Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése is szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán. Sajtóhírek szerint felmerült, hogy a fővárosi pályaudvarokat bezárnák, helyettük egy új központi terminált építenének Kőbányán, ahol keresztezi egymást 11 vasúthálózat.
A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke. A központi pályaudvar Kőbányán lenne. Budapesten ott keresztezi egymást 11 vasúthálózat, így ennél optimálisabb helyet nem lehetne találni szerinte.
Az infrastruktúrafejlesztő szóvivője szerint viszont egy új fővárosi központi pályaudvar felépítésének semmi realitása. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerint azonban ennek semmi realitása nincs. Az állam a főpályaudvar építése helyett a városi elővonalakat fejleszti. 2015-ig 10 milliárd forintból szárnyvonalakat újítanak fel (a székesfehérvárit, az esztergomit, a pusztaszbolcsit, vácrátótit, a hatvanit), akadálymentesítik az állomásokat és parkolókat építenek. A székesfehérvári szakasz felújítása már elkezdődött, a több mint nyolcvan milliárdos munkával várhatóan 2012-re végeznek a szakemberek.
Gondoljunk csak bele: a Budapestre érkező vonatokon utazók 97 százalékának a főváros a végcélja, csak három százalék utazik tovább vonattal. Ezért az, hogy 11 vasúthálózat keresztezi egymást Kőbányán, vajmi keveset számít az utasok szempontjából.
Jelenleg a vasúti közlekedés legnagyobb vonzereje, hogy belvárosi kapcsolatot biztosít, ezért ennek megszüntetése beláthatatlan következményekkel járna a főváros közlekedésére nézve. Az LMP szerint nehéz magyarázatot találni arra, hogy milyen megfontolások mentén jutott eszébe bárkinek is ez az értelmetlen ötlet, hacsak az nincs a háttérben, hogy "valakik szemet vetettek a belvárosi pályaudvarok belvárosi területére és patinás épületeire" (ne fejeltsük el, hogy folyamatban van egy kártérítési per a MÁV ellen zsidók deportálásáért).
Frissen felújított csarnokszárny a Keleti pályaudvaron
fotó: Nemeskéri Klára
Nem elképzelhetetlen a Déli pályaudvar megszüntetése, valamint a Nyugati és a Keleti pályaudvar területének csökkentése. Ehhez azonban föld alatti összeköttetést kell biztosítani a Nyugati és a Kelenföldi pályaudvar között.
Ez esetben a Déli pályaudvar megszüntethető - hiszen minden oda érkező vonat átmegy Kelenföldön, ahonnan már metrókapcsolat is van a belváros felé -, a Nyugati pályaudvaron pedig nincs szükség a csúcsidőn kívül álló vonatok parkoltatására belvárosi területen. Az utasterminál levihető a föld alá - ahogyan a vasút is alagútban közlekedne tovább Kelenföld felé. A Keleti pályaudvar területe is jelentősen csökkenthető, hiszen a vonatok túlnyomó része átirányítható a Nyugati termináljaira - írták.
|
|
M Imre írta 18 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Pintér Bence: Elköltötte magára a város pénzét Fekete Dávid...
M Imre írta 18 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Akadémiai Dolgozók Fóruma: Így részesülnek a hazai ...
M Imre írta 1 napja a(z) A Google elveszi az Androidot a Huaweitől videóhoz:
Kína korlátozza a Nokia és az Ericsson eszközeinek ...
M Imre írta 1 napja a(z) Dr. Jane Goodall üzenete a Csimpánzok világnapja 2022 alkalmából (július 14.) videóhoz:
Jane Goodall Intézet: Búcsú Dr. Jane Goodalltól 2025. október...
M Imre írta 1 napja a(z) A MAL, ajkai vörösiszap-katasztrófa (2010. október 4.) valószínű magyarázata videóhoz:
Mély nyomokat hagyott a lelkekben a 15 éve történt ...
M Imre írta 1 napja a(z) A MAL, ajkai vörösiszap-katasztrófa (2010. október 4.) valószínű magyarázata videóhoz:
ui.: a drájvos linken lehet kérni az elolvasást...
M Imre írta 1 napja a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:
Rácz Béla magyar-roma politikai aktivista a tüntetőknek azt ...
M Imre írta 1 napja a(z) Szemünk fénye - szemgyakorlatok, szem ászanák blogbejegyzéshez:
Leáldozhat az ellentmondásos LASIK technológiának - egy ...
M Imre írta 1 napja a(z) Mezei Balázs, amatőr csillagász megörökítette a 2021. december 25-én fellőtt James Webb űrtávcsövet (ZTV Híradó, 2022.01.07.) videóhoz:
Különös részlet jelent meg az eddigi legélesebb képen, ami...
M Imre írta 1 napja a(z) Kisokos kutyatartóknak - a gazdi és a kutya közösségben képhez:
Állatok Világnapja: őszi túrák veszélyeire figyelmeztetnek a ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!