Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A közeljövőben a telefonok és a televíziók után az autók, a kávéfőzők és
más eszközök is "okossá" válhatnak. Az új lehetőségek egyúttal új
kockázatokat is jelentenek.
Christie Dudley, a Santa Clara University IT-biztonságkutatója az
autókba 3-4 év múlva beépítendő, Digital Short Range Communication
(DSRC) technológián alapuló rendszerektől tart.
A DSRC-re épülő megoldások azon túl, hogy biztonságosabbá, gyorsabbá és
rugalmasabbá teszik a közlekedést, hiszen tájékoztatják a vezetőt a
meglévő és a kialakuló dugókról, útépítési munkákról, komoly problémákat
is okozhatnak. A DSRC-rendszerek hatótávolsága 380 méterig terjed és
lehetővé teszik nem csak a járművek közötti, hanem a gépkocsik és az
infrastruktúra közötti kommunikációt is. Így például az útpadkában
elhelyezhet egység közvetve jelezheti az autósnak az esetleges közeli
útlezárást, aki másik sávba válthat vagy alternatív útvonalat kereshet.
"A DSRC bevezetésének és alkalmazásának egyik fő oka a biztonság" -
emelte ki a szakember. Az Egészségügyi Világszervezet szerint a halálos
kimenetelű autóbalesetek 25 százalékát meg lehetne előzni, s ebben ez a
technológia is főszerepet játszhatna azáltal, hogy figyelmeztető
feliratokat vagy hangjelzéseket közvetít a vezetőknek. Michigan államban
több ezer gépkocsi bevonásával tesztelték a technológiát. Miután ez a
próbaidőszak lezárul, a DSRC zöld utat kap. A következő 3-4 évben ezek a
rendszerek az új járművek alapfelszerelései közé tartoznak majd, a
projektben az összes nagy amerikai, európai és ázsiai gyártó részt vesz,
s már a szükséges hardverek is készülnek. Németországban már
alkalmazzák a DSRC-t, míg az Amerikai Egyesült Államok közlekedési
minisztériuma még fontolgatja, hogy kötelezővé teszi a használatát.
A DSRC-egységekkel felszerelt autók minden tizedmásodpercben továbbítják
a jelentéseiket, így a rendszer hatótávolságán belül bármely másik
gépkocsit tudnak figyelmeztetni a lehetséges veszélyekre. Bár a
járműveket nem látják el külön azonosítóval, de a továbbított üzenetek
titkosítva vannak, méghozzá az illetékes közlekedési hatóság által
kiállított tanúsítvánnyal. Ennek alapján lehetőség nyílik az egyes autók
azonosítására, így az emberek nem közlekedhetnének anonim módon.
Dudley azt javasolta a gyártóknak, hogy a tanúsítványokat bizonyos
időközönként újítsák meg, például minden 100 kilométer vagy minden
elindulás után, de a gyártók a biztonsági kérdések helyett sokkal inkább
azzal foglalkoznak, hogy a DSRC és a tanúsítványok segítségével
személyre szabott reklámokkal áraszthatják el a vezetőket. Emellett
felmerült az is, hogy a rendőrség ellenőrzésekre használhatja az
üzeneteket, megállapítható például, hogy ki hajtott túl gyorsan vagy
ment át a piroson. További aggályokat vet fel, hogy a rendszer nem
igazán védett, így a hackerek könnyen hamis üzenetekkel áraszthatják el,
aminek beláthatatlan következményei lehetnének.
sg.hu
|
|
M Imre írta 14 órája a(z) Egy ukrán újságíró írása 10 dologról, amit a Nyugatnak tudnia kell a kijevi helyzetről blogbejegyzéshez:
Az izraeli impulzusbomba, amivel visszarepítheti Iránt a ...
M Imre írta 14 órája a(z) Elon Muskról és emberszerű robotjáról, optimusról: Bazsó Gábor, szakújságíró (F.P.62.) videóhoz:
Boston Dynamics: új Atlas http://autovezetes.network....
M Imre írta 15 órája a(z) „A saját döntésünk, hogy nem felvételizünk az SZFE-re” – diákok írtak nyílt levelet Vidnyánszkynak blogbejegyzéshez:
Udvaros Dorottya férfiszerepben látható – A népszerű, jelenleg...
M Imre írta 15 órája a(z) Helyközi Járat néven hat magyar szerkesztőség fogott össze, hogy minél több emberhez jussanak el a vidék ügyei blogbejegyzéshez:
HVG: távozik Dezső András tényfeltáró újságíró és Nagy...
M Imre írta 15 órája a(z) Hit Rádió: vendégünk dr. Gál András, a bicskei gyermekotthon áldozatainak ügyvédje videóhoz:
Még 106 református értelmiségi írta alá azt a nyílt levelet, amely...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: 44. Budapesti Tavaszi Fesztivál | Április 29-től május 12-ig 30 helyszínen, közel 50 program lesz látogatható 2024.04.29.
M Imre írta 16 órája a(z) Mi a véleményed a klub tartalmáról? fórumtémában:
A héten az Egyesült Arab Emírségekre és Ománra ...
M Imre írta 16 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
„Sunnyogva beterjesztett kormányzati szándék” – ...
M Imre írta 16 órája a(z) Orbán Viktor személyisége blogbejegyzéshez:
„Ide kell jönni, hogy valaki értse, mi van itt ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Schmidt Éva emlék-idő sorozat, újra kezdődik - folytatódik | 2024. április 19. 18:00, Sambhala központ: l. ker Attila u 123. 2024.04.19.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!