Internet: 2009-re bekeményít a Nemzeti Hírközlési Hatóság

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1549 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 640 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1549 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 640 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1549 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 640 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 1038 fő
  • Képek - 4225 db
  • Videók - 1549 db
  • Blogbejegyzések - 1414 db
  • Fórumtémák - 90 db
  • Linkek - 640 db

Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Közzétette jövő évre vonatkozó piacfelügyeleti tervét a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), melyből kiderül, hogy különösen odafigyelnek majd az emeltdíjas telefonszámok kezelőire, a szélessávú internetszolgáltatások esetében a valós és a hirdetett sávszélesség ellenőrzésére és az egyoldalúan módosított előfizetői szerződéseket is szigorúbban vizsgálják majd.
hirdetés

Büntetés és megszégyenítés

Az NHH piacfelügyeleti terve minden időszakban meghatározza a hatóság által a fogyasztói érdeksérelmek megelőzése érdekében indított eljárások rendjét és tematikáját. Idén ilyen eljárások során ugyan csak 160 millió forint bírságot szabtak ki, de még ez is jelentősen meghaladja a korábbi évek átlagát.

A jövőben az NHH a bírságolás mellett élni fog a nyilvánosság eszközeivel is, így tervei szerint kötelezni fogja a megbüntetett szolgáltatót, hogy az elmarasztaló határozatot jelentesse meg országos napilapokban, illetve az ügyfélszolgálatán és honlapján. A hatóság módszerei dicséretesek, de nagyon XX. századiak, hiszen a fogyasztói tömegeket éppen nem ezeken médiumokon keresztül lehet elérni, hanem televízióban, illetve internetes közösségi oldalakon keresztül.

A terv alapján az NHH az általános ellenőrzések mellett 2009-ben is fókuszban tartja a jelentős piaci erejű szolgáltatókra kirótt kötelezettségek illetve a korábbi határozatokban foglaltak betartását. Három kulcskérdést emel ki a hatóság, melyeket kiemelten kezelnek majd. Az előfizetői szolgáltatások minőségével kapcsolatban nemrégiben megjelent kormányrendelet idén december 11-től kötelezővé teszi az internetszolgáltatók számára, hogy a kínált sávszélesség mellett általános szerződési feltételeikben és hirdetéseikben is feltüntessék a garantált le- és feltöltési sebességet. Az NHH figyelni fogja az ÁSZF mellett a szolgáltatók honlapját, illetve fizetett hirdetéseit is.

Az emelt díjas számokat is figyelnék

Külön figyelmet érdemel az emeltdíjas telefon- és SMS számok kérdése is, ahol több visszaélés is történt az elmúlt időszakban, de gyakorta borzolják etikai kérdések is a kedélyeket. A szolgáltatók gyakran visszaélnek a különböző díjszámítási módszerek közti homályosítással (időalapú, eseményalapú számítás), gyakran találkozni olyan hirdetéssel is, ami mögött nincs valós tartalomszolgáltatás, illetve ez a preferált fizetési mód az illegális szoftver-, film- és zenemásolatokat letöltésre kínáló weboldalak esetében is.

Az NHH felveti, hogy a díj felszámítására csak akkor kerüljön sor, ha a szolgáltatás valóban elérhető, tehát egyáltalán ne is működhessen egy emelt díjas szám, ha például már lezárták a számon elérhető szavazást vagy ha megtévesztő a hirdetés és nem is létezik valójában a reklámozott tartalom. Gyakori praktika az is, hogy az emelt díjas számok mögötti operátor a kapcsolat létrejötte után a foglalt hangjelzést játsza be a telefonálónak, aki leteszi, majd újrahív, ezzel hajszolva magát magas összegű számlákba, amivel csak a következő hónapban szembesül.

A terv foglalkozik még az egyoldalú szerződésmódosítás kérdésével is, melyre kitűnő példa a Vodafone Magyarország korlátlannak hirdetett mobilinternetcsomagjának esete is, ahol többszörös ÁSZF-módosítás során visszakozott a szolgáltató a korábbi ígéretétől anélkül, hogy ezt kommunikálta volna. A tervezet természetesen az említetteknél jóval több részletet tartalmaz, melyeket az NHH hivatalos honlapján lehet elolvasni.


Ha megvalósulna, az nagy eredmény lenne...(m.vezeto)


Forrás: HWSW - eco@tech 2008 december 3.

Címkék: büntetés csalás fogyasztóvédelem internet mobil nhh szolgáltató távközlés visszaélés átverés

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

M Imre üzente 1 hete

DIGIMobil ügyfél volt? SIM-kártyát kell cserélnie! | 2025. november 24.

2025. november 25–28. között technikai átállás zajlik a One Magyarországnál, melynek részeként a korábbi DIGIMobil ügyfeleknek SIM-kártyát kell cserélniük a mobilkészülékeikben – írja közleményében a cég.

A szolgáltató a kijelölt napokon a reggeli órákban SMS-ben tájékoztatja az ügyfeleket arról, hogy lehetőség szerint aznap délelőtt cseréljék ki a SIM-kártyát a készülékeikben. Tértivevényes levélben már októberben megküldték az új SIM-kártyát az érintett ügyfeleknek. Akik nem vették át a levelet, azok 2025. november 28-a után bármelyik One-üzletben új SIM-kártyát igényelhetnek díjmentesen.

