Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
Az
Alstom 2006 májusában írta alá a budapesti 2-es és a most épülő 4-es
metróvonal új szerelvényeinek gyártására és szállítására vonatkozó
szerződéseket. Az összesen 65 milliárd forintért vásárolt 37
metrószerelvényből a 2-es metróra szánt 22 járművet 2008 májusától egy
éven át szállították volna le. Az Alstom azonban tavaly júliusban
jelezte, hogy az előzetes típusengedély késedelmes beszerzése miatt
hónapokat csúszik a szállítás. A BKV emiatt mintegy 13 millió euró
kötbért igényelt az Alstomtól. A cég vitatta a kötbér jogosságát,
egyidejűleg kezdeményezte a projekt csaknem egy évvel való
meghosszabbítását, amiért csaknem 15 millió eurós többletköltség-igényt
jelentett be.
A szerelvények szállításának csúszása
befolyásolja a Siemensszel a vonatbefolyásoló rendszerek telepítésére
kötött szerződések határidős teljesítését. Emiatt a BKV-nak késedelmi
kötbért kellene fizetnie, amelynek összege a 2-es metró esetében
minimum 975 ezer euró egy korábbi közlés szerint.
© MTI - Koszticsák Szilárd
|
A
kisföldalatti ihlette az új budapesti metrószerelvények design-ját és
formaterveit.A chorzowi gyáregységben teljesen külön álló
műhelycsarnokok vannak a budapesti metrószerelvények gyártására,
amelyekben minden egyes munkafolyamatot - a kocsiszekrények
kialakításától kezdve az összeszerelés legapróbb mozzanatáig - mindent
külön munkaállomásokon végeznek.
A fekete-fehér szerelvények
dupla fényszórókkal, négyszögletes ütközőkkel vannak felszerelve és
külsőségeikben több ponton a kisföldalatti stílusjegyeit hordozzák. A
küllemtervet Xavier Allard által vezetett design csoport tervezte.A
négyajtós szerelvények hosszúsága a 2-es vonalon - ahol öt kocsival
fognak közlekedni - 100 méter, a négykocsis 4-esen pedig 80
méter.Mindkét vonalra négyzetméterenként öt utassal számolt a gyártó.
A
Budapestre készülő Metropolis termékcsalád járműveihez alapanyagként
többségében acélt, alumíniumot és rezet használtak fel, a speciális
hangszigetelésnek köszönhetően pedig alacsony külső-belső zajszinttel
fognak közlekedni.Az Alstom 70 éve gyárt metrószerelvényeket; a
második legnagyobb metrókészítő a világon.Gyártott metrót például
Sanghaj, Barcelona, Szingapúr és Varsó számára, azonban a metrón kívül
vonatgyártása is jelentős. Nevéhez fűződik például a híres francia
nagysebességű vonat, a TGV.Az Alstom csoport Magyarországon mintegy
430 alkalmazottat foglalkoztat; az Alstom Hungária Zrt. 2007/2008-as
üzleti évben elért árbevétele - tájékoztatásuk szerint - meghaladta a
30,9 millió eurót.
MTI |
|
|
M Imre 19 órája új videót töltött fel:
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Fehér Ló Tábor: 2024. június 20-23., Királyrét | A szerves magyar műveltség tanításai 2024.06.20.
M Imre írta 19 órája a(z) Sikerült megszüntetni a természet zavaró jelenlétét - Fertőtlen Part (Litkai Gergely) videóhoz:
A kormány, illetve a természet munkájának hatékonysága ...
M Imre írta 20 órája a(z) Viccek és anekdóták fórumtémában:
1749. március 17-én különös dolog történt Kapuváron. Ezen...
M Imre írta 20 órája a(z) A Föld Órája - március 26-án este 20.30-kor blogbejegyzéshez:
Március 23-án 20:30-kor újra lekapcsolunk egy órára. De a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
A kisajátítástól való félelem miatt vagyont von ki ...
M Imre írta 1 napja a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:
Egy régebbi, még a régi jó, klasszikus Indexen megjelent ...
M Imre írta 1 napja a(z) Az volt a furcsa, hogy lehetett ilyen rádió Magyarországon – A Petőfi Rádió sztorija videóhoz:
OPEN AIR RADIO - A VOLTSoundSziget. ...
M Imre írta 2 napja a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:
Az SZFE hallgatóinak levetítették a Petőfi-filmet, de a ...
M Imre írta 2 napja a(z) Csak hivatkozási alapnak kellettünk a kormányzatnak - Interjú Lővei Pállal blogbejegyzéshez:
Budapest főépítésze: Hamisítványok épülnek a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Pályázati kiírás: Az Év Fővárosi Civil Szervezete 2024.
Szemléletformáló és Újrahasználati Központok (SZÚK)
Kertmozik Budapesten – 6 helyszín, ahol ingyenesen filmezhetsz
A Széchenyi-lánchíd felújítása vagy a háromnapos vigasság? – Panem et circenses