Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
14 éve | B Klári | 0 hozzászólás
A Kirakat-Ipsos karácsonyi kutatása harmadik alkalommal vizsgálta a felnőtt magyar lakosság ünnepi vásárlási szokásait. A felmérés eredményei szerint idén kevesebben terveznek ajándékot vásárolni az ünnepekre, és enyhén nőtt azok száma, akik maximum 30 000 forintot szánnak a Jézuskára. A változó ajándékvásárlási szokásokat mutatja, hogy megnőtt az interneten tájékozódók, valamint a webáruházakban vásárlók aránya.
A Kirakat.hu termék-, ár-, és bolt-összehasonlításokat kínáló portál és az Ipsos Zrt. 1500 fő körében végzett reprezentatív kutatása idén is felmérte, hogy a felnőtt magyar lakosok mit vásárolnak karácsonyra, honnan és milyen formában tájékozódnak a megvásárolni kívánt termékkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, illetve mekkora összeget költenek az ajándékokra.
Idén kevesebb fa alá kerül ajándék, s az is olcsóbb lesz
Míg tavaly novemberben a lakosság 81 százaléka vásárolt ajándékot karácsonyra, idén ez az arány várhatóan 76 százalékra csökken.
Míg 2008-ban a megkérdezettek 61 százaléka tervezett maximum 30 ezer forintot költeni az ajándékokra, idén már 66 százalék szeretné ebből az összegből megoldani az ajándékozást. 50 ezer forintnál többet már csak alig 6 százalékuk szándékozik költeni. Vagyis megállapítható, hogy a 2009-ben erőteljesen begyűrűző gazdasági válság, ha csak pár százalékponttal, de átrendezte a vásárlási hajlandóságot és szerényebbre hagyta a tervezett kiadásokat.
A rendszeres internet-használatnak a karácsonyi kiadások szempontjából jelentős szerepe van: 20 000 forint alatt nagyobb valószínűséggel költenek azok, akik nem használnak internetet, viszont a több mint 100 ezer forintos kiadást fontolgatók között az átlagnál többen vannak a világhálót használó felnőttek.
Megerősödött az internet szerepe a tájékozódásban és a vásárlásban
A Kirakat-Ipsos közös kutatása szerint, azok között a felnőttek között, akik tavaly ajándékoztak vagy idén tervezik, körülbelül minden harmadik (37 százalék) tájékozódik előzetesen a megvásárolni kívánt ajándékról. A legfőbb információforrások változatlanul az áruházak akciós újságjai (65 százalék), valamint egy-egy áruházi séta, nézelődés
(56 százalék). Ismerőseink véleménye, illetve korábbi tapasztalataink
nagyon fontosak: a válaszadók fele a környezetében élők véleményét
kéri.
A legszembetűnőbb változás, hogy a tájékozódásban és a vásárlásban is jelentősen megnőtt az internet szerepe, a tavalyi eredményekhez képest: már többen és gyakrabban nézelődünk a világhálón.
A megkérdezettek közül akik a tavalyi évben ajándékoztak, vagy az idén tervezik, s ehhez előzetesen tájékozódnak,
40 százalékuk idén a világhálóról gyűjti be a döntéshez szükséges információkat, szemben a tavalyi 31 százalékkal.
Az internetezők majdnem fele hetente (45 százalék) látogat a netre ajándékvásárlás vagy az ezzel kapcsolatos információszerzés céljából. Ez az arány 2008-ban még csak 35 százalék volt. Webáruházakból a lakosság 8 százaléka rendelt az elmúlt egy év során, ők leginkább a 18-39 éves, érettségivel rendelkező budapestiek, valamint a közepes és magas társadalmi státuszúak köréből kerültek ki.
„Úgy látjuk, a rendszeres Internet-látogatók karácsonyi készülődése során egyre inkább jelen van a márkafüggetlen ár-összehasonlító oldalak látogatása, illetve a webes vásárlás. Ez a réteg általában többet is költ a karácsonyi ajándékok beszerzésére. A tendencia további stabil növekedését várom” - mondta Rácz István, a Kirakat.hu főszerkesztője.
A férfiak még mindig december 23-ára időzítik a vásárlást
Általában már
novemberben elkezdünk tájékozódni a karácsonyi ajándékokkal
kapcsolatban, a döntést azonban jellemzően csak decemberben hozzuk meg.
A Kirakat-Ipsos közös kutatása alapján a felnőtt lakosok jellemzően (72
százalék) az év utolsó két hónapjára hagyják az ajándékok
megvásárlását. Az utolsó pillanatokra jellemzően a férfiak és a fiatalok hagyják a meglepetések beszerzését.
Általában igaz, hogy alkalmanként egy-két órát töltünk ajándéknézegetéssel (38 százalék), de minden harmadik megkérdezett csak egyetlen alkalommal (32 százalék) vág neki, és alig néhány üzletben próbálkozik.
Illatszer és ruházat a sláger
Az ajándéklista élén idén is a kozmetikai termékek állnak (52 százalék keres várhatóan ilyen meglepetést), amelyet elsősorban fiatalabb, és közepes életszínvonalon élő nők választanak.
Egyedül ennek az ajándéktárgynak a vásárlása növekszik majd a tavalyi vásárlási tervekhez képest. Ezt a tavalyihoz hasonlóan a ruházati cikk, könyv, gyermekjáték és CD, DVD követi, azonban ezekből várhatóan idén kevesebbet ajándékoznak majd, mint tavaly.
Bármi is kerüljön a fa alá, a felnőttek megpróbálnak örülni neki:
95 százalékunk sosem vitt még vissza karácsonyi meglepetést az üzletekbe – derül ki a Kirakat-Ipsos közös felméréséből.
|
|
M Imre írta 1 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Az izraeli impulzusbomba, amivel visszarepítheti Iránt a ...
M Imre írta 1 napja a(z) Elon Muskról és emberszerű robotjáról, optimusról: Bazsó Gábor, szakújságíró (F.P.62.) videóhoz:
Boston Dynamics: új Atlas http://autovezetes.network....
M Imre írta 1 napja a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:
Udvaros Dorottya férfiszerepben látható – A népszerű, jelenleg...
M Imre írta 1 napja a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:
HVG: távozik Dezső András tényfeltáró újságíró és Nagy...
M Imre írta 1 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:
Még 106 református értelmiségi írta alá azt a nyílt levelet, amely...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál | Április 29-től május 12-ig 30 helyszínen, közel 50 program lesz látogatható 2024.04.29.
M Imre írta 1 napja a(z) Mi a véleményed a klub tartalmáról? fórumtémában:
A héten az Egyesült Arab Emírségekre és Ománra ...
M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
„Sunnyogva beterjesztett kormányzati szándék” – ...
M Imre írta 1 napja a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:
„Ide kell jönni, hogy valaki értse, mi van itt ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Schmidt Éva emlék-idő sorozat, újra kezdődik - folytatódik | 2024. április 19. 18:00, Sambhala központ: l. ker Attila u 123. 2024.04.19.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
Hogyan dobd el a Facebookot anélkül, hogy elveszítenéd a barátaidat (EFF)
Hogyan küldjünk vissza külföldi rendelést? (PayPal)
Elindult a médiahatóság szlengszótára, a gyerekaneten.hu
Decentralizált internet P2P, Blockchain alapokon?