Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
Az
Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es
metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó
szerződéseket. Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37
metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától egy
éven át szállították volna le. Az Alstom azonban tavaly júliusban
jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt
hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró
kötbért igényelt az Alstomtól. A cég vitatta a kötbér jogosságát,
egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való
meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltség-igényt
jelentett be.
A szerelvények szállításának csúszása
befolyásolja a Siemensszel a vonatbefolyásoló rendszerek telepítésére
kötött szerződések határidős teljesítését. Emiatt a BKV-nak késedelmi
kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében
minimum 975 ezer euró egy korábbi közlés szerint.
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
A
kisföldalatti ihlette az új budapesti metrószerelvények design-ját és
formaterveit.A chorzowi gyáregységben teljesen külön álló
műhelycsarnokok vannak a budapesti metrószerelvények gyártására,
amelyekben minden egyes munkafolyamatot - a kocsiszekrények
kialakításától kezdve az összeszerelés legapróbb mozzanatáig - mindent
külön munkaállomásokon végeznek.
A fekete-fehér szerelvények
dupla fényszórókkal, négyszögletes ütközőkkel vannak felszerelve és
külsőségeikben több ponton a kisföldalatti stílusjegyeit hordozzák. A
küllemtervet Xavier Allard által vezetett design csoport tervezte.A
négyajtós szerelvények hosszúsága a 2-es vonalon - ahol öt kocsival
fognak közlekedni - 100 méter, a négykocsis 4-esen pedig 80
méter.Mindkét vonalra négyzetméterenként öt utassal számolt a gyártó.
A
Budapestre készülő Metropolis termékcsalád járműveihez alapanyagként
többségében acélt, alumíniumot és rezet használtak fel, a speciális
hangszigetelésnek köszönhetően pedig alacsony külső-belső zajszinttel
fognak közlekedni.Az Alstom 70 éve gyárt metrószerelvényeket; a
második legnagyobb metrókészítő a világon.Gyártott metrót például
Sanghaj, Barcelona, Szingapúr és Varsó számára, azonban a metrón kívül
vonatgyártása is jelentős. Nevéhez fűződik például a híres francia
nagysebességű vonat, a TGV.Az Alstom csoport Magyarországon mintegy
430 alkalmazottat foglalkoztat; az Alstom Hungária Zrt. 2007/2008-as
üzleti évben elért árbevétele - tájékoztatásuk szerint - meghaladta a
30,9 millió eurót.
![]() |
MTI |
|
|
M Imre írta 21 órája a(z) Hátfájás, visszér, migrén, izületi fájdalmak, emésztés javítása képhez:
Schirilla György hivatalos oldala: Aki ezt a jóga gyakorlatot...
M Imre írta 21 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:
Varga / Fair Right / FarHát Ádám hangosan, rendőrök előtt nem ...
M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Pintér Bence: Elköltötte magára a város pénzét Fekete Dávid...
M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Akadémiai Dolgozók Fóruma: Így részesülnek a hazai ...
M Imre írta 2 napja a(z) A Google elveszi az Androidot a Huaweitől videóhoz:
Kína korlátozza a Nokia és az Ericsson eszközeinek ...
M Imre írta 2 napja a(z) Dr. Jane Goodall üzenete a Csimpánzok világnapja 2022 alkalmából (július 14.) videóhoz:
Jane Goodall Intézet: Búcsú Dr. Jane Goodalltól 2025. október...
M Imre írta 3 napja a(z) A MAL, ajkai vörösiszap-katasztrófa (2010. október 4.) valószínű magyarázata videóhoz:
Mély nyomokat hagyott a lelkekben a 15 éve történt ...
M Imre írta 3 napja a(z) A MAL, ajkai vörösiszap-katasztrófa (2010. október 4.) valószínű magyarázata videóhoz:
ui.: a drájvos linken lehet kérni az elolvasást...
M Imre írta 3 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:
Rácz Béla magyar-roma politikai aktivista a tüntetőknek azt ...
M Imre írta 3 napja a(z) Szemünk fénye - szemgyakorlatok, szem ászanák blogbejegyzéshez:
Leáldozhat az ellentmondásos LASIK technológiának - egy ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Pályázati kiírás: Az Év Fővárosi Civil Szervezete 2024.
Szemléletformáló és Újrahasználati Központok (SZÚK)
Kertmozik Budapesten – 6 helyszín, ahol ingyenesen filmezhetsz
A Széchenyi-lánchíd felújítása vagy a háromnapos vigasság? – Panem et circenses