Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Divat lett mostanság a hazai televíziós műsorkínálat színvonalának
bírálata. Mi tagadás, van is ezeknek alapja, nem is pici. A médiával foglalkozó
szaklapok és közéleti újságok gyakran fintogoratnak emiatt, de azért tegyük
hozzá: a „gagyi" színvonalú produkciókat tömegekhez eljuttató mainstream
csatornák mellett vannak igen hasznosak is. Ha nem lenne egyre kevesebb az
idegen nyelven fogható adásokból a magyarországi kínálatban, akkor nyelveket
lehetne tanulni, külföldi hírműsorokat, természetfilmeket nézhetnénk. Most
lépjünk is túl gyorsan a színvonal kérdésén, mert nyilván mindenkinek egyéni
döntése, hogy beengedi-e az otthonába a televíziók kínálatát vagy sem, illetve
mit néz.
Pontosabban
mostanáig azt gondoltam, hogy egyéni döntés. Az elmúlt hónapokban átélt
„élményemből" következtetve viszont mintha mégsem minden így lenne.
Történt ugyanis, hogy új helyre költöztem nemrég, és tévészolgáltatást
szerettem volna rendelni. Hírfüggő újságíróként elsősorban hazai és külföldi
hírműsorokat, valamint tudományos csatornákat nézek. Miután sokszor írtunk már
a hírközlési hatóság
Tantusz nevű internetes szolgáltatásáról, ahol a lakcímünket megadva kapunk
egy részletes listát az ott elérhető műholdas, földfelszíni és kábeltévés
szolgáltatásokról, a csatornakínálat és az ár-érték arány hosszas mérlegelése
után egy ismert
műholdas szolgáltató weboldalán keresztül leadtam a rendelést két szobába
való kiépítésre, összesen 51 csatornára. Ezen a nyári napon még azt ígérték:
egy héten belül nézhetem is ezeket.
Végül
2-3 hét múlva, némi sürgetés után ki is jött egy szerelő, aki rögtön azzal
indított, hogy a műholdas tévé tányérját vagy a ház oldalára lehetne
elhelyezni, vagy a tetőre, de a házfal eleve kiesett a helyi adottságok miatt,
ugyanis onnan az antenna nem látna rá a műholdra, és „különben is, a ház
oldalára való felszerelés nem szabályos". Marad hát a tető - mondta, én
pedig már nyitottam is lelkesen a padlásfeljárót, hogy akkor tessék is
nekilátni. Ja, nem úgy van ám az! - mondta a szerelő. A tetőre ugyanis
antennakiállást kell építeni, erre pedig a szolgáltató embere nem volt
hajlandó, még a szolgáltató weboldalán meghirdetett szerelési díjon felül sem.
Újabb csalódás tehát: a szolgáltató korábban „elfelejtette" megemlíteni,
hogy a szerelési díjba nem foglaltatik bele az antennakiállás kialakítása, és
szerelőjük még extra pénzért sem csinálja meg. A magyarázat szerint azért, mert
nem tudják felvállalni felelősséget arra az esetre, ha a tetőn végzett
munka után esetleg beázik a padlás.
De a szakembernek rögtön volt egy „jó" tippje. Vegyem meg az alkatrészeket, fűrészeljem a megfelelő méretre, majd menjek ki a tetőre, és csináljam meg én magam, aztán hívjam fel és felrakja a tányért. Hogy mi?! Én, aki tériszonyos, menjek fel a tetőre?! - Így olcsóbb is - mondta, majd beült a kocsijába, és elvonult, de még előtte hozzátette, hogy a kétszobás műholdas megoldásuk esetében az egyik szobába összesen négy kábelt kellene levezetni, a falba viszont csak két kábel fér el, vagyis falat kellene vésni a frissen épült házban, de egyébként is: ez gyengébb minőségű konstrukció. De van megoldás! Rendeljem meg a néhány száz forinttal többe kerülő másik konstrukciójukat, és akkor szobánként két kábel lesz, tehát vésni sem kell, ráadásul a képminőség is jobb lesz. Mondanom sem kell, hogy ezekkel az információkkal is akkor szembesültem először.
Újabb
hívás az ügyfélszolgálatnak... Az ügyfélszolgálat természetesen készséges:
ígéri, hogy küld egy másik szerelőt, aki már hajlandó a tetőre kimenni és amúgy
is univerzális szakember. Az ígéret szép szó, csak azt nyilván az
ügyfélszolgálat sem tudta előre, hogy ezt az univerzális szakit nehéz lesz
megtalálnia - olyannyira, hogy egy hónap alatt sem sikerült. Persze lett volna
más megoldás is: kerestem a neten egy árbocszerelő szakembert, aki - mint
ígérte - öt számjegyű összegért kialakítja a műholdvevő helyét, majd pedig
ismét, sokadjára kihívom a műholdas cég szerelőit is, hogy akkor már tegyék fel
az antennát, kábelezzenek, hozzák a dekódert stb. Az már csak hab a tortán,
hogy persze az árbocszerelő nem jött a megbeszélt időre, aztán a következőre
sem, végül pedig, többszöri halasztás és pár hét után végleg megváltunk
egymástól. Mivel egy szakemberkereső
közösségi oldalon találtam, ezek után a mester értelemszerűen meg is kapta
az 1-es osztályzatot, mire ő, legalább ilyen értelemszerűen (lásd szolgáltató)
felhívott meglehetősen emelt hangon, nyomdafestéket nem tűrő szavakkal, hogy
kérdőre vonjon emiatt.
Hát így vagyok még mindig tévéelvonón 2010 végén is, úgy, hogy nyár végén rendeltem meg a szolgáltatást. Válság van - mondják a szolgáltatók. A bevételek csökkennek, az ügyfelek elfordulnak tőlük. De hol vannak ebben az országban az igazi szolgáltatók?
|
|
M Imre írta 2 órája a(z) Csak hivatkozási alapnak kellettünk a kormányzatnak - Interjú Lővei Pállal blogbejegyzéshez:
Az Oszakai Világkiállításon mutatták be az Új Nemzeti ...
M Imre írta 2 órája a(z) Az iskola és a bambusz irányítótorony blogbejegyzéshez:
Tudjuk, hogy az oktatási rendszerben valami nagyon ...
M Imre 9 órája új videót töltött fel:
M Imre írta 1 napja a(z) DTK: Elviszlek magammal - Zacher Gábor videóhoz:
"A legtöbb ember azt hiszi, hogy a koka-levél hatásaiért ...
M Imre írta 1 napja a(z) DTK: Elviszlek magammal - Zacher Gábor videóhoz:
A maté tea fő hatóanyagai: Koffein (matein): Stimuláns, ...
M Imre írta 1 napja a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:
VIZSGÁLAT A VIP ELLÁTÁS ÜGYÉBEN - Vizsgálatot indított...
M Imre írta 1 napja a(z) Civil szervezetek közös nyilatkozata Magyarország nemzeti parkjainak, természetvédelmi területeinek és természeti értékeinek védelmében blogbejegyzéshez:
Több száz fát vágtak ki a 11. kerületi Madárhegyen, hogy az ...
M Imre 2 napja új képet töltött fel:
M Imre 2 napja új videót töltött fel:
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!