Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A magyarországi vasúthálózat korszerűsítése is szóba került a kínai miniszterelnök budapesti látogatásán. Sajtóhírek szerint felmerült, hogy a fővárosi pályaudvarokat bezárnák, helyettük egy új központi terminált építenének Kőbányán, ahol keresztezi egymást 11 vasúthálózat.
A terv nem új, már a hetvenes években létezett - mondta Hábel György, a MÁV nyugalmazott vasútépítő mérnöke. A központi pályaudvar Kőbányán lenne. Budapesten ott keresztezi egymást 11 vasúthálózat, így ennél optimálisabb helyet nem lehetne találni szerinte.
Az infrastruktúrafejlesztő szóvivője szerint viszont egy új fővárosi központi pályaudvar felépítésének semmi realitása. Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője szerint azonban ennek semmi realitása nincs. Az állam a főpályaudvar építése helyett a városi elővonalakat fejleszti. 2015-ig 10 milliárd forintból szárnyvonalakat újítanak fel (a székesfehérvárit, az esztergomit, a pusztaszbolcsit, vácrátótit, a hatvanit), akadálymentesítik az állomásokat és parkolókat építenek. A székesfehérvári szakasz felújítása már elkezdődött, a több mint nyolcvan milliárdos munkával várhatóan 2012-re végeznek a szakemberek.
Gondoljunk csak bele: a Budapestre érkező vonatokon utazók 97 százalékának a főváros a végcélja, csak három százalék utazik tovább vonattal. Ezért az, hogy 11 vasúthálózat keresztezi egymást Kőbányán, vajmi keveset számít az utasok szempontjából.
Jelenleg a vasúti közlekedés legnagyobb vonzereje, hogy belvárosi kapcsolatot biztosít, ezért ennek megszüntetése beláthatatlan következményekkel járna a főváros közlekedésére nézve. Az LMP szerint nehéz magyarázatot találni arra, hogy milyen megfontolások mentén jutott eszébe bárkinek is ez az értelmetlen ötlet, hacsak az nincs a háttérben, hogy "valakik szemet vetettek a belvárosi pályaudvarok belvárosi területére és patinás épületeire" (ne fejeltsük el, hogy folyamatban van egy kártérítési per a MÁV ellen zsidók deportálásáért).
Frissen felújított csarnokszárny a Keleti pályaudvaron
fotó: Nemeskéri Klára
Nem elképzelhetetlen a Déli pályaudvar megszüntetése, valamint a Nyugati és a Keleti pályaudvar területének csökkentése. Ehhez azonban föld alatti összeköttetést kell biztosítani a Nyugati és a Kelenföldi pályaudvar között.
Ez esetben a Déli pályaudvar megszüntethető - hiszen minden oda érkező vonat átmegy Kelenföldön, ahonnan már metrókapcsolat is van a belváros felé -, a Nyugati pályaudvaron pedig nincs szükség a csúcsidőn kívül álló vonatok parkoltatására belvárosi területen. Az utasterminál levihető a föld alá - ahogyan a vasút is alagútban közlekedne tovább Kelenföld felé. A Keleti pályaudvar területe is jelentősen csökkenthető, hiszen a vonatok túlnyomó része átirányítható a Nyugati termináljaira - írták.
|
|
M Imre írta 15 órája a(z) Szemétszállítás Budapesten és vidéken 2023. július 1. után blogbejegyzéshez:
Soproni Tamás · 33 milliárd forintnyi extraprofit - ennyit...
M Imre írta 21 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Válasz Online: Zelenszkij- interjúról a Partizánon Ma...
M Imre írta 1 napja a(z) A világháló nyelve blogbejegyzéshez:
BILABIÁLIS EXPLOZÍVA https://www.facebook....
M Imre írta 1 napja a(z) Ráday Mihály - Félévente bejártam az országot képhez:
Szerdán Karácsony Gergely főpolgármester átadta a...
M Imre írta 2 napja a(z) A kiszáradó Velencei-tó videóhoz:
Két elaggott tározón múlik a Velencei-tó sorsa | 2025.06.09...
M Imre írta 2 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
„Viktor történelmi hibát követ el” – exkluzív interjú...
M Imre írta 2 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Oroszország: A háborúnak a NATO balti kivonulása vethet ...
M Imre írta 2 napja a(z) Az iskola és a bambusz irányítótorony blogbejegyzéshez:
Mostantól online workshopokat szervezünk, ahol megkezdjük...
M Imre írta 2 napja a(z) Alkotmányjogi panaszt nyújtott be Lovász László, az MTA elnöke blogbejegyzéshez:
Megsértették Orbánt, mire a NER ideológusai ...
M Imre írta 3 napja a(z) Gyógynövényekkel az energikus létért - Szabó György a bükki fűvészmester előadása videóhoz:
Zubreczki Dávid: Ha valaki T alakú fát tesz a szántóföldje ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!