Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Egyre nagyobb súlyt képviselnek itthon az átlagnál olcsóbb kereskedelmi márkás termékek a bolti forgalomban, ami főként a diszkontok térhódításának köszönhető.
Tovább hódítanak a hazai áruházakban az úgynevezett saját (kereskedelmi) márkás termékek, derül ki a Nielsen piackutató vállalat csütörtökön közölt felméréséből. Részarányuk az élelmiszereknél 21-ről 23, a háztartási vegyiáruknál 15-ről 17-re emelkedett a teljes bolti forgalmon belül 2009-ben az azt megelőző évhez képest.
Mindez azt jelenti, hogy élelmiszer-vásárlásnál majdnem minden negyedik forintot saját márkás termékekért adtak ki a vevők tavaly, ami mintegy 300 milliárd forintot jelent. Háztartási vegyiárunál és kozmetikumoknál a költések hatoda, több mint 50 milliárd forint jutott ilyen márkákra.
De mi az a kereskedelmi márka egyáltalán?
Olyan azonos fajtájú, vagy akár egymástól teljesen eltérő termékek csoportja, melyek valamelyik lánc nevét viseli (például CBA, Coop, Spar, Tesco márkás termékek), vagy fantázianévről van szó, és kizárólag egy bizonyos vállalat árusítja.
A diszkontok építenek leginkább a saját
márkákra
A saját márkás termékek térnyerése
elsősorban a diszkontok terjedésére vezethető vissza.
Ezekben a láncokban (Aldi, Lidl, Penny, Profi) részarányuk az élelmiszer forgalmon belül 54,
a háztartási vegyiáruknál és kozmetikumnál pedig 56 százalékra nőtt.
Az egyéb típusú láncoknál már jóval kisebb a jelentőségük: a hipermarketeknél 14 (élelmiszereknél) és 9 (háztartási vegyiárunál), a szupermarketeknél 24 és 17 százalékát adják az értékben mért összforgalomnak.
Ha az egyes termékcsoportokat nézzük, a saját márkák az állateledelek és háztartási papíráruk között a legnépszerűbbek, 49 és 44 százalékos részaránnyal a kategória forgalmán belül. Utánuk következnek a babaápolási cikkek (34 százalék), a mélyhűtött élelmiszerek (36 százalék) és a reggeli cereáliák (33 százalék).
Mennyiséget tekintve egyébként - alacsony áruk miatt - még nagyobb a kereskedelmi márkák piaci részesedése: tavaly 49 százalékot vittek el a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok teljes bolti forgalmából - ez három százalékos plusz 2008-hoz képest -, az élelmiszereknél pedig 28-ról 30 százalékra nőtt ez a mutató.
Nem mindenki bízik a minőségükben
A saját márkákról egyébként meglehetősen megoszlik a vásárlók véleménye. A Nielsen 2009 őszi felmérése szerint a megkérdezettek 59 százaléka úgy véli, ezen márkák minősége általában ugyanolyan jó, mint a vezető márkáké, és csaknem ugyanannyian gondolják úgy, hogy csomagolásuk is ugyanolyan színvonalú. Ugyanakkor a megkérdezettek csaknem fele (47 százalék) úgy nyilatkozott, hogy hiába olcsóbbak a saját márkás termékek, a gyártói (vezető) márkák jobban megérik az árukat.
Ötből négy fogyasztó mindenesetre mérlegel, mielőtt dönt, azaz vásárlás előtt összehasonlítja a saját és a vezető márkák árait.
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:
Újabb letiltások Magyarországon – Grecsó és ...
M Imre írta 2 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
FIDESZES „értékmentés” - így kerül a közvagyon térítés ...
M Imre írta 2 órája a(z) Fenntartható vízgazdálkodás táji szinten | 1/3. rész, Magfalva, 2022., Balogh Péter videóhoz:
Aug 15, 2025: ASZÁLY - az agrárminisztert szembesítettük...
M Imre írta 3 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Dr. Keresztes László Lóránt : Hatalmas lángokkal égett az ...
M Imre írta 3 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
„Nagymaros polgármestereként világosan ...
M Imre írta 3 órája a(z) Az aszályra hivatkozva pusztítják a Zagyva-partot videóhoz:
Szendőfi Balázs: S a mai másik példa, ami mutatja, hogy ...
M Imre írta 19 órája a(z) Ismeri a szandi mandit? (Gyarmathy Lívia, 1969. | részlet) videóhoz:
Kovács Gellért Filmszerész: Sean Penn ma 65 éves. ...
M Imre írta 23 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Csehszlovák Kém: Magyar új szankciója Magyarországgal ...
M Imre írta 23 órája a(z) Veganuár 2021 végeredmények – hatásunk a világra egyetlen hónap alatt blogbejegyzéshez:
Készül a jövő növényi alapú magyar konyhája | 2025. ...
M Imre írta 23 órája a(z) Network honlap hibák, jelenségek fórumtémában:
2025.08.17. | Ma reggel (vasárnap) léptem volna be a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hogyan szűrjük ki a hamisított luxusárut a neten?