Internet: Íme az új Budapesti metrószerelvény - 2010-től

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1461 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1461 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1461 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1461 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Bemutatták a Budapestre érkező első új metrószerelvényt pénteken a szállító cég, az Alstom lengyelországi gyáregységében.

A chorzowi gyárban Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester elmondta: az első szerelvény októberben érkezik Budapestre, ahol eleinte éjszakánként fogják tesztelni és, ha minden optimálisan alakul, 2009 februárjában üzembe helyezhetik a piros vonalon.Hozzátette: egy pár hónapig egyszerre fognak közlekedni a régi és az új metrókocsik, míg 2009. októberére várhatóan megérkezik az összes új szerelvény.

© MTI - Koszticsák Szilárd


A 4-es metró kocsijaival kapcsolatban - amelyeket szintén az Alstom gyárt és szállít - Demszky Gábor kifejtette: ha olyan állapotban lesz a pálya, 2010 márciusában üzembe helyezhetik az első szerelvényt, augusztusra pedig a tervek szerint az összes megérkezik.

© MTI - Koszticsák Szilárd


A metrószerelvények paramétereivel kapcsolatban közölte: a 4-es vonalon automata vezérlésűek lesznek a kocsik, míg a 2-esen - csakúgy mint eddig - vezető fog irányítani. A 4-es (zöld) vonalon közlekedő szerelvények 80 kilométer/órával tudnak majd maximum haladni, a 2-es szerelvényeinek legnagyobb sebessége 70 kilométer/óra lesz.Mind a két vonalon légkondicionált, vizuális és hangbemondásos utastájékoztatással egyaránt ellátott kocsikban utazhatnak majd a fővárosban közlekedők - fűzte hozzá.

© MTI - Koszticsák Szilárd


A világon minden negyedik metrószerelvényt az Alstom gyártja - hangsúlyozta Demszky Gábor.Arra is kitért, várják, hogy jövő januárban a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadja a megfelelő engedélyeket, hogy közlekedhessenek a szerelvények Budapesten. Viták azonban még vannak a hatósággal - jegyezte meg.

Ezzel kapcsolatban - újságírói kérdésekre reagálva - elmondta: mintegy 6 hónapos késésben van a metrószerelvények szállítása, arról azonban még folyik a vita, hogy ennek mi az oka. Az Alstom szerint a közlekedési hatóság késve adta ki az engedélyt a prototípusra.A főpolgármester úgy fogalmazott: keresik azt a megoldást, ami elősegítheti a megfelelő időben történő szállítást.Az esetleges kötbér összegéről nem esett szó, a részt vevő felek úgy fogalmaztak: "keresni kell a kompromisszumokat".

© MTI - Koszticsák Szilárd



Az Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó szerződéseket. Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37 metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától egy éven át szállították volna le. Az Alstom azonban tavaly júliusban jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró kötbért igényelt az Alstomtól. A cég vitatta a kötbér jogosságát, egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltség-igényt jelentett be.

A szerelvények szállításának csúszása befolyásolja a Siemensszel a vonatbefolyásoló rendszerek telepítésére kötött szerződések határidős teljesítését. Emiatt a BKV-nak késedelmi kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében minimum 975 ezer euró egy korábbi közlés szerint.

© MTI - Koszticsák Szilárd

A kisföldalatti ihlette az új budapesti metrószerelvények design-ját és formaterveit.A chorzowi gyáregységben teljesen külön álló műhelycsarnokok vannak a budapesti metrószerelvények gyártására, amelyekben minden egyes munkafolyamatot - a kocsiszekrények kialakításától kezdve az összeszerelés legapróbb mozzanatáig - mindent külön munkaállomásokon végeznek.

A fekete-fehér szerelvények dupla fényszórókkal, négyszögletes ütközőkkel vannak felszerelve és külsőségeikben több ponton a kisföldalatti stílusjegyeit hordozzák. A küllemtervet Xavier Allard által vezetett design csoport tervezte.A négyajtós szerelvények hosszúsága a 2-es vonalon - ahol öt kocsival fognak közlekedni - 100 méter, a négykocsis 4-esen pedig 80 méter.Mindkét vonalra négyzetméterenként öt utassal számolt a gyártó.

A Budapestre készülő Metropolis termékcsalád járműveihez alapanyagként többségében acélt, alumíniumot és rezet használtak fel, a speciális hangszigetelésnek köszönhetően pedig alacsony külső-belső zajszinttel fognak közlekedni.Az Alstom 70 éve gyárt metrószerelvényeket; a második legnagyobb metrókészítő a világon.Gyártott metrót például Sanghaj, Barcelona, Szingapúr és Varsó számára, azonban a metrón kívül vonatgyártása is jelentős. Nevéhez fűződik például a híres francia nagysebességű vonat, a TGV.Az Alstom csoport Magyarországon mintegy 430 alkalmazottat foglalkoztat; az Alstom Hungária Zrt. 2007/2008-as üzleti évben elért árbevétele - tájékoztatásuk szerint - meghaladta a 30,9 millió eurót.

MTI

Címkék: budapest metró szerelvény új

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kováts Lajosné üzente 16 éve

Így igaz, ahogy mondod, még én is emlékszem a Ganz-Mávag épületeire.
Fordul a világ!
Szeretnék elnézést kérni, az előző hozzászolásom miatt, most láttom, hogy tele van hibával. Bocsi.
Szép napokat mindenkinek. Szeretettel Ili.

Most elutazom csak jővőhéten leszek újra.

Válasz

Kováts Lajosné üzente 16 éve

Ige, jólnéznek ki a szerelmények! De hamég ponos is lesz, akkor mi tényleg gazagabbak leszünk.

Válasz

L. Ágnes üzente 16 éve

Nagyon szép ez az új Metró szerelvény, de elszorul a szívem, ha arra gondolok, hogy valamikor tömegesen rendelték a magyar Motorvonatokat a Ganz- Mávag-tól, tőlünk vásárolták az Ikarusz buszokat, villamosokat... Világhírünk volt. Most pedig méregdrágán külföldről hozzuk be ezeket a szerelvényeket...

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 órája a(z) Az alagút / Der Tunnel (német politikai dráma, 2001.) videóhoz:

Harmincöt éve omlott le a berlini fal: így néz ki ma az egykori ...

M Imre írta 1 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

„A szabad tájékoztatás szükségszerűen...

M Imre írta 1 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

Ukrajnában sokkal többen olvasnak a háború kitörése...

M Imre írta 1 órája a(z) Akkumulátorgyárak árnyékában videóhoz:

Magyar-kínai kerekasztal az elektromos járműipar ...

M Imre írta 2 órája a(z) Megkapó, szívet melengető idézetek, versek, szövegrészek fórumtémában:

A disznó igen lusta állat, fekvésen és evésen kívül ...

M Imre írta 5 órája a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

TOLDI ZORAN MFVSZ- A (Érsekújvár) a Magyar ...

M Imre írta 14 órája a(z) Megkapó, szívet melengető idézetek, versek, szövegrészek fórumtémában:

Takács Zsuzsa - Bizonyos emlékek Ajtót nyitsz a rövid ...

M Imre 14 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 14 órája a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

Nem látjuk azt a rettenetes telet – Budapest ostromának ...

M Imre írta 14 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Nem kell, hogy Magyar Péter szeressen minket –...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu