Internet: Energia, bankok és tömegközlekedés (vasút, busz és villamos)- ezek okozzák a fogyasztóknak a legnagyobb problémát

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1460 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1460 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1460 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1040 fő
  • Képek - 4194 db
  • Videók - 1460 db
  • Blogbejegyzések - 1408 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 630 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Energia, bankok és tömegközlekedés (vasút, busz és villamos) – három olyan szolgáltatási terület, ami a mindennapi életben igazán fontos az emberek számára. Mégis ezek okozzák a fogyasztóknak a legnagyobb problémát, tudható meg az Európai Bizottság által közzétett új EU-jelentésből.

 

A „Fogyasztói piacok eredménytáblájának” második éves jelentése az áruk és szolgáltatások terén több mint 20 ágazatot világított át (beleértve az élelmiszereket, ruházatot, lábbelit, pénzügyi szolgáltatásokat, energia- és telekommunikációs szolgáltatásokat), és öt fogyasztói indikátor alapján – árak, váltás, elégedettség, panaszok és biztonság – vizsgálta meg azokat. A vizsgálat célja annak kiderítése, hogy a fogyasztók szempontjából hol áll fenn a piac helytelen működésének fokozott veszélye. 2009 folyamán a Bizottság mélyreható elemzésnek fogja alávetni a fogyasztókra vonatkozó feltételeket a lakossági villamosenergia-piacon.

 


Meglena Kuneva, az EU fogyasztóvédelmi biztosa a következőket nyilatkozta: „Nagyon aggaszt, hogy az emberek életében központi szerepet betöltő három szolgáltatási terület rosszul szerepel az uniós szinten felmért fogyasztói indikátorok alapján. Mivel a háztartások alapvető költségvetésben fontos szerepet töltenek be, úgy határoztam, hogy a lakossági villamosenergia-piacot 2009-ben kiemelt fontosságú célágazatként kezelem a vizsgálatok során. Európa fogyasztói ennél jobbat érdemelnek.”

 

Főbb eredmények

Az „Eredménytábla” 2009. évi jelentése elsősorban két tendenciára mutat rá, ezek a következők:

 

1. Az alapvető szolgáltatások elmaradnak a fogyasztói várakozásoktól

A szolgáltatások piaca továbbra is több problémát okoz a fogyasztóknak, mint a hagyományos áruk piaca. A 19 piacra vonatkozóan végzett elégedettségi felmérés adatai határozott különbséget mutatnak a szolgáltatások és az áruk piaca között. A városi- és városon kívüli tömegközlekedés (vonat, busz és villamos), az energiaszolgáltatás, a vezetékes telefonszolgáltatások és postai szolgáltatások esetében különösen alacsony az elégedettségi szint. Ezen ágazatokban a fogyasztók kevesebb mint 60%-a elégedett a szolgáltatásokkal. Az is jellemző továbbá, hogy a fogyasztók határozottan több panaszt tesznek a szolgáltatások, mint az áruk piacán. 

 

2. A fogyasztók szempontjából legproblémásabb három ágazat (5 indikátor alapján) az energiaszolgáltatás, a tömegközlekedés és a banki szolgáltatások

Energiaszolgáltatás:

 

  • A fogyasztók kevesebb mint kétharmada elégedett energiaszolgáltatójával.
  • Az áram- és gázszolgáltatást különösen kedvezőtlenül ítélték meg a tapasztalt áremelések miatt. A fogyasztók 60%-a számolt be az energiaszolgáltatója által bevezetett áremelésről, míg csupán 3-4%-uk érzékelt árcsökkenést.
  • Az áram- és gázszolgáltatás az ajánlatok összehasonlítása és a gördülékeny szolgáltatóváltás tekintetében is meglehetősen rossz eredményt mutat. A szolgálatóváltás az energiaágazatban a legkevésbé valószínű: gázszolgáltatót a fogyasztók mindössze 7%-a, áramszolgáltatót pedig 8%-a váltott.

A szolgáltatót váltók aránya különösen nagy jelentőségű. Az „Eredménytábla" jelentése arra a következtetésre jutott, hogy azokban a piaci ágazatokban, ahol magasabb a váltási arány, a fogyasztók lényegesen kevesebbszer számolnak be áremelésről – ilyen ágazatok pl. a gépjármű-biztosítás (ahol a fogyasztók 25%-a váltott szolgáltatót az elmúlt két évben), az internetszolgáltatás (22%) és a mobil telefonszolgáltatás (19%). Bizonyossá vált, hogy azok a fogyasztók, akik erősítik pozíciójukat azáltal, hogy kihasználják a váltás lehetőségét, hozzájárulnak ahhoz, hogy a szolgáltatások valamennyi fogyasztó számára javuljanak. Ezért a váltás megkönnyítése a kulcsfontosságú lakossági szolgáltatási ágazatokban elsőrendű politikai cél kell, hogy legyen.

 

Banki szolgáltatás:

 

  • Az árra vonatkozó jelenlegi adatok alapján elmondható, hogy a banki szolgáltatásokra határozottan több figyelmet kell szentelni. A szolgáltatások díját és a kamatokat illetően óriási különbségek mutatkoznak a tagállamokban, aminek az oka nehezen magyarázható. Például az 1-5 évre felvett fogyasztói hitelek inflációtól megtisztított kamatai 0,21% (Svédországban) és 12,12% (Észtországban) között mozognak, és a tőkeköltségek figyelembevétele után is különbségek mutatkoznak.
  • A banki ügyletek az ajánlatok átláthatósága, a szolgáltatóváltás lehetőségei és a tényleges váltások tekintetében különösen problematikusak. A lakossági banki szolgáltatások esetében az elmúlt két évben az ügyfelek átlagosan 11%-a váltott szolgáltatót. A folyószámlával rendelkező ügyfeleknek csupán 9%-a váltott bankot, de a váltási arány még a jelzáloghitellel vagy befektetési termékekkel rendelkezők esetében is csupán 13%-ot ért el.

Tömegközlekedés:

 

  • A fogyasztók a városi vagy városon kívüli tömegközlekedési szolgáltatásokkal (busz, vonat, villamos) elégedetlenek a leginkább, és itt merül fel a legtöbb probléma is: a fogyasztók kevesebb mint fele elégedett ezekkel a szolgáltatásokkal. Mindenekelőtt elégedetlenek a szolgáltatások magas árszintjével, a kereskedelmi ajánlatok vonzerejével, nem találják továbbá zökkenőmentesnek a vásárlás lebonyolítását, és hiányolják a fogyasztóorientáltságot.
  • A fogyasztók negyede tapasztalt valamilyen problémát és tett emiatt panaszt.

A következő lépések

 

A fogyasztóknak legtöbb gondot okozó három szolgáltatási ágazatból az energiaellátás az, amire a fogyasztók a legtöbbet költenek (háztartási költségvetésük 5,7%-át), ezen belül is az áramszolgáltatásra (2,1%-ot). 2009 folyamán ezért a lakossági villamosenergia-piacon nyomon követő piacelemzést fognak végezni, hogy alaposabban megvizsgálják a fogyasztók helyzetét a háztartási fogyasztással kapcsolatos különböző feltételekre – például az ajánlatok összehasonlíthatóságára, tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokra és számlázásra – vonatkozóan.

 

Brüsszel, 2009 február

Címkék: bankok energiaszolgáltatás eu-jelentés tömegközlekedés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 1 napja a(z) Balatoni Szövetség: Tizenöt évvel elkésett a Balaton partjait védő terv videóhoz:

Tihany új vezetése nem akarja, hogy betondzsungel váljon a ...

M Imre írta 1 napja a(z) Kamu volt a holdra szállás? | Érvek, ellenérvek videóhoz:

Hamarosan bányakolónia válhat a Holdból | 2024. 11. 17...

M Imre írta 1 napja a(z) Az orosz-ukrán kiberháború előzményei, történései és lehetséges következményei videóhoz:

Titkos anyagokat lophattak el a Védelmi Beszerzési ...

M Imre írta 1 napja a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:

„Ezekben a képekben benne van minden nyomorunk” – ...

M Imre írta 1 napja a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:

„Ma rakétabecsapódások történtek Kárpátalja megyében...

M Imre írta 1 napja a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

„Szemléltessük ennek forgalomra gyakorolt hatását”...

M Imre írta 1 napja a(z) PartizánDOKU | Nincs munka, nincs lakbér (petíció) videóhoz:

Új lakhatási támogatás: mire elég, ha valaki Budapesten ...

M Imre írta 1 napja a(z) Tendzin Gyaco, a 14. dalai láma képhez:

Tendzin_gyaco_a_14_dalai_lama_2180237_4442_s

Amit a tizmillós napokon gondolsz, tízmilliószoros...

M Imre írta 2 napja a(z) Az iskola és a bambusz irányítótorony blogbejegyzéshez:

Átpolitizált NAT-képzés, szűkülő mozgástér – Orbán Balázs ...

M Imre 2 napja új videót töltött fel:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu