Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyre nagyobb súlyt képviselnek itthon az átlagnál olcsóbb kereskedelmi márkás termékek a bolti forgalomban, ami főként a diszkontok térhódításának köszönhető.
Tovább hódítanak a hazai áruházakban az úgynevezett saját (kereskedelmi) márkás termékek, derül ki a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön közölt felméréséből. Részarányuk az élelmiszereknél 21-ről 23, a háztartási vegyiáruknál 15-ről 17-re emelkedett a teljes bolti forgalmon belül 2009-ben az azt megelőző évhez képest.
Mindez azt jelenti, hogy élelmiszer-vásárlásnál majdnem minden negyedik forintot saját márkás termékekért adtak ki a vevők tavaly, ami mintegy 300 milliárd forintot jelent. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumoknál a költések hatoda, több mint 50 milliárd forint jutott ilyen márkákra.
De mi az a kereskedelmi márka egyáltalán?
Olyan azonos fajtájú, vagy akár egymástól teljesen eltérő termékek csoportja, melyek valamelyik lánc nevét viseli (például CBA, Coop, Spar, Tesco márkás termékek), vagy fantázianévről van szó, és kizárólag egy bizonyos vállalat árusítja.
A diszkontok építenek leginkább a saját
márkákra
A saját márkás termékek térnyerése
elsősorban a diszkontok terjedésére vezethető vissza.
Ezekben a láncokban (Aldi, Lidl, Penny, Profi) részarányuk az élelmiszer forgalmon belül 54,
a háztartási vegyiáruknál és kozmetikumnál pedig 56 százalékra nőtt.
Az egyéb típusú láncoknál már jóval kisebb a jelentőségük: a hipermarketeknél 14 (élelmiszereknél) és 9 (háztartási vegyiárunál), a szupermarketeknél 24 és 17 százalékát adják az értékben mért összforgalomnak.
Ha az egyes termékcsoportokat nézzük, a saját márkák az állateledelek és háztartási papíráruk között a legnépszerűbbek, 49 és 44 százalékos részaránnyal a kategória forgalmán belül. Utánuk következnek a babaápolási cikkek (34 százalék), a mélyhűtött élelmiszerek (36 százalék) és a reggeli cereáliák (33 százalék).
Mennyiséget tekintve egyébként - alacsony áruk miatt - még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése: tavaly 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából - ez három százalékos plusz 2008-hoz képest -, az élelmiszereknél pedig 28-ról 30 százalékra nőtt ez a mutató.
Nem mindenki bízik a minőségükben
A saját márkákról egyébként meglehetősen megoszlik a vásárlók véleménye. A Nielsen 2009 őszi felmérése szerint a megkérdezettek 59 százaléka úgy véli, ezen márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké, és csaknem ugyanannyian gondolják úgy, hogy csomagolásuk is ugyanolyan színvonalú. Ugyanakkor a megkérdezettek csaknem fele (47 százalék) úgy nyilatkozott, hogy hiába olcsóbbak a saját márkás termékek, a gyártói (vezető) márkák jobban megérik az árukat.
Ötből négy fogyasztó mindenesetre mérlegel, mielőtt dönt, azaz vásárlás előtt összehasonlítja a saját és a vezető márkák árait.
|
|
M Imre 10 órája új képet töltött fel:
M Imre írta 11 órája a(z) Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma képhez:
KORÁBBI CIVILIZÁCIÓK ÉS AZ EMBERISÉG JÖVŐJE ...
M Imre írta 11 órája a(z) Megkapó, szívet melengető idézetek, versek, szövegrészek fórumtémában:
VÁLASZD MEG BÖLCSEN A HARCAIDAT... Amikor valaki ...
M Imre írta 1 napja a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:
Budapest, XII., Anna rét. Monspart Sarolta tájfutó ...
M Imre írta 1 napja a(z) MOK – Az EU-ban Magyarország költ a legkevesebbet a betegeire! videóhoz:
KÖZösségi oldaluk: https://www.facebook....
M Imre új linket töltött fel: MOK: tobbeterdemel.hu
M Imre írta 1 napja a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:
MOK: 2500 milliárddal költ kevesebbet a magyar állam az...
M Imre 1 napja új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:
Eltussolás, visszatámadás, nulla számonkérés | 2025. ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hogyan szűrjük ki a hamisított luxusárut a neten?