Internet: A magas benzinár ellenére is olcsóbb az autóval járni, mint tömegközlekedni - használd az OSZKÁR telekocsi rendszert!

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1039 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1462 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Ha egy embernél több utazik egy autóban, olcsóbban kijöhetnek a közösségi közlekedésnél - ez derül ki a Népszabadság saját "versenyéből", amelyet a főváros és vidéki nagyvárosok között rendeztek egy gépkocsi, a vasút és a Volán járatok árait, illetve menetidejét összehasonlítva.

Az elővárosi vonatközlekedésben a Szob és Vác közötti távolságot 42 perc alatt teszik meg a vonatok, és a másodosztályú teljes árú jegy 640 forintba kerül. Ugyanitt a buszok menetideje 40 perc és egy óra 18 perc között változhat és az egy útra szóló jegy 550 forintba kerül.

Autóval ugyan többe kerül mindez, de csak akkor, ha egy ember használja a gépkocsit. Benzinre 750-800 forintot kell költeni (ez két személy esetében fejenként kb. 390 Ft, háromnál pedig kb. 260 Ft.), a menetidő is rövidül, kényelmesebb.

Hasonló a helyzet Budapest és Debrecen között is. Ha többen utaznak, a vasút és a Volán itt is drágább, a menetidő pedig autóval fél órával rövidebb, mint egy InterCity, és másféllel, mint egy gyorsvonat esetében.

Itt van például egy jó megoldás a spórolásra: két BME hallgató által üzemeltetett Telekocsi online rendszer, az Oszkár.

Mind az autós, mind az utas jobban jár és még aktív szociális életet is élhetnek, beszélgethetnek útközben.


Az Oszkár telekocsi (azaz Online Személyfuvar Közvetítő Rendszer)

2007. november végén állt üzembe. Célja, hogy az utazni kívánó autósok felajánlhassák szabad helyiket, azaz útitársat találhassanak költségeik csökkentése, vagy egy jó hangulatú közös utazás érdekében.
Másrészt, az utasok találhatnak a lassú és "változatos" színvonalú tömegközlekedés helyett (mellett) olcsóbb, gyorsabb és rugalmasabb utazási formát! Ehhez nyújt segítséget az ingyenes autós-utas közvetítő telekocsi rendszer!

network.hu
















Mitől más mint a többi telekocsi?

Az Interneten számos hasonló profilú oldal található. Miért érdemes mégis az Oszkárt használni?

Az Oszkár egy telekocsi rendszer. A többi ingyenes oldal gyakorlatilag felturbózott üzenőfalhoz hasonlít. Kiírhatod, hogy mikor mész hova, közzé kell adnod elérhetőségeid és várhatod hogy jelentkezik-e valaki. Ha ez megtörtént, rohanhatsz csökkenteni a szabad helyek számát, vagy fogadhatod a további jelentkezőket azzal, hogy sajnos már nincs hely. Az előbbi kényelmetlen, az utóbbi, valljuk be, mindkettőtöknek kellemetlen, könnyen elveszik a bizalom, az utas többet inkbább nem is jelentkezik.
Nálunk az egyedülálló helyfoglalás funkció révén a hirdetések mindig a szabad helyek aktuális számát tartalmazzák. Emelett ez a lehetőség megkönnyíti az informálást (automatikus levél révén), az autós-utas kölcsönös értékelését, illetve lehetővé teszi bizalomépítő statisztikák készítését. (Szívesebben ülünk be olyan mellé, akiről a rendszer jelzi, hogy több tíz utast elvitt)

Általános tudnivalók
Az Oszkár telekocsi rendszert bárki igénybeveheti, aki a házirendben meghatározott elveknek eleget tesz. A rendszer használata teljes mértékben ingyenes, tehát sem a regisztráció, sem pedig a közvetítés nem díjköteles.
A rendszer folyamatos fejlesztés alatt áll, ami azt jelenti, hogy felhasználóinktól kapott ötletekkel bővítjük, jobbítjuk a rendszert, ezért kérünk észrevételedet, javaslatodat az üzenőfalon, vagy az info@oszkar.com e-mail címen tudasd velünk!
A rendszer fejlesztése során elsődleges szempontként vettük figyelembe a a biztonság, és bizalom kérdését, valamint az áttekinthetőséget, könnyű kezelhetőséget.

