Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a NetPolgár - Digitális Irástudó klub közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
M Imre
NetPolgár - Digitális Irástudó klub vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A közeljövőben a telefonok és a televíziók után az autók, a kávéfőzők és
más eszközök is "okossá" válhatnak. Az új lehetőségek egyúttal új
kockázatokat is jelentenek.
Christie Dudley, a Santa Clara University IT-biztonságkutatója az
autókba 3-4 év múlva beépítendő, Digital Short Range Communication
(DSRC) technológián alapuló rendszerektől tart.
A DSRC-re épülő megoldások azon túl, hogy biztonságosabbá, gyorsabbá és
rugalmasabbá teszik a közlekedést, hiszen tájékoztatják a vezetőt a
meglévő és a kialakuló dugókról, útépítési munkákról, komoly problémákat
is okozhatnak. A DSRC-rendszerek hatótávolsága 380 méterig terjed és
lehetővé teszik nem csak a járművek közötti, hanem a gépkocsik és az
infrastruktúra közötti kommunikációt is. Így például az útpadkában
elhelyezhet egység közvetve jelezheti az autósnak az esetleges közeli
útlezárást, aki másik sávba válthat vagy alternatív útvonalat kereshet.
"A DSRC bevezetésének és alkalmazásának egyik fő oka a biztonság" -
emelte ki a szakember. Az Egészségügyi Világszervezet szerint a halálos
kimenetelű autóbalesetek 25 százalékát meg lehetne előzni, s ebben ez a
technológia is főszerepet játszhatna azáltal, hogy figyelmeztető
feliratokat vagy hangjelzéseket közvetít a vezetőknek. Michigan államban
több ezer gépkocsi bevonásával tesztelték a technológiát. Miután ez a
próbaidőszak lezárul, a DSRC zöld utat kap. A következő 3-4 évben ezek a
rendszerek az új járművek alapfelszerelései közé tartoznak majd, a
projektben az összes nagy amerikai, európai és ázsiai gyártó részt vesz,
s már a szükséges hardverek is készülnek. Németországban már
alkalmazzák a DSRC-t, míg az Amerikai Egyesült Államok közlekedési
minisztériuma még fontolgatja, hogy kötelezővé teszi a használatát.
A DSRC-egységekkel felszerelt autók minden tizedmásodpercben továbbítják
a jelentéseiket, így a rendszer hatótávolságán belül bármely másik
gépkocsit tudnak figyelmeztetni a lehetséges veszélyekre. Bár a
járműveket nem látják el külön azonosítóval, de a továbbított üzenetek
titkosítva vannak, méghozzá az illetékes közlekedési hatóság által
kiállított tanúsítvánnyal. Ennek alapján lehetőség nyílik az egyes autók
azonosítására, így az emberek nem közlekedhetnének anonim módon.
Dudley azt javasolta a gyártóknak, hogy a tanúsítványokat bizonyos
időközönként újítsák meg, például minden 100 kilométer vagy minden
elindulás után, de a gyártók a biztonsági kérdések helyett sokkal inkább
azzal foglalkoznak, hogy a DSRC és a tanúsítványok segítségével
személyre szabott reklámokkal áraszthatják el a vezetőket. Emellett
felmerült az is, hogy a rendőrség ellenőrzésekre használhatja az
üzeneteket, megállapítható például, hogy ki hajtott túl gyorsan vagy
ment át a piroson. További aggályokat vet fel, hogy a rendszer nem
igazán védett, így a hackerek könnyen hamis üzenetekkel áraszthatják el,
aminek beláthatatlan következményei lehetnének.
sg.hu
|
|
M Imre írta 5 órája a(z) November 25.: a nők elleni erőszak megszüntetésének világnapja blogbejegyzéshez:
A brokultúra vagy manoszféra leegyszerűsítve az a...
M Imre írta 5 órája a(z) Közösségi tudástár koronavírus idejére blogbejegyzéshez:
Fact-check: Tényleg nem vizsgálják megfelelően a ...
M Imre írta 5 órája a(z) Társalgó fórumtémában:
Nagyon nagy a baj, ha jövő szerdáig nem tesz senki ...
M Imre írta 5 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
Egy hatalmas üzlet előkészítése állhat amögött, hogy Nagy ...
M Imre írta 6 órája a(z) Óvatos ellenzéki összecsapás a miniszterelnök-jelöltek első vitáján blogbejegyzéshez:
A populizmus nem vész el, csak átalakul - öt pontban a Nemzet...
M Imre írta 7 órája a(z) Párhuzamos államot épít a kiszervezett közvagyonból a Fidesz videóhoz:
... mi lett azokkal a lefoglalt szállodai szobákkal,...
M Imre írta 19 órája a(z) Csak hivatkozási alapnak kellettünk a kormányzatnak - Interjú Lővei Pállal blogbejegyzéshez:
Magyar Narancs: Ha megrendeznék a „Budapest ...
M Imre új eseményt adott az eseménynaptárhoz: Építészet és nemzet | Legfontosabb nemzeti épületeink és tervezőink – Mit gondol a szakma? | 2025. május 5., hétfő, 19:00, Bartók Béla út 10-12., Budapest, Hungary, 1111 2025.05.05.
M Imre írta 20 órája a(z) Az egészségügy átalakításának terveiről blogbejegyzéshez:
Öntől is kérték már, hogy vigye be a kórházba a gyógyszereit, ...
M Imre írta 20 órája a(z) VALÓTLANUL: Fekete kampányok az Orbán-rendszerben (Magyar Jeti Film) videóhoz:
Jogerősen bűnösnek találták Czeglédy Csabát az Ördög ...
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!