Tisztelt Utasok! Az egész egy nagy színjáték:
mindig, mindent a járművezetőkre hárítanak: a BKV szétlopott vagyonát,
a rossz műszaki állapotokat és az Önök haragját. A szakszervezeteknek
is megvan az ára, a járművezetők pusztán eszközök céljaik
kizsarolására. Nyolcadikán egy utcára kierőszakolt busz kettészakadt.
Ez már nem a buszvezetők sara.
Az állami vállalatok és intézmények pénzkifizető
helyként funkcionálnak. A BKV sem marad ki a sorból. Miközben a sajtó a
BKV botrányaitól volt hangos, a BKV munkavállalói az egyre nehezebb és
elviselhetetlenebb munkakörülmények miatt szenvednek. Milliárdos
tanácsadói szerződések, 100 milliós végkielégítések, közben
katasztrofális ütemben romló műszaki állapotok, csökkenő munkaközi
pihenő idők. Miközben sokan tetemes vagyonra tettek szert a BKV-nál, a
munkavállalók a tükör radiál gumikhoz, a fék- és kormányhibás kocsikhoz
kellett hozzászokniuk. Rengeteg kisfőnök, féltve a kis pozícióját,
presszionálta a dolgozókat, hogy minden kocsit kilökjenek a kapun. A
kocsikiadás szent és sérthetetlen. A műszaki szolgálat minden hibára
rátette a pecsétet, hogy rendben. A műszaki kis emberek is féltették a
pozíciójukat, a főnökök presszionáltak, a dolgozok meg javítottak,
persze csak papíron.
Aba Botond idején jelképes összeget ugyan (100
Ft), de fizettek az utaspanaszért. Van is utaspanasz rendesen, igaz a
90%-a hazugság. Uszították az utasokat a sok szemétként kezelt
járművezető ellen. Antal Attila idején az volt a menő, hogy Regőczi
Miklós (akkor kommunikációs vezér igazgató helyettes) telikürtölte a
sajtót, hogy a járművezetők kétszázezreket keresnek, ezzel is a
járművezetők ellen tovább hangolni, az utasokat. Azt elfelejtették
hozzátenni, hogy amit hazudnak, az bruttó összeg, ebből száznál alig
visznek haza többet, az évek függvényében 130 ezer körül. Ennél egy
útszéli segédmunkás is többet kap, ott csak lapátolni kell. Nem kelnek
hajnal 2-kor, nem dolgoznak karácsonykor, nem támadják meg, nem köpik
le és nincsenek féllábbal a sírban, másik fél lábbal a börtönben. Igen,
börtönben, mert a BKV-tól lehet börtönbe is menni. Gátlástalanul
javítják a fék- és kormányhibás autókat is, tollal és pecséttel. Ha
megtörténik a baj, és a járművezető műszaki hibára hivatkozik, akkor
beviszik a buszt ugyanabba a garázsba, ahonnan reggel kilökték a kapun,
és megvizsgálják ugyanott, hogy nincs is műszaki hiba. A balhét meg
elviheti az, aki nem is tehet róla. Aba Botondnak és Regőczi Miklósnak
köszönhetően ma egy járművezetőnek illik önvédelmi eszközzel járni
dolgozni, sose tudhatja ki, mikor és miért támadja meg. Itt tartunk.
Ezekről sem a járművezetők tehetnek. A kamera-biznisz sem a
járművezetők miatt került képbe, csak valakinek eszébe jutott, hogy ha
biznisz van, akkor csurran, cseppen. (Jól megalapozta Aba és Regőczi).
Így került felszínre, így kezdtek el sajtózni arról, ami már hosszú
évek óta létezik. Azaz gyakran támadják meg a járművezetőket. Eddig
senkit sem érdekelt, de legfőképp ezekért is a járművezetőket
hibáztatták.
A műszaki állapotok kritikus helyzetbe kerültek.
Elég volt egy kicsit hidegebb idő, a kocsik sorra fagytak el. Ha nem a
kocsi fagyott el, akkor a buszvezető keze és lába a bekapcsolt
fűtéstől. Sajnos a buszvezetők körében alap, hogy a téli félévben fel
vannak fázva, fűtést soha sem javítanak. Még a sofőrét sem! Ilyenek a
munkakörülményeik. A felfázás állandó kellemetlenségeit nem ecsetelném.
Először december 21-én reggel omlott össze a tömegközlekedés, a műszaki
állapotok miatt. Horváth Csaba azonnal meglátta az okot: a
szakszervezet. Persze köze sem volt hozzá, ez pusztán az MSZP-SZDSZ
által befolyásolt városvezetés ajándéka volt karácsonyra. Azaz
mindenhonnan elvonjuk a pénzt, miközben magunk között osztogatunk. A
karbantartásra sem volt pénz, hát elfagytak. Ha a buszok tömegesen
mozgásképtelenné fagynak (levegős fékrendszer, vagy ha a motor
hűtőrendszere fagy el a motor megsül), hatalmas butaság a
szakszervezetre fogni. Horváth Csaba ezúttal se tudja miről beszél, de
beszél.
Január 1-jével lejárt a kollektív szerződés.
Kocsis az év végi szabadságán külföldön üdül a KSZ tárgyalás helyett,
ezzel is megmutatva, mennyire nem érdekli a dolgozók befizetetlen
csekkjei. A járművezetőknek karácsonykor és szilveszterkor is dolgozni
kell. Kocsis István a járművezetők bérét szeretné megtakarítani.
Karbantartásra már nincs pénz, bérre se legyen. De az igazi korrupciós
(pártfinanszírozós) csatornákat nem igazán szünteti meg. A BKV-nál
biztonsági őrök is teljesítenek szolgálatot.
A biztonsági cégek nem kevés pénzt zsebelnek be,
ezért a feladatért. Azonban a biztonsági őrök valójában ebből nagyon
keveset kapnak, mintegy óránként 400 Ft körüli összeget. Feketén! Igen,
feketén! Egyetlen biztonsági őr sincs bejelentve, mindegyik feketén
dolgozik! Igen, aki a metróbejáratoknál, a metróban, az éjszakai
járatokon teljesít szolgálatot, róluk van szó. Innentől kezdve a
biztonsági őr bármit is csinál, jogszerűtlen! Ennyi pénzért miért nem
jogkörrel ellátott ellenőrt, vagy kalauzt alkalmaznak? Ezen a csatornán
is megy a pártfinanszírozás, de a karbantartásra és a dolgozóknak nem
hagynak semmit! Nem a járművezetők lopták/lopják szét a céget, de
legyenek lojálisak, hiszen bajban a cég. Egy szűk réteg eldőzsölte,
elpártfinanszírozta a BKV vagyonát, az utasok által befizetett
viteldíjakat, a buszvezetők még a bérüket is adják oda. Ez volt az
utolsó csepp a pohárban. Nincs tovább.
Január 1-jétől egyre több munkavállaló tagadja
meg a forgalomképtelen buszok kivitelét. Egységben az erő, hiszen az
"egy fecskéknek" hamar elvették a kedvét. Minden busznak ki kell menni.
Lassan a '70-es, '80-as évekbe jutunk vissza, amikor is többször
előfordult, hogy a kocsikiadás miatt a motor nélküli buszt kivontatták
utcára a sofőrrel együtt, majd a sofőr ott kért szerelőt és
visszavontatták. Akkor ez még jó poén is volt, papíron meglett a
kocsikiadás, de akkoriban a járatsűrűség is duplája volt és volt
karbantartás. Az utasok joggal voltak elégedetlenek, hogy nincs elég
busz az utcán, rengeteg járat maradt ki. Pontosan nem értem az
MSZP-SZDSZ hőzöngéseit sem, hiszen ők már többször járatot akartak
ritkítani.
Híresebb ügy az üres Kisföldalattiról készült
hamis videó, mely szintén Regőczi Miklós nevéhez fűződik. A
forgalomképtelen buszok benn maradtak a garázsban, a sajtó által csak
kisebb hibának nevezett „egy lámpa nem ég” hibával is. Kende Péter
forgalmi főmérnök rendelte el, hogy csak hiánytalanul működő utastéri
világítással mehet a busz forgalomba. Forgalmi utasítás szerint, ha a
lépcsővilágítás meghibásodik, akkor forgalomból is ki kell állni.
Az értelmetlen szabályokat sem a buszvezetők
hozták. A BKV hajtóvadászatot indított a szabályos munkavégzők ellen,
Munkásőrséget (szuperkontroll-csoport) szervezet. A Munkásőrségben
jegyellenőrök és humán szakemberek is részt vettek. Az igazi kérdés
csak az, hogy ezeknek az emberek hogyan el tudják dönteni egy buszról,
hogy forgalomképes-e vagy sem. A VEKE a munkaügyi vitában lelkesen
támogatja a BKV-ét, noha korábban ők is támadták a műszaki állapotok
miatt.
A következő BKV-VEKE húzás, a Magyar Nemzet
címlapján volt: a busz nélkül maradt sofőrökön vezethetik le dühüket az
utasok. Mintha a sofőrök tehetnének mindenről. Ahogy mindig, ők
mindenért a bűnbakok. Kitalálták, hogy akinek nem jut busz, az menjen
ki a végállomásra utast tájékoztatni, bocsánat, legyen ő a köztéri
bűnbak, akit köpjenek le, alázzanak meg. Ahogy azt megteszik vezetés
közben is az utasok. Pedig szerencsétlen semmi mást nem csinál, vagy
csinálna, mint szabályosan végezné a munkáját. Ha hagynák. Ha nem
kényszerítenék szabálytalanságra.
Javul a kocsikiadás, a Munkásőrség sikeres.
Minden buszt kilöknek az utcára. Közben a kilökött busz Gazdagréten
kettészakad (BPI-144), a trolibusznak kiesik a kereke (714 pályaszámú).
Nem ez volt az első kettészakadó busz. Korábban maga a BKV dicsekedett
vele, hogy milyen rosszak a buszok, újságírókat hívott Cinkota
garázsba, hogy megmutassák milyen az a busz, amelyik a Rákóczi úton
kettészakadt. Ezúttal is biznisz volt a háttérben.
Antal idejében az volt a cél, hogy nem adunk
pénzt karbantartásra, a buszok legatyásodnak és lesz beszerzés.
Biznisz, tudják, csurran-cseppen. Volt is egy tender Antal idejében,
amit csak mutyitenderként ismernek. Bűzlött az egész ügy a
korrupciótól, így inkább „nagyvonalúan” nem lett belőle semmi. Végül
Antalnak távozni kellett a cégtől. A Nógrád Volántól jött a BKV-hoz,
most a Vértes Volánt nyomorítja. Jó ember, jó a fekvése. De meddig lesz
MSZP-SZDSZ?
A szakszervezet blöffölt akkor, amikor szabályos
munkavégzéssel fenyegetett. Ők sem számítottak rá, hogy a szabályos
munkavégzésben ennyi erő van. Azért sem számítottak rá, mert ez már egy
kicsit kiment az irányításuk alól. A dolgozóknak betelt a poharuk, hogy
mindenért őket kiáltották ki bűnbaknak, mindenért őket hibáztatják. A
szakszervezet már felhasználta a dolgozókat egyéni érdekeik
megvalósítására (megzsarolásra), azonban nehezen foghatóak innentől
kezdve vissza a dolgozók. Ez már rég nem a bérről szól. Élő példa
Cinkota garázs. Érdekesen hirtelen megjavultak az autóik, jelentősen
nőtt a kocsikiadásuk. Ez azt jelenti, hogy a járművezetőket újra rá
tudták kényszeríteni, hogy forgalom képtelen autókkal dolgozzanak. A
Cinkota Autóbusz Szakszervezet (CINASZ) elnöke Nemes Gábor. Nemes Gábor
nem először árulta vagy árulná el a dolgozók érdekeit. 2007. december
17-ére meghirdetett sztrájkot lemondták. Mégpedig azért, mert a
munkaadó felkínálta a nagy semmit. Ezt a megállapodást, nagyon titokban
tartották. Ilyen megállapodásért nem maradhat el sztrájk. Vajon ez
miért volt jó Nemesnek?
A semmit sem eredményező megállapodás:
A mostani árulók közt van Szabó István is a
Budapesti Trolibuszközlekedési Dolgozók Szakszervezetének (BTDSZ)
elnöke. Ő az elsők között írta alá a juttatások megvonását, illetve
támogatja a rossz műszaki állapotban lévő járművek utcán való
közlekedését.
Szabó néhány éve még a 76-os troli vonal
csoportvezetője volt, közben szakszervezeti vezető. Idővel le kellett
mondani a csoportvezetői posztról, mert mégis hogy néz ki, hogy hétfőn
a munkaadó érdekeit képviselem csoportvezetőként, kedden meg a
munkavállaló érdekeit szakszervezeti vezetőként. Szabó jól időzített,
mert végül a BKV felügyelő-bizottságában kötött ki, szakszervezeti
delegáltként. Felügyelő-bizottsági tagsági munkájáról senki nem hallott
semmit, valószínűleg ő is csak egy bólogató János volt, felőle is
nyugodtan szétlophatták a céget.
2009-ben a BTDSZ, azaz Szabóék, nyílt napot
szerveztek a troli garázsban. A civilek is betekintést nyerhettek
szeptember 26-án a garázs életébe.
A rendezvény keretében, a 239 pályaszámú troli
csápos emelővel fel volt emelve és megtekinthette a nagyérdemű a
trolibusz alját. A nagyérdemű meg is tekintette, hogy a BKV-nál az a
szokás, hogy a "B" tengelyen a dupla keréknél belülre szokás tenni a
"kopasz" gumit, mert azt nehezen veszi észre a járművezető és az utas.
Tisztelt utasok! Ne merjék megnézni a buszok, trolik gumijait, mert
esetleg olyat látnak, amit nem kéne.
Szabó munkájáról is lehet érdeklődni személyesen,
hogy milyen érdemei vannak a BKV-val kapcsolatban a
06-1/46-16-500/246-52 mellék, 06-1/262-37-33, esetleg mobilon is el
lehet érni: 06-20/459-93-41. Ha esetleg ez sem jönne be: szabo.istvan
csiga bkv.hu.
Földényi Györgyről tudjuk, hogy nyugdíjba készül,
ő most BKSZSZ-nek (Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége) az
elnöke. Korábban a KAÜSZ (Kilián Autóbusz Szakszervezet) elnökeként egy
Volvo turistabuszért árulta el a sztrájkot (a szakszervezet kapta meg).
Félek, hogy ez a sztrájk is el lesz adva. Utasok
és járművezetők, egyaránt inni fogjuk a levét. Pénzt karbantartásra nem
fognak adni, pedig a busz állapota nem a korától függ, hanem a
karbantartástól. Akik pusztán csak a busz életkorával jönnek, azok
hazudnak!
11-én, a sztrájk előestéjén már maga a BKV is
úgy gondolhatta, hogy nem fogja tudni garantálni a sztrájktörők testi
épségét. Ezért este pánikszerűen - kis túlzással - rabolták el a
buszokat több végállomásról.
Egy ellenőrzési és intézkedési joggal rendelkező
személy felszólította a járművezetőt, hogy azonnal szálljon le a
buszról és menjen haza. Volt, hogy 20-25 sztrájktörő "várt" arra, hogy
eltakarodjon a buszról. Miután átvették a buszt, a BKV szerint
biztonságos helyre vitték, ahol nem lincselik meg a sztrájktörőket. A
Hírszerző szerint 1 fő autóbuszvezetőt előállított a rendőrség, miután
nem hagyta "elrabolni" a buszt. Sajnos rosszul áll a szénája,
szerencsétlennek egyedül kell megvédenie magát a lerohanók állításával
szemben. Ki tudja, mi az igazság?
Tisztelt buszvezetők! Holnaptól a saját érdeketekben vezessetek be
grimasztilalmat, mert esetleg még előzetesbe kerültök, ha egy
sztrájktörőre csúnyán néztek!
A reggel sem volt eseménytelen. A cinkotai, óbudai, kelenföldi és
dél-pesti autóbuszgarázsokban 100%-os volt a sztrájk. A kőbányai
garázsban (itt vegyesen vannak buszok és trolik) kb. 10-15%-ra a
trolibuszvezetők és 80%-ra tehető az autóbuszvezető sztrájkolók aránya.
A kőbányai garázsban Szabó István (BTDSZ) és csapata még a jelentkezés
előtt megpróbált "ráhatni" a járművezetőkre, hogy menjenek ki dolgozni.
A BTDSZ (Budapesti Trolibusz Dolgozók Szakszervezete) teljes gőzzel a
sztrájktörésen dolgozott. Vélhetőn Szabó 100%-os busz- és trolikiadási
vállalását kellett volna teljesítenie. Nem jött össze.
Szabó a következő közleményt plakátolta ki:
"Visszautasítjuk azt, hogy bármely
szakszervezeti vezető, kolléga elérhetőségét a hozzájárulása nélkül
valaki vagy valakik feltegyék egy bizonyos honlapra, és ezzel
veszélyezteti az érintett család biztonságát, ami ráadásul jogosulatlan
adatkezelésnek minősül. Ezzel a húzással nem lehet minket
megfélemlíteni. Persze, hogy ez megtörtént, abban nem kis szerepe van
némely szakszervezet tisztségviselőjének és tagjának. Tisztességgel azt
is el kell mondanunk, hogy ez csak 1-2 ember, a többség nem ilyen.
Amennyiben levelek (hirdetmények) kimerítik a rágalmazást vagy egyéb
Btk.-ba ütköző cselekményeket, ügyvédjeink megteszik a feljelentést.
Mint ahogy tesszük ezt a legutóbb kitett hirdetmény esetében is, bár
természetesen az aláírást megint nem vállalták, de hát ez van." (Ld.
itt is.)
Itt a helye, hogy elnézést kérjünk Szabó úrtól, hogy 10-én megadtuk egy
bizonyos honlapon (szupertitkos: kuruc.info) a telefonos
elérhetőségeit, és veszélyeztettük az érintett család biztonságát.
Amennyiben mégis szeretnének csevegni egy picit a BTDSZ
tevékenységéről, vagy épp Szabó Úr BKV FEB (Felügyelő Bizottság)
semmittevéséről, úgy a
BTDSZ
honlapján található telefonszámokon tudnak érdeklődni, esetleg egy
kis segítséget felajánlani az önzetlen, áldozatos munkájukhoz.
Reggel Demszky Gábor főpolgármester nyilatkozott az MTV Ma Reggel című
műsorában. Szerinte a szakszervezetekkel együtt harcolták ki, hogy az
államtól 25 milliárd forintot kapjon a BKV. Ezzel az állítással a
szakszervezetek és a munkavállalók is maradéktalanul egyetértenek.
2008. április 7-én az állami támogatásért sztrájkolt egységesen az
összes BKV-s munkavállaló (busz, troli, metró, villamos, HÉV, fogas)
Demszky megrendelésére. Akkor Demszkyt sem érdekelte az utas. Azon a
napon még annyi szolgáltatás sem volt, mint ma (12-én). Demszky az
utasok szívatásával, a szakszervezet és a munkavállalók (akik a sztrájk
idejére nem kaptak bért!) segítségével zsarolta ki az állami
támogatást, cserébe elvonná a karácsonyi pulykapénzt a BKV
munkavállalóitól.
Demszky szerint az elmúlt 4 évben mintegy 1
milliárd forint folyhatott el a BKV-nál jogtalanul, épphogy azt nem
mondta, hogy ez a BKV költségvetésében szinte jelentéktelen aprópénz.
Csak az AAM Zrt. és tanácsadói-szerződés volt 2,5 milliárd, azóta sem
tudom, milyen okos tanácsot tudtak adni 2,5 milliárd forintért.
Kapaszkodjanak meg, a karácsonyi pulykapénz,
amiről megy a vita, 500 milliós tétel, azaz a 2,5 milliárdos tanácsnak
pusztán az ötöde, és több mint tízezer munkavállalót érint. A
jelentéktelen 1 milliárdnak meg csak a fele. Ezek mellett már említeni
sem érdemes, hogy a 4-es metróra 100 milliárdjával talicskázzák ki a
pénzt. Pontosan nem értjük, miért is kellett ennyire elmérgesíteni a
helyzetet, és azt sem, hogy azt az aprópénzt miért nem adják meg a
dolgozóknak.
Demszky egész komolyan azt hazudta, hogy a 90
milliárdos adósságállomány a felelőtlen bérgazdálkodás következménye. A
felelőtlen bérgazdálkodás pedig a folyamatos sztrájkfenyegetés
következménye (szegény Aba Botond). Az aljas trükköt sajnos nem árulta
el, csak mutogat a járművezetőkre, hogy ők a bűnbakok. Demszky legfőbb
játékszere a 20 éve alatt a BKV volt, vagyis az utasok és járművezetők.
A BKV nevére vettek fel rendszeresen hitelt, majd a BKV finanszírozott
út- és közműfelújításokat ebből a hitelből, meg ne említsem véletlenül
a Haller utca felújítását. Valljuk be, ehhez a BKV-nak semmi köze.
Azonban a BKV szándékosan el lett adósítva a hitelekkel (amiből út- és
közműfelújítást fizetett a BKV és nem a buszokra költötte), majd
Demszky mindig ment az államhoz, hogy eladósodott a BKV, a BKV nem
állhat meg. Az állam pedig, nagy nehezen, de mindig fizetett. Először
Veres János intett be neki, megelégelve az állam lehúzását.
Napközben több alvállalkozó és munkavállaló törte a sztrájkot,
elsősorban trolibuszvezetők. Az alvállalkozók között jelen volt a
Vértes Volán, aminek a vezérigazgatója a BKV-tól (korrupció gyanújával)
kibukó Antal Attila, és a Volánbusz, amely nemrég botrányos körülmények
között kínai buszt akart beszerezni magyar helyett. Végül a KDB
(Közbeszerzési Döntőbizottság) a magyar gyártót hozta ki nyertesnek.
Jelen volt még továbbá a Hatvani Volán két busszal és a Viszló Transz.
Értesüléseink szerint több járművezető nem vállalta a BKV-s
sztrájktörést. Holnap (13-án) feltételezhető, hogy a Volán kiszáll a
sztrájktörésből.
Cinkota, Dél-Pest, Kelenföld és Óbuda autóbuszgarázsokban bombariadó
volt, Dél-Pesti garázsban kétszer is.
A jelenleg kialakult helyzetben vélelmezhető, hogy a legfőbb bűnös maga
Demszky Gábor főpolgármester, de Kocsis István szerepét sem szeretnénk
kisebbíteni.
Kapcsolódó hírek:
Az MSZP nem létezik?
Mennyire erős ma az egykori és mai titkosszolgálatok gazdasági és más érdekcsoportosulásokat összekötő háttérhatalmának szövevénye?
Mire költ a BKV 2012-ben?
Színlelt szerződések, teljesítés nélküli megbízások, hamis bizonylatok: Ismerje meg a BKV gyanús szerződéseit