Amennyiben az érintettek nem cserélik ki a SIM-kártyát az SMS-ben megadott határidőig, akkor a régi SIM használatával ezt követően már nem lesz elérhető számukra a szolgáltatás. A SIM-kártya cserét követően a szolgáltatás a megszokott módon és feltételekkel működik tovább.

A SIM-kártya csere után új, 1-essel kezdődő, 10 számjegyű ügyfélazonosítót kapnak az ügyfelek, amellyel a telefonos vagy a személyes ügyintézés során azonosíthatják magukat. Az ügyintézésben is lesz változás, az átállást követően a One online fiókot és a One mobilalkalmazást használhatják a korábbi D-Ügyfélkapu helyett. Ha egy ügyfél korábban csoportos beszedési megbízással fizette be a számláját, a változást követően új csoportos beszedési megbízást kell adnia a bankjának.

Amennyiben egy ügyfélnek MobilMax+ (korábban D MobilMax+) tarifacsomagja van, az új SIM-kártya aktiválása után 90 napig korlátlan belföldi adatot és hívást biztosít a vállalat belföldön magyar, az EU-ból magyar és EU-s, normál díjas számokra. A SIM-kártya csere révén elérhetővé válik az ügyfeleknek az EU roaming szolgáltatás is, ezáltal az EU-n belüli utazások során is felhasználhatják a csomagban foglalt perceket, SMS-eket és a meghatározott EU-s adatkeretet. További előny, hogy az átállást követően a MobilParkolás szolgáltatást is használhatják a korábbi DIGIMobil ügyfelek, így kiegyenlíthetik a parkolásukat készpénz használata nélkül, mobiltelefonos havi számlájuk terhére.

https://telex.hu/techtud/2025/11/24/digimobil-ugyfel-volt-sim-kartyat-kell-cserelnie

Válasz

M Imre üzente 10 hónapja

Akinek valamék van a kettőből, ami most egy lett, úgy nem véletlen, hogy rossz...
https://hup.hu/node/187196

Válasz

M Imre üzente 11 hónapja

Minden DIGI-ügyfél érintett: Mit hívjak, ha gond van? Hol intézhetem az ügyeimet? One lesz a DIGI-ből is, egy sor változás jön | 2024. december. 31.

A Vodafone mellett a DIGI ügyfelei is új márkával barátkozhatnak januártól, a két cég ugyanis One néven egyesül – de egyelőre még nem minden tekintetben, lesz ugyanis néhány eltérés. Az ügyfélszolgálat azonban közös lesz, és néhány DIGI üzlettől is búcsúzni kell. Mutatjuk, mire kell figyelnie az újévben.

A One márka ernyője alatt egyesíti telekommunikációs vállalatait a 4iG. A cég még 2022 első napjaiban kebelezte be a magyar Digit,
https://hvg.hu/kkv/20220103_4ig_digi_jaszai_gellert
majd rá egy évre – a Magyar Állammal közösen – a Vodafone Magyarországot is a felvásárolta.
https://hvg.hu/gazdasag/20230131_Vodafonefelvasarlas_vegleges_kifizette_a_teljes_arat_a_4iG_es_a_magyar_allam

A fúziós folyamat 2025 elejétől az ügyfelek számára is érzékelhetővé válik, a különböző márkákat ugyanis egységesen a One váltja. A Vodafone esetében egy 40 órás leállás is megelőzi a folyamatot, és január 1-jétől már a One Magyarország Zrt. lesz a szolgáltatójuk.
https://hvg.hu/tudomany/20241223_vodafone-magyarorszag-leallas-technikai-atallas-one-hu-ebx

A Diginél azonban máshogy néz ki az átmárkázás. Itt nem lesz leállás, január 1-től változatlan feltételek mellett érhetik majd el az ügyfelek az eddigi szolgáltatásokat, de a számlán már a One logója szerepel majd. A számlaszám, és a számlázás, valamint a befizetés menete nem változik – ígéri a cég, mely azt is hangsúlyozza, hogy a számla kiállítója továbbra is a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. lesz. (A vállalat tehát egyelőre nem olvad be a One Magyarország Zrt.-be.)

A weboldal ugyanakkor közös lesz – one.hu –, de az online számlabefizetésre a korábbi digisek továbbra is a DIGI Ügyfélkapu felületét használhatják majd. A részletekről későbbre ígérnek tájékoztatást, de az eddigi információkból az olvasható ki, hogy a one.hu számlabefizető oldalán külön felület lesz majd választható, függően attól, hogy korábban hol volt ügyfél valaki. (Hasonlóra volt példa az MBH Bank létrejöttekor is.)

Mit hívjak, ha gond van? Hol intézhetem az ügyeimet?

Fontos változás, hogy a telefonos ügyfélszolgálat is egységes lesz: az eddigi vodafone-os 1270-et kell majd tárcsáznia, ha problémát tapasztal, vagy kérdése van.

Szintén egységes lesz az üzlethálózat, immáron a One arculata alatt. Néhány DIGI Pontot végleg felszámolnak, de az ígéret arról szól, hogy minden bezárt egység közelében lesz egy másik One üzlet. Hogy önt miként érinti ez, azt az alábbi oldalon lévő táblázat segítségével ellenőrizheti.
https://digi.hu/hirek/hirek/one-uzlethalozatrol/3178

Tapasztalataink szerint, bár a szegedi Dugonics téren lévő DIGI Pontnak vége, az üzlet kirakatában erről még nincs tájékoztatás december utolsó napjaiban – csak egy év végi leltárazásról esik szó.

Mi lesz a díjcsomagokkal?

A díjcsomagok ára és tartalma nem változik, a nevük azonban igen: valamennyi esetben eltűnik a „DIGI” név. A vezetékes szolgáltatások nevében a „D FIX”, a mobil díjcsomagoknál „D MOBIL”, a műholdas termékek esetén pedig a „D SAT” váltja a szolgáltató eddigi nevét. Tehát például a DIGINet 1000 csomagot januártól D FIX 1000 néven keresse a számláján.

Utóbbi változtatásból az is következik, hogy a 4iG egyelőre nem egyesíti a vezetékes- és mobilszolgáltatásait, hiába szerepel majd mindenhol a One logója. Pedig a portfólióban bőven vannak párhuzamosságok, elsősorban a vezetékes otthoni szolgáltatások – TV, internet, telefon – terén.

Ahogyan az is kérdéses, mi lesz majd azokon a helyeken, ahol több infrastruktúrával is jelen van a cég – tehát a korábbi DIGI és Vodafone (UPC) egyaránt kiépített ott hálózatot. Ezekre bizonyára a következő hónapokban megszületik majd a válasz.

https://m.hvg.hu/tudomany/20241231_digi-one-magyarorszag-markavaltas-valtozasok-ugyfelszolgalat-digipont-uzletek

Válasz

M Imre üzente 1 éve

Beletaposott az áprilisi idillbe a díjkorrekció | 2024. május 6.

Áprilisban másodszorra nőttek a távközlési előfizetési díjak az inflációt követve gyakorlatilag az összes magyar szolgáltatónál, ami láthatóan váratlanul érte ügyfelek egy részét.

Az alapvetően javuló makrogazdasági környezetben kapta kézhez áprilisban több millió mobil- vagy vezetékes telekommunikációs szolgáltatásra előfizető ügyfél az előző évi infláció mértékéhez igazodó - attól kis mértékben elmaradó - mértékben korrigált havi előfizetési díjakat tartalmazó számláját, mely láthatóan meglepetésként érte az érintettek egy részét.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz (NMHH) tartozó Média- és Hírközlési Biztos közleménye szerint áprilisban több szolgáltatóval szemben érkezett beadvány az év elején érvényesített inflációkövető díjkorrekció miatt.

A szolgáltatók úgy nyilatkoztak, hogy a panaszos megfelelő tájékoztatást kapott a díjkorrekció bevezetéséről, annak mértékéről. Ennek ellenére az egyik szolgáltató kompenzációt nyújtott, egy másik felajánlotta a szerződés kötbérmentes megszüntetésének a lehetőségét az előfizetőnek.

A Biztos hosszú idő óta először nem tette közzé, hogy a hivatalhoz hány panasz érkezett, illetve azok mely szolgáltató gyakorlatát kifogásolták leginkább.
https://www.hwsw.hu/hirek/67609/inflaciokoveto-dijkorrekcio-media-es-hirkozlesi-biztos-nmhh.html

Válasz

Ez történt a közösségben:

M Imre írta 14 órája a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:

Üzenet Takács Péter, egészségügyi államtitkárnak!...

M Imre írta 14 órája a(z) Orosz befolyás Magyarországon videóhoz:

Helló Röfi, az utca hírmondója: Puzsér betelefonált a...

M Imre írta 15 órája a(z) Pom Pom meséi: Gombóc Artúr és a csokoládé videóhoz:

Csukás István: Pom Pom újabb meséi - hangoskönyv ...

M Imre írta 16 órája a(z) Lovas Rozi, Horváth János Antal, Lengyel Tamás, Molnár Áron – Elviszlek magammal (búcsúévad) videóhoz:

Azerbajdzsáni szellemfalu újjáépítése vs. magyar, ...

M Imre írta 16 órája a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:

Semmi extra, csak egy átlagos hét Magyarországon… ...

M Imre 16 órája új videót töltött fel:

M Imre írta 17 órája a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:

Ungváry Krisztián: „Nálunk nincsenek bárók, csak ...

M Imre írta 17 órája a(z) Szegénységi kérdőív (EU szegénységi index) blogbejegyzéshez:

Országos béradatokat torzítanak el az MVM-nél kiosztott ...

M Imre írta 17 órája a(z) Szegénységi kérdőív (EU szegénységi index) blogbejegyzéshez:

Mennyi a létminimum Magyarországon 2025-ben?...

M Imre írta 22 órája a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:

A punk New Yorkban soha nem halt meg, csak átalakult | 2025...

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu