Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
Az
Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es
metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó
szerződéseket. Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37
metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától egy
éven át szállították volna le. Az Alstom azonban tavaly júliusban
jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt
hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró
kötbért igényelt az Alstomtól. A cég vitatta a kötbér jogosságát,
egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való
meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltség-igényt
jelentett be.
A szerelvények szállításának csúszása
befolyásolja a Siemensszel a vonatbefolyásoló rendszerek telepítésére
kötött szerződések határidős teljesítését. Emiatt a BKV-nak késedelmi
kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében
minimum 975 ezer euró egy korábbi közlés szerint.
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
A
kisföldalatti ihlette az új budapesti metrószerelvények design-ját és
formaterveit.A chorzowi gyáregységben teljesen külön álló
műhelycsarnokok vannak a budapesti metrószerelvények gyártására,
amelyekben minden egyes munkafolyamatot - a kocsiszekrények
kialakításától kezdve az összeszerelés legapróbb mozzanatáig - mindent
külön munkaállomásokon végeznek.
A fekete-fehér szerelvények
dupla fényszórókkal, négyszögletes ütközőkkel vannak felszerelve és
külsőségeikben több ponton a kisföldalatti stílusjegyeit hordozzák. A
küllemtervet Xavier Allard által vezetett design csoport tervezte.A
négyajtós szerelvények hosszúsága a 2-es vonalon - ahol öt kocsival
fognak közlekedni - 100 méter, a négykocsis 4-esen pedig 80
méter.Mindkét vonalra négyzetméterenként öt utassal számolt a gyártó.
A
Budapestre készülő Metropolis termékcsalád járműveihez alapanyagként
többségében acélt, alumíniumot és rezet használtak fel, a speciális
hangszigetelésnek köszönhetően pedig alacsony külső-belső zajszinttel
fognak közlekedni.Az Alstom 70 éve gyárt metrószerelvényeket; a
második legnagyobb metrókészítő a világon.Gyártott metrót például
Sanghaj, Barcelona, Szingapúr és Varsó számára, azonban a metrón kívül
vonatgyártása is jelentős. Nevéhez fűződik például a híres francia
nagysebességű vonat, a TGV.Az Alstom csoport Magyarországon mintegy
430 alkalmazottat foglalkoztat; az Alstom Hungária Zrt. 2007/2008-as
üzleti évben elért árbevétele - tájékoztatásuk szerint - meghaladta a
30,9 millió eurót.
![]() |
MTI |
|
|
M Imre írta 11 órája a(z) Bardóczi Sándor: Rákosrendező Budapest titkos fegyvere videóhoz:
Bardóczi Sándor: Olvasom itt a hírekben, hogy a Magyar ...
M Imre írta 2 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Hadházy Ákos: Ez kérem egy 340 milliós (!) bölcsőde, ...
M Imre írta 2 napja a(z) Lázár nem kért bocsánatot... videóhoz:
Földvásárlásokkal terjeszkedik a Lázár-birtok a felújított úton ...
M Imre írta 2 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
A Fidesz gigantikus álcivil hálózatot épített a...
M Imre írta 2 napja a(z) Szép (?) új világ... (a könyv) képhez:
„Minden mondatából süt a fiatalokba vetett remény és...
M Imre írta 2 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:
Magyar és Hadházy is arról ír, hogy Matolcsyék ...
M Imre írta 2 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Alaposan szánkba rágja a kormány, hogy szerintük miért ...
M Imre írta 2 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:
Nincs mag-Orbán – így magyarázza meg Haraszti ...
M Imre írta 2 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:
Őrizetbe vették Törökországban a svéd újságírót, aki korábban ...
M Imre írta 2 napja a(z) Orosz befolyás Magyarországon videóhoz:
A közösségi média és a dezinformáció...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Pályázati kiírás: Az Év Fővárosi Civil Szervezete 2024.
Szemléletformáló és Újrahasználati Központok (SZÚK)
Kertmozik Budapesten – 6 helyszín, ahol ingyenesen filmezhetsz
A Széchenyi-lánchíd felújítása vagy a háromnapos vigasság? – Panem et circenses