a Szabadsajtó Klub: első adás (2022.10.28.) videóhoz:

SZABADSAJTÓ KLUB – Magyar Péter száműzné az...

M Imre írta 5 napja a(z) Lombkoronasétány-dal (csárdás) videóhoz:

„Gyökérsétány még lehetne belőle” – a Normafára...

M Imre írta 5 napja a(z) Ember- és környezetkímélő kertművelés videóhoz:

Ezért kell felásni a kertet | 2024. 11. 30. A kerti talaj felásása a ...

M Imre 5 napja új videót töltött fel:

M Imre írta 5 napja a(z) Paksi bővítés: résfalra vonatkozó építési engedély | Aszódi Attila (riport) videóhoz:

Aszódi Attila: A Roszatom miatt fenyeget a paksi atomerőmű ...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu