Internet: Erről szól a BKV-sztrájk!

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1046 fő
  • Képek - 4188 db
  • Videók - 1429 db
  • Blogbejegyzések - 1407 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 622 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A miniszterelnök a Klubrádiónak azt mondta, "sztrájkolni Magyarországon mindenkinek van joga", de ehhez azt is hozzátette: azt gondolja, hogy ami itt történik, az "nem sztrájk, hanem zsarolás", hiszen a BKV egy közszolgáltató cég, és rajta kívül más nem tudja megoldani azt, hogy milliók eljussanak a munkahelyükre.

Szerinte ezzel a budapestiek mindennapi életét teszik tönkre. Mint mondta: azért zsarolás, ami történik, mert nem állapodtak meg a kötelező elégséges szolgáltatásról. Az nem elégséges szolgáltatás, hogy az emberek ott állnak az utcán, fagyoskodnak és nem tudnak közlekedni - tette hozzá.

Azt is mondta: szívesen tárgyal bárkivel, ha majd megállapodnak a szakszervezetek az elégséges szolgáltatásról.

 

De egy vállalatnál nem a menedzsment feladata kijelölni mi legyen az elégséges szolgáltatás? Megtehetik ezt a BKV-nál maguk a dolgozók és azok szervezetei? És vajon tényleg ez az oka a sztrájknak, a megegyezés hiányának? Derítsük ki együtt!

 

 

Kósa András cikke


Senki nem állítja, hogy a kormány és a főváros között a BKV megsegítéséről megkötött szándéknyilatkozat miatt sztrájkolnak a BKV sofőrei, mégis naponta került elő a nyilatkozatokban a dokumentum. Mi van a megállapodásban? Megnéztük, és megkértük a feleket, értelmezzék ők is a leírtakat.

 

"A BKV 2010 végén fennálló pénzügyi adósságállománya (amely most 80 milliárd forint - a szerk.) a továbbiakban nem növekedhet, és biztosítani kell annak fokozatos csökkentését is (…) csökkenteni kell a BKV működésének ún. 'belső műszaki eladósodottságát', ezért a BKV rendelkezésére álló pénzügyi forrásokból 2011 és 2013 között legalább évi 18,5 milliárd forint, 2014-től kezdődően pedig legalább évi 20 milliárd forint összeget társasági beruházásra kell fordítani (…) csak annyi szolgáltatási volumen (férőhely-kilométer) rendelhető meg, amennyire a meghatározott pénzügyi források, és tarifabevételek, valamint a BKV egyéb bevételeinek együttes összege fedezetet biztosít" - a fentebb említett feltételekkel.

Ezek voltak a legfontosabb megállapításai annak a szándéknyilatkozatnak, amit Demszky Gábor, Bajnai Gordon és Horváth Csaba szignált, karácsony előtt egy nappal. Ez volt a feltétele annak, hogy a BKV összesen mintegy 23 milliárd forint állami forráshoz jusson tőkejuttatás és hitel formájában - ez az összeg nagyjából annyi, amennyi a közlekedési cég egy év alatt termelt vesztesége. 

Ő aláírta - de hogy értelmezi?

A nyilatkozatra gyakran hivatkoztak az elmúlt napokban a BKV-sztrájk kapcsán a tárgyaló felek. A szakszervezetek ugyanis azt állítják, hogy a BKV vezetése erre hivatkozva nem szeretné teljesíteni követeléseiket, holott ebben semmi nem szerepel a bérekre vonatkozóan. Ezért megkérdeztük az egyik aláírót, ő mit gondol.

"A szándéknyilatkozat nem tartalmaz a bérekre vonatkozó részt, de a BKV ajánlata nem is eredményez bércsökkenést, sőt az adószabályok változása révén 13 százalékos nettó béremelést jelent" - mondta a Hírszerzőnek Horváth Csaba, Budapestért felelős kormánybiztos, hozzátéve ugyanakkor, hogy "a BKV nem azért kapja a kormányzati segítséget, hogy azt bérpolitikára költse".

Kérdésünkre, hogy a BKV adósságállományának folyamatos csökkentését hogy lehet elérni, a kormánybiztos azt mondta, ezt nem a kormány hatásköre meghatározni, "de a vállalat hatékonyabb működésével", és a "jelenleg létező párhuzamosságok megszüntetésével" meg lehet takarítani pénzt, amiből csökkenteni lehet az adósságot. "A jelenlegi, mintegy 80 milliárdos adósságot persze konszolidálni kell" - mondta a kormánybiztos.

 

 


Ahol vonat jár, ott busz már nem fog? Egy szándéknyilatkozat kérdései (Fotó: Magócsi Márton)


Végül arra a kérdésünkre, hogy a veszteségesen működő cégtől 2011-től csak annyi szolgáltatás rendelhető meg, hogy mellette az adósságcsökkentésre, és fejlesztésre vonatkozó kitételek is teljesüljenek, Horváth Csaba azt mondta, hogy ez nem fog kapacitás-csökkenéssel járni az utasok számára, ha megvalósul az integrált közlekedési rendszer.

A szándéknyilatkozat része az is, hogy ki kell alakítani a BKV-ra, Volánbuszra és a MÁV-ra alapozott integrált közlekedési rendszert a fővárosi régióban, aminek hangsúlyos része a "párhuzamosságok megszüntetése" - vagyis ez alapján ahol "kék busz" járna, ott már nem menne sárga, vagy ahol vonat is megy, nem menne a BKV - a további kombinációs lehetőségeket olvasóinkra bízzuk, ezzel kapcsolatban ugyanis senkitől nem kaptunk még konkrét válaszokat a megvalósításról. Mindenestre a kormány és a főváros vezetése is ettől vár jelentős megtakarítást. 

Mi is az a "busztörvény"?

Nehezen képzeli el ugyanakkor - a jelenlegi törvényi feltételek mellett - a "vagy BKV, vagy Volán, vagy MÁV" szisztémát Bartha Pál, a mostani sztrájk egyik főszervezője. A Fürst Autóbusz Szakszervezet elnöke szerint ugyanis ez ellentétes lenne az autóbusz-közlekedésről szóló törvénnyel, amely kimondja, hogy egyes szolgáltatók (BKV, Volán társaságok) meghatározott régiókban, meghatározott feltételek mellett nyújthatnak szolgáltatást.

Bartha Pál egyébként megismételte korábbi érvelésüket, miszerint nem értik, hogy ha a kormány nem írt elő semmit a bérekre vonatkozóan, a BKV miért ragaszkodik ehhez, miközben a szakszervezetek szerint követeléseik nem jelentenek többletköltséget a mostani állapothoz képest, márpedig a tőkejuttatással idénre nullszaldós lesz a cég.

"A nyilatkozatban valóban nincs szó a bérekről, de a megállapodás feltétele az adósságot folyamatosan csökkentő üzleti terv benyújtása, amit mi meg is tettünk a kormány felé" - mondta a Hírszerzőnek Székelyné Pásztor Erzsébet. A BKV kommunikációs igazgatója szerint egyszerűen nem lehet kikerülni, hogy a juttatásokhoz is hozzányúljanak, ha javítani szeretnék a társaság mérlegét.

A szembenálló felek tehát nagyrészt ugyanazt mondják, de homlokegyenest ellenkező következtetéseket vonnak le belőle. A szakszervezet és a BKV menedzsment között napok óta holtponton lévő tárgyalásokat most váratlanul az érdekképviseletek pezsdítették fel, amikor nyilvánosan Bajnai Gordonhoz fordultak: mondaná már meg a kormány, mit, merre, meddig.

A válaszra egyelőre mindenki vár.

Címkék: bajnai bkv demszky

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Máté Tóth Mária üzente 14 éve

A BKV hatékonyabb működtetését el lehetne érni, ha ELEONÓRÁék nem generálhatnának maguknak százmillás ezt-azt+havibért,mikor már sehol sincsenek.S van pofájuk azzal irritálni a lakosságot, hogy a sofőrök jövedelme havi 260 000Ft körül van. A pumpa felmegy ilyenkor az egyszerű emberben, csak át kell gondolni: bruttó 260 000,az nettó kb.150 000Ft.Bp-i közlekedés, nyolc óránál jóval több munkaidő., rövid pihenőkkel,Stresszelt utasok+ dolgozók. Annyira sok ez a bér? Ki csinálná utánuk?napi szinten!. S mindenhonnan csak az jön le, hogy akadályozzák a lakosság életét.Igen, de ez nem a sofőrök bűne. Ez annak a bűne, aki ezt a káoszt teremtette ,és fenntartja az országban.

Válasz

det ted üzente 14 éve

Igen, a Kormány, és szóvivője csak szlogeneket mondogat, körmondatokban hazudtolva meg Önmagát, és átlátszóvá teszi céljait. Az ugyanis már kb. 2 hete hangoztatták a Televízió hírműsorában, hogy ezzel a Kormány befejezte fontosabb döntéshozatalát, "ami van, az van" - lényeget leszűrve - , mert a következő Kormány munkáját nem akarja megnehezíteni azzal, hogy esetleg végrehajthatatlan célkitűzéseket fogalmazzon meg. (Igen, eddig sem ezt tette, mert ugye mindent végrehajtott ....)

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 10 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

Az izraeli impulzusbomba, amivel visszarepítheti Iránt a ...

M Imre írta 10 órája a(z) Elon Muskról és emberszerű robotjáról, optimusról: Bazsó Gábor, szakújságíró (F.P.62.) videóhoz:

Boston Dynamics: új Atlas http://autovezetes.network....

M Imre írta 11 órája a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:

Udvaros Dorottya férfiszerepben látható – A népszerű, jelenleg...

M Imre írta 11 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:

HVG: távozik Dezső András tényfeltáró újságíró és Nagy...

M Imre írta 11 órája a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:

Még 106 református értelmiségi írta alá azt a nyílt levelet, amely...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál | Április 29-től május 12-ig 30 helyszínen, közel 50 program lesz látogatható 2024.04.29.

M Imre írta 12 órája a(z) Mi a véleményed a klub tartalmáról? fórumtémában:

A héten az Egyesült Arab Emírségekre és Ománra ...

M Imre írta 12 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

„Sunnyogva beterjesztett kormányzati szándék” – ...

M Imre írta 12 órája a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

„Ide kell jönni, hogy valaki értse, mi van itt ...

M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Schmidt Éva emlék-idő sorozat, újra kezdődik - folytatódik | 2024. április 19. 18:00, Sambhala központ: l. ker Attila u 123. 2024.04.19.

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu