Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Ezt nem lehet elég korán elkezdeni, s ennek eszköztára szinte végtelenül tág. Meg kell teremteni gyermekeink számára az ehhez megfelelő tárgyi és szellemi környezetet, s nyilvánvaló, hogy a mai szekularizált, értékválságban szenvedő társadalomban ez a feladat elsősorban a családra, a szülőkre, nagyszülőkre hárul.
Lehet, hogy sokak számára paradoxonnak hat, de megfelelő gyökerek, kötődések nélkül nem lehet igazán szabadnak lenni. Ezt igazolják a múlt rendszer tapasztalatai is.
Az elmúlt évtizedekben, tehát a kommunizmus időszakában épp ezeket a gyökereket akarták központilag elvágni, hiszen az internacionalista, központosított nevelés útjában álltak, mellyel a rendszer végső célja az internacionalista, ráadásul lehetőleg kommunista embertípus kialakítása volt.

A rendszer jól képzett főideológusai tudták, hogy a gyökerekkel, család-és nemzettudattal, szilárd identitással rendelkező ember sosem lesz a totalitárius államhatalom által irányítható, s főleg nem lesz annak támasza, fenntartója, önkéntes kiszolgálója. Éppen ezért igyekeztek a nevelést már bölcsődés kortól számukra megfelelő irányba terelni, s a család, valamint az egyházak számára minél kisebb teret hagyni a „polgári csökevények” s „vallásos babonák” továbbadására.

A kommunista ideológia hirdetői mesterien bomlasztották szét a „szabadság kis köreit”, amelyekre nem volt rálátásuk, s amelyek útjában álltak a közgondolkodás, a közbeszéd általuk való, céljaiknak megfelelő tematizálásának. Ahol szükségét érezték, ott persze a direkt terror eszközeit is felhasználták ehhez.
Szétverték a civil szerveződéseket, a cserkészmozgalmat, államosították a központilag hirdetett ideológiától eltérő nevelési elveket képviselő egyházi oktatási intézményeket, s felszámolták a hagyományos faluközösségeket.
Akik a hagyományos székely faluközösségeket, a korábban évszázadokon át élő és virágzó székely jogrendet vizsgálják, kezdenek rájönni, ha egyéb okokból még nem sejtették volna, hogy közel sem csupán gazdasági célok álltak a romániai kollektivizálás hátterében, hanem ezzel mérték az utolsó csapást a hagyományos paraszti életformára, értékrendre – vagyis a hagyományos, szerves rendre.
Fájdalommal állapíthatjuk meg, hogy mindez nálunk sem volt másképp.
A totalitárius kommunista rendszerek ugyanígy verték szét a szerves fejlődés eredményeként kialakult polgárságot és nemességet is, eltüntetve természetesen az ezekkel a társadalmi kategóriákkal együtt járó kultúrát, életformát.
Kommunista iránymutatás
Noha elsősorban demográfiai okokkal indokolták az „asszonynak szülni kötelesség, lánynak szülni dicsőség” – Ratkó – korszakhoz kapcsolható iránymutatását , a mondat második fele nyilván nem csak ezért született. A “lánynak szülni dicsőség” meghírdetése fele a kommunisták reményei szerint az utolsó roham kezdete volt az isteni világrend, a teremtés rendje s persze a család ellen. Tudjuk, cél volt a múltat végképp eltörölni…
A kommunizmus látszólag összeomlott, de mára csupán a módszerek változtak. A végtelenül lepusztított tudatállapotú, kiirtott gyökérzetű, ezért különösen védtelen társadalmunkra most a fogyasztói létmodell szakadt rá.
A rendszer legfőbb fenntartói, urai ma már nem kommunista embert, hanem egyszerű fogyasztókat, konzumidiótákat akarnak nevelni, akiknek fő feladata saját munkaerejük és lehetőségeik öntudatlan kizsákmányolásával a most uralkodó világrend, vagyis a fogyasztói társadalom fenntartása.

A család, a nemzeti öntudat, a keresztyén hit számukra ma is ellenség. Az Istenben hívő, a teremtés és a haza értékeit megtartó, napi szükségletein túl gondolkodó ember számukra útban van. Ez egyetlen szempontból lehet örömteli: azt mutatja: igenis egyéni felelősségünk, napi döntéseink függvénye, hogy miképp alakulhat a közös jövőnk!
Aki a kötődő nevelést választja, sokat tehet nemzete és gyermeke egészséges fejlődéséért, a fenntartható fejlődésért, valamint a nemzettudat helyreállításáért!
Mi a magunk eszközeivel e döntést szeretnénk mindenki számára elérhetővé, megélhetővé tenni!
Következő írásainkban reményeink szerint azt tudjuk megmutatni, mi miképp próbáljuk megvalósítani a nemzeti nevelést, s ily módon valóban szabaddá tenni gyermekünket, leendő gyermekeinket.
|
|
|
M Imre írta 11 órája a(z) Orosz befolyás Magyarországon videóhoz:
Miért szolgálja ORBÁN Putyint? :- o Összeáll a mozaik Juhász ...
M Imre írta 16 órája a(z) Kicsivel később: most (tíz éves a Fortepan) blogbejegyzéshez:
Klaus Kampert photography https://www.facebook....
M Imre írta 20 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Ez a világháborús zene könnyen megzavarja az orosz ...
M Imre írta 2 napja a(z) A megértés vágya - online beszélgetés Dr. Karikó Katalin biokémikussal videóhoz:
Karikó Katalin a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtárba látogat | 2025...
M Imre írta 2 napja a(z) Színházi világnap 2021. | Helen Mirren üzenetét Kováts Adél olvassa fel (Radnóti Színház) videóhoz:
Cserhalmi György újra színpadra lép! | 2025. november 7. ...
M Imre írta 2 napja a(z) Ismeri a szandi mandit? (Gyarmathy Lívia, 1969. | részlet) videóhoz:
Enyedi Ildikó FIPRESCI- életműdíjat kap Különleges ...
M Imre írta 2 napja a(z) Szép (?) új világ... (a könyv) képhez:
Mikó Istvántól tanulhatunk mesét olvasni a Libri első ...
M Imre írta 2 napja a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:
„Nem kell beleroppanni a művészetbe” – A Freeszfe ...
M Imre írta 3 napja a(z) Váratlanul visszakapta 0444-es technikai számát a MET blogbejegyzéshez:
„Ez Orbán Viktor személyes, buta bosszúja” – Iványi...
M Imre írta 3 napja a(z) VALÓTLANUL: Fekete kampányok az Orbán-rendszerben (Magyar Jeti Film) videóhoz:
... súlyos adatbotrány - forró napok a kampányban 444.hu |...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!