Biztonság:
Biztonságos telekocsi A személyes adatok védelme nagyon fontos számunkra, így biztosított, hogy nem regisztrált felhasználó semmilyen személyes adatot ne tudjon meg senkiről. A regisztrált felhasználókról pedig is csak saját beleegyezésükkel lehet megtudni személyes adataikat. A biztonság másik vetülete a bizalom. Az oldal megfelelő mennyiségű információval látja el mind az utast, mind pedig az autóst a másik félről, ugyanis tájékozódni lehet az eddigi tevékenységeiről, megnézheti a rendszer objektív értékelésének eredményét, mások szubjektív véleményét, illetve amennyiben feltöltött fényképet az illető, úgy a bizalom növelése érdekében az is megtekinthető.

Felhasználó-barát jelleg:
A folyamatos fejlesztés eredménye számos olyan modul mely a felhasználók kényelmét segíti elő, így például rendszeres út meghirdetésére is van lehetőség, melynek révén 2 hétre előre fel lehet adni oda-vissza útra a hirdetéseket pár másodperc alatt. Hasonló előny továbbá az utak és gépjárművek elmentésének lehetősége. Egyedülálló rendszerünk abban, hogy utasigény-hirdetések feladását követően a rendszer automatikusan e-mailben értesíti a felhasználót, amennyiben megfelelő autós az adott viszonylaton hirdetést adott fel.

Miért az Oszkárt érdemes használni?
A számos érv között csak néhányat kiemelve: mert az Oszkár...
  • Ingyenes

  • Kényelmes: Pár perc alatt lehet telekocsi hirdetést feladni, vagy útra jelentkezni ("Rendszeres út", "Mentett út" lehetőségek)

  • Diszkrét: A személyes adatok nem nyilvánosak, csak azok látják, akik hirdetésedre akarnak jelentkezni.

  • Képet ad a hirdetések feladóiról: Fényképes profil, IWIW-oldal hivatkozás és felhasználói értékelések nyújthatnak képet a hirdetések feladóiról

  • Testre szabható hirdetések: Autós hidetéseknél megadható, hogy csak ismerős foglalhat helyet, ellenkező esetben a nem kívánatos jelentkező eltávolítható a járatról. Vállalható részút és rendszeres út is.

  • Teljes körű: A helyfoglalás-modulnak köszönhetően a szabad helyek száma az adott járaton mindig a valóságot tükrözi.

  • Informál: Automatikus e-mail üzenet érkezik minden fontos eseményről, ami hirdetésedet, helyfoglalásodat érinti. (utas jelentkezett, járat módosult)

  • Alternatívát ajánl: Ha nincs az adott viszonylaton az adott napon telekocsi autóshirdetés, egy kattintással elérhető az adott viszonylatra és időpontra szóló vasúti illetve Volán- menetrend.

Alapítók, fejlesztők és üzemeltetők (szívvel - lélekkel :) Oszkár
 alapítók
Gyürüs Máté mgyurus@oszkar.com (a képen a szemüvegesebb)

Prácser Attila pracser@oszkar.com (a képen a vidámabb)

BME hallgatók

Címkék: autó máv tömegközlekedés volán vonat

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 éve

Ezért rohadsz a dugóban Pesten

Budapest mindannyiunk kedvenc magyar fővárosa. Bár az elmúlt években nem igazán látszik a kormányzati hajlandóság Budapest közlekedésének fejlesztésére, azaz Lázár János építési és közlekedési miniszter tulajdonképpen az összes Budapest közlekedését fejlesztő beruházást kategorikusan leállította, folyamatosan megy az adok-kapok a kormány és a fővárosi városvezetés között, hogy miért is van dugó a városban, szükség van-e biciklisávokra, vagy éppen sétáljon-e Budapest.

Budapest belső, azaz a BKK által szervezett tömegközlekedése kifejezetten hatékonynak mondható. A liberalizált piacnak köszönhetően több tömegközlekedési szolgáltató is jelen van Budapesten, amelyek egymással versenyezve folyamatos szolgáltatásfejlesztést ösztönöznek. Ez így nagyjából rendben is van, de

-- Budapest fő problémáját nem a budapestiek közlekedése jelenti

A város lakossága ugyanis lassan, de biztosan csökken, miközben a központi régió (azaz leginkább Pest megye) lakossága folyamatosan nő. Mivel a fő lakosságbázis már nem feltétlenül a Budapest nagy népsűrűségű, jól szervezhető közlekedéssel rendelkező negyedeiben él, új kihívások kerültek elő. Azonban ezekkel nem igazán sikerült semmit sem kezdeni. Így következik, hogy aki az agglomerációból Budapestre jár dolgozni, az reggelente autóba pattan és megrohamozza a Főváros úthálózatát. Ha pedig már a városon belül van, többnyire nem használja a tömegközlekedést, hanem autóval megy háztól-házig. Ebből óhatatlanul a közúti közlekedés infrastruktúrájának folyamatos túlterheltsége alakul ki, amely a sokat emlegetett dugókhoz vezet. A dugóhelyzet pedig egészen addig biztosan nem fog javulni, amíg nem lesz átfogó tömegközlekedés fejlesztés az agglomerációban. A feladat pedig világos: Rá kell hordani az utasokat a jól működő Budapesti metró és villamoshálózatra.

Összefoglalva tehát, a teljes probléma igen összetett. Amíg nincs elég kapacitás a Budapesten belüli vasúthálózaton, addig nem járhat elég vonat ahhoz, hogy a már most is teljesen tele lévő elővárosi vonalakon rendesen kiszolgálják az igényeket. De az elővárosi vonalak hatékonyságát tovább lehetne növelni, ha a vasútállomásoknál hatékonyabb lenne a csatlakozás a buszokról, illetve több lenne a P+R parkoló. Minél többen járnak be vonattal Budapestre, annál kevesebb autó érkezik a főváros útjaira, azaz annál kevesebb lesz a dugó. Persze az itt felsoroltak inkább csak gondolatébresztésre valók, mintsem egy kidolgozott szakmai megoldás részei, viszont, ha az élhető Budapest gondolatára egyből autósüldözést kiáltunk, az se hosszú, se rövid távon nem fog megoldani semmilyen problémát.
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2023/09/16/ezert-rohadsz-a-dugoban-pesten/

Eléggé nonszensz, hogy az autósüldöző oldalon autós újság cikkét osztjuk meg, de ez is csak azt támasztja alá: rohadt nagy a baj Budapesten, és erre a bringasávok b.sztatása nem válasz - sőt.
-- Az autóktól nem lehet haladni
https://www.facebook.com/autoktolhaladni

Válasz

B Klári üzente 14 éve

Már akkor is praktikusak voltak a fiatalok és kihasználták amit lehet, ma is...

Válasz

altman józsefné üzente 14 éve

A "Telekocsi" ötlete nagyon jó, bár nem új. fiatal koromban (nem tegnap volt) sok ilyen felhívást hallhattunk a rádióból.

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 8 órája a(z) Lolka és Bolka-Olimpia videóhoz:

Kemény Dénes és három másik olimpiai bajnok adta be...

M Imre írta 8 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Mesterséges beavatkozásra hivatkozva leállította a ...

M Imre írta 9 órája a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

Saját 57 százalékos minimálbér- emelését felejtette el Orbán ...

M Imre 9 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 9 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

Tömegmészárlások sokkolják a kínaiakat, legtöbbször teljes ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Nyolcadik 404 Not Found – Ki őrzi meg az internetet? című konferencia és workshop | Jelentkezési határidő: 2024. november 26., kedd 16 óra 2024.11.27.

M Imre írta 3 napja a(z) Szép (?) új világ... (a könyv) képhez:

Szep__uj_vilag_a_konyv_2058917_4242_s

Makkai Kinga: Olvasd el, és játssz velünk! Kőrösi Csoma ...

M Imre írta 3 napja a(z) Az alagút / Der Tunnel (német politikai dráma, 2001.) videóhoz:

Harmincöt éve omlott le a berlini fal: így néz ki ma az egykori ...

M Imre írta 3 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

„A szabad tájékoztatás szükségszerűen...

M Imre írta 3 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

Ukrajnában sokkal többen olvasnak a háború kitörése...